Uiteraard bedoel ik dat ook de minima ervan moeten profiteren. Dat schreef ik, omdat jij stelt dat die er op achteruit gaan. In mijn optiek hoeft dat niet. Dat rijken meer belasting gaan betalen is logisch, want die krijgen er ook zomaar een leuk centje bij en ze hadden al zoveel. Hun aftrekposten vervallen, dus daar valt ook al veel geld te halen, want die hebben ze nu in overvloed. Veel meer dan de minima. Hamon stelt trouwens 750 euro per maand voor.
Stel je gerust: ik verlang niet naar Utopia. En ik wil ook niet iedereen miljonair maken. Ik zou bij god niet weten wat ik met een miljoen moest, behalve m’n hypotheek afbetalen, maar die bedraagt nog maar enkele procenten daarvan. En zo is het met heel veel gewone mensen. Alleen de rijken willen altijd maar meer. Normale mensen willen een fatsoenlijk bestaan: eten, drinken, kleding, zorg, een dak (en een auto). En geld voor de broodnodige verzekeringen en nuts. Plus iets extra’s als zak- en vakantiegeld. Dan is in Frankrijk het absolute minimum toch wel 750 euro.