Reageer op: Hamon, Mélenchon, Jadot en Macron

bosbess
Deelnemer

Wat je zegt Cees, betekent dat Macron onder het mom van een sociaal beleid de lage inkomens een sigaar uit eigen doos presenteert. Dat is des te erger, omdat de CSG al asociaal is. Zo wordt bijvoorbeeld een crédit d’impôt niet verrekend met de CSG, hoewel die tegenwoordig onder druk van het EU-recht “belasting” wordt genoemd. Dat betekent dat wanneer je vanwege een laag inkomen 0 euro belasting betaalt, je eventuele crédit d’impôt waardeloos is, terwijl je wél “belasting” betaalt. Alleen rijken profiteren daar dus van.

Ik neem mezelf maar weer als voorbeeld: omdat ik oud ben en alleen woon (en al eens ben gevallen) vonden mijn kinderen het verantwoord om een abonnement op een alarmcentrale te nemen. Dat kost 25 euro per maand, aftrekbaar van de belasting. Maar niet aftrekbaar van de CSG. Ik drink er geen biertje minder om, maar hoeveel alleenstaande ouderen met een veel lager inkomen dan ik zouden niet zo’n alarm nodig hebben en moeten er om financiële redenen van afzien?

Een politicus die weigert om de CSG te integreren in de inkomstenbelasting kan ik niet “sociaal” noemen.

©2025 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?