Reageer op: Le 17

#212390
 Noë
Sleutelbeheerder

Dank je Wimb. ZO doet die het dus goed. Thx.

Macron heeft gesproken, en het lijkt er inderdaad op dat we een président met ballen hebben.
En dat hebben we precies nodig (kijk veel eerdere reacties die ik schreef voor de verkiezingen)
De prijsverhoging in Januari gaat gewoon door, en de ingeslagen weg blijft de koers die deze regering heeft gekozen.
Of die juist is moet maar blijken, en in menig discussie elke dag hamer ik er steeds weer op dat al meer dan veertig jaar dit land een drama is, en steeds komt er een nieuwe président die zijn voorganger te kakken zet, en uiteindelijk op dezelfde weg door gaat.
We betalen nu een salaris van vier ex presidenten wat neerkomt op ongeveer 20 miljoen euros.
Ik ga de vlag uithangen als Macron ook daar een eind aan maakt.
Het is ronduit belachelijk dat je 40 jaar na je job nog beschikkeng hebt over chauffeurs, personeel in huis, een cordon beveiligers, en een vet salaris.
Als ik dat aankaart halen de fransen hun schouders op.
Op diverse punten hebben ze gelijk, als je veel moet rijden zoals op het platteland, dan gaan de kosten snel omhoog.
Ik vraag me wel af of het probleem daar zit waar ze zeggen.
De aanvoerster van de GJ, mevrouw Mouraud zegt 25000km per jaar te rijden, wat neerkomt op zo’n 500km per week.
Ze is hypnothérapeute verdiend waarschijnlijk een ruim salaris, en is dus pakkembeet 25 euro per maand meer kwijt aan brandstof.
Ik heb even gekeken wat een hypnothérapeute verdiend: het plafond ligt op 33000 bruto (SMIC = 17000)
De brandstof kan ze indien ze haar eigen bedrijf heeft afschrijven, en anders betaald haar baas dat.
Om dan van de daken te schreeuwen dat het zo niet langer kan vind ik ruiken naar extremistich oproerkraaien.
Een mevrouw sprak me aan en vertelde dat ze meer dan 100km per dag rijd, de vraag waarom ze niet dichter bij haar werk wilde gaan wonen was vrij eenvoudig beantwoord: ik ben hier geboren.
Een andere gedachte gaat door me heen als ik al die mensen zie die het verkeer tegenhouden; mijn schoonmoeder had rétraite, en dus dachten we dat het goed zou zijn zo nu en dan in te springen.
De kapotte boiler hebben we vervangen, en toen het kooktoestel het begaf hebben we haar een nieuwe gegeven, ik kocht een nieuwe 307 voor haar, maar de wasmachine weigerde ze en ik moest de lekkende deur maar repareren.
Met een kistsluiting en een draaiknop op een draadeind heb ik de machine gerepareerd totdat de motor 6 jaar later in de fik vloog, maar toen was ze al overleden.
Tijdens het bespreken van de nalatenschap kwamen we in de la haar bankspulletjes tegen, er stond meer dan 150duizend euro op de bank.
Je schrikt je rot, jarenlang denk je die arme zielen te helpen omdat wij geld genoeg verdienen, ze potten het gewoon op.
Ik vraag me dan ook sterk af of alles wel redelijk is.
Het aantal tv’s wat bij confo op en zaterdag de deur uitgaat is enorm, en het aantal suv’s en mercedesen voor de schoolingang is niet te tellen.
Is dat armoede?
Een man sprak me gisteren aan in het restaurant, er zijn zoveel mensen die naar resto du coeur moeten omdat ze het niet meer kunnen betalen.
Ik zei dat als ik geen geld heb ga ik niet naar een restaurant, dan kook ik thuis net als miljarden mensen op deze planeet.
Dat vond hij onredelijk.

Cees.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?