Jako en Christian, ik ben vergeleken met jullie natuurlijk een volslagen nul in cijfers, maar ik kan nog steeds wel googelen. Al googelend kwam ik dit artikel tegen, getiteld “L’incroyable envolée des millionnaires français en 2015”.
Dat was dus tijdens het presidentschap van Hollande en het artikel komt met concrete cijfers. Weliswaar relativeert de Huftinton Post de cijfers enigszins in het artikel “En France le chômage augmente. Le nombre de millionnaires aussi”, maar dat is niet te vergelijken, omdat dat artikel uitgaat van mensen die voor de inkomstenbelasting gedeclareerd hebben dat ze een miljoen of meer inkomsten hebben. Dat is dus iets anders dan dat een bank verklaart hoeveel miljonairs er zijn.
Laatste voorbeeld: “Etonnant: Forte augmentation du nombre de millionnaires en France”.
Het is duidelijk dat Frankrijk nog genoeg miljonairs over heeft en na de Brexit verwacht men een nog grotere toename.
Verder is het me onduidelijk waarom mensen die een miljoen of meer inkomen per jaar genieten daarvan niet 75% kunnen afdragen aan de Staat, wanneer dat dient om mensen die voor het resterende bedrag van 250.000 euro 20 jaar moeten werken aan een behoorlijk basisinkomen te helpen.