Ik heb de lappen engelse tekst niet gelezen, laten we het gewoon in het nederlands houden graag.
Ik denk dat men in Brussel een beetje te gemakkelijk denk dat we (het volk) het allemaal wel snappen.
Er zou eens wat meer uitgelegd kunnen worden in eenvoudige taal.
Ik zou niet moeten denken aan een NIET eu, eenvoudigweg omdat het ons bakken met geld gaat kosten in de transport, de in en export, het tourisme, de hele internethandel, en nog vele andere dingen meer die het juist nu zo makkelijk maken.
Al zou die euro omhoog schieten als de raket van broeschnjov, wat schiet ik er mee op als de hele handel duurder wordt, of amper nog gasten krijg in m’n chambres d’hôtes omdat ze het zo’n gedoe vinden.
Nul komma nul.
De United states van Amerika werkt, waarom zou de EU niet kunnen werken.
Natuurlijk zitten er genoeg schoonheidsfoutjes in, en zoals eerder gezegd zouden ze er verstandig aan doen die op te lossen eer er weer landen toegevoegd worden.
Vroeger moest je de trein boeken, er een tijd van te voren zijn, en dan eindelijk ging je op reis.
De Talys naar engeland moet je ruim op tijd zijn op gare du noord, en dan al dat douane gezeik.
Vroeger stapte je gewoon in de thalys naar Brussel of Amsterdam, nu sta je daar ook een half uur voor een poortje vanwege een paar klo###zakken.
Diegene die het hardst schreeuwen om uit de eu te stappen, schreeuwen straks het hardst dat ze het zo slecht hebben, en al helemaal in Frankrijk waar ze alles op de politiek afschuiven.
Brexit, ik vind het best, maar niet later zeuren dat ze’t slecht hebben.
Die schotten zijn wijzer 😉
Cees.