Reageer op: Zo moet je een NEDERLANDS RIJBEWIJS wisselen voor een FRANS RIJBEWIJS

#213375
 Noë
Sleutelbeheerder

Situatie nog steeds hetzelfde: Op 27 februari Defenseurdesdroits  ingeschakeld. 28 febr. mail van defenseurdesdroits ontvangen dat hij CERT EPE had geschreven/gebeld? met opdracht ervoor te zorgen dat of mijn man of ik en geldig rijbewijs zouden krijgen voor 9 maart wanneer mijn attestation zou aflopen, zodat wij ons althans zouden kunnen verplaatsen per auto. 1  maart bevestiging van CERT EPE ontvangen dat mijn aanvraag goedgekeurd was en dat zij aan ANTS de opdracht hadden gegeven het rijbewijs te vervaardigen. Met in de mail een nummer van mijn dossier en mededeling dat ik via tel.no 3400 zou kunnen volgen hoe het ervoor stond. Gebeld en zowaar na 5 minuten al iemand aan de lijn, die mij vertelde dat de productie van mijn rijbewijs 15 – 18 dagen zou duren. Op 6 maart viel opeens de attestation de demande de permis de conduire voor mijn man in de bus: hij kan  – tot 1 nov 2019 weer rijden, maar dan alleen in Frankrijk. En La poste bracht op 10 maart een aangetekende brief met… mijn franse rijbewijs: ook ik kan daags na het aflopen van mijn attestation weer achter het stuur. Hulde aan defenseur des droits,  de franse ombudsman, zeg maar. In ons geval was dat een medewerker van de Sous-Prefecture van de Dordogne in Bergerac. Waar maandenlang niets mogelijke leek, was e.e.a. binnen 10 dagen geregeld na interventie van dit  franse overheidsorgaan. http://www.defenseurdesdroits.fr  Wij zijn weer gelukkig in ons mooie Frankrijk!

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?