“Ik ben een optimist. Ik wens in navolging van Churchill in ieder probleem een mogelijkheid te zien en niet in iedere mogelijkheid een probleem.
Wanneer uiteindelijk blijkt dat het praktisch onhaalbaar is, jammer dan. Maar dan heb je het wel geprobeerd. En als het mocht lukken zou het de oplossing zijn voor veel huidige maatschappelijke problemen en betalen de kosten zich op de duur zelf terug.”
Je mag optimist zijn wat je wilt, maar om iets te proberen zou ik toch liever iets meer studie doen dan “jammer dan”.
De bedrijfsbelasting gaat omhoog – wie gaat dat betalen?
Juist, de consument.
De TVA gaat omhoog, wie gaat dat betalen?
Juist.
Als je echt alles had gelezen over het basisinkomen dan had je ook gelezen dat de mensen uit de laagste laag er met het basisinkomen niet op vooruit gaan maar juist achteruit.
Ik ben net als Jos een nuchter mens, ik zie dat rekensommetje niet zo zitten.
Als ik alles zo lees zeg ik, gelijk doen, het zou wellicht een mooie maatschappij zijn, maar ergens blijft dat stemmetje maar zeggen, waar komt dat geld vandaan.
Met een vaag antwoord als “Om dat te compenseren moeten we wellicht de btw gaan verhogen. Daardoor ?zou het leven wel duurder worden. Op dit moment geldt een Europees maximaal btw-tarief van ??25%.” kan ik niet veel.
Van 6 naar 25 % is een boodschappenkar van 100 euro duurder !!!
Cees.