Uw Britse buren in Frankrijk

Dit onderwerp bevat 116 reacties, 15 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #194612
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Daar mijn berichten nu afgevangen worden heeft het geen zin verder nog te proberen iets naders hierover te zeggen.
    Ik heb hierover nu een blog geopend op exlivingfrance.com waarmee wij hopen ook Britse expats in dit soort discussies te betrekken aangezien de spruitjesgeur hier toch te overheersend is geworden.

    #194613
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bonjour @Neeltje,

    Ik zie uw berichten anders keurig voorbij komen, zowel via de mail als hier op de de site.
    Bent u wellicht nog méér paranoïde dan ik? Dat is dan toch wel weer knap 🙂

    Salutations, Jos

    #194614
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Neen er is 1 bericht verdwenen dat in ging op de hele problematiek, de te verwachten ontwikkeling in de komende weken van het Pond Sterling tegenover de euro, de laatste ontwikkelingen wat betreft de Brexit en wat de doorslag zal geven – de 11 % undecided voters – en welk effect het een en ander zal hebben op de politiek in de andere eurolanden.
    Ik heb dat ongeveer een uur geleden gestuurd en het is opgezogen in het zwarte gat.

    Het was very much on topic. En er stond helemaal niets persoonlijks in.

    De Europese Unie
    Bricoleurs par necessite pas par passion.

    Ik ging dan ook diep in op het gebricoleer.

    Maar het is weg.

    Cordialement

    Neeltje.

    #194615
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Rebonjour @Neeltje,

    Als uw bericht links bevatte kan het zijn dat het door een technische hiccup in de spam is beland en dan zal Theo het weer tevoorschijn kunnen halen. Dat is mij ook enige malen overkomen.

    Ik heb nog nooit de minste indicatie gehad dat er op deze site stiekum wordt gefilterd of gecensureerd. Mariëtta is recht door zee en als haar iets niet bevalt dan zegt ze dat, sluit desnoods de hele draad of verwijdert het account van een échte zondaar.

    Ik ben een hartstochtelijke live free or die liberaal en als er hier werd gecensureerd of anderszins aan de vrije meningsuiting werd gemorreld was ik al lang vertrokken.

    Salutations, Jos

    #194616
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ah on va voir….
    uw vertrouwen in de mensheid in het algemeen en de moderator in het bijzonder siert u.
    Dan zal ik nu eens kijken of deze – the latest out of the Economist – la crème de la crème van de Engelse weekbladen op economisch gebied het haalt.

    From the Economist…..
    quote
    THE EU referendum race is getting too close for comfort. In The Economist’s poll-of-polls, Leave is ahead by two points. A survey published by ORB on Friday gave it a ten-point lead, sending the pound to a two-month low against the dollar; one by TNS today puts its advantage at seven points. Betting odds that used to put the probability of a Remain win above 80% now place it at some 60%.
    Signs from the campaign trail point a similar way. Labour MPs say they are shocked at the levels of Euroscepticism they are encountering in their constituencies; hence Mr Cameron has stepped back somewhat this week to let prominent left-of-centre figures take the limelight. Brexiteers who previously pooh-poohed the notion that they might win now say they can do it.
    Can they? It is true: the polls have narrowed in recent weeks. But look below the headline figures and there are reasons to stay sanguine—for now, at least.
    First, take the ORB poll: an outlier, even by the standards of recent figures. Even that shows that more people think Remain will win than do Leave. That is telling. Past elections suggest that while people tell pollsters they plan to vote for the option they reckon is more popularly acceptable, they project their own deeper instincts onto others: so “Leave supporters” who tell pollsters that Remain will win may ultimately vote Remain.
    Second, millions of voters remain undecided: 13% according to our poll tracker. After weeks of newspaper reports dominated by Leave arguments and in a popular environment in which support for Leave seems more acceptable than Remain, are these voters really shy Leavers? It seems more likely that those not yet persuaded by either side will err towards the safer option, Remain, in the privacy of the polling booth.
    Third, referendums like the one on June 23rd tend to reveal more support for the status quo than the polls that precede them. That, at least, was the outcome of seven of ten recent referendums studied by Stephen Fisher and Alan Renwick, political scientists. From the vote on a Welsh Assembly in 1997 to that on a new electoral system in 2011 or the one on Scottish independence in 2014, the pollsters have typically overstated backing for the “change” option.
    Fourth, think back to last year’s general election. The final polls put the Tories and Labour neck-and-neck. Some even suggested that the opposition was ahead. But on the day the Conservatives won their first majority for 23 years. The headline figures, it transpired, had been a poorer guide to popular opinion than polls asking voters which party they trusted on the economy and which leader they thought should become prime minister (these pointed to a Tory victory). The equivalent in this referendum may turn out to be the salience battle between the economy (on which Remain leads) and immigration (on which Leave does). Polls suggest that voters still care more about the pound in the pocket than the Lithuanian in the vegetable field and, moreover, that Remain’s lead on jobs and prosperity has grown as the campaign has advanced.
    Fifth, in such moments—when faced by a choice between an imperfect status quo and a leap into the dark—Britons have, in the past, rarely chosen the latter. To defy that tradition, Leave has to disguise a vote to quit the EU as the safer, more small-c conservative option. Yet here too, the polling (judging by YouGov’s tracker) suggests that the campaign has failed. For all its bogus claims that Turkey will soon join the EU, I have yet to see proof that it has persuaded voters that the dangers of continuing in the club are greater. That most voters rightly consider the choice before them on June 23rd more significant than that at a general election suggests that they will be particularly risk-averse next week.
    On Sunday evening I had a conversation that I suspect typifies how undecided voters feel. I am loath to quote taxi drivers (it feels too easy, too obvious a journalistic conceit) but do so now because what my driver in the outskirts of Southend, on the Thames Estuary, told me may shed some light on wider attitudes. I asked him how he would vote in the referendum if put on the spot. He responded, without hesitation, that he wanted Britain to Leave. Then he started talking about his life. His Dad, a London black cab driver, now had to fight off competition from immigrant Uber drivers from the EU, he complained. So far, so Brexiteer. But as our conversation continued, he started to reflect on his family and its future; weighing the options. “The thing is,” he told me: “I have a roof over my head. I can just about pay my bills. £100 more a week does not mean much to me. But £100 less would be terrible.” So I asked him: “How will you actually vote on June 23rd?” There was a long silence as we rumbled along the suburban Essex streets. “Don’t think I’d take the risk, to be honest. I suppose I’d vote Stay.”
    This was a one-off conversation. It took place in Leigh-on-Sea, a fairly comfortable part of Southend. Yet this was the sort of place that decides elections; not rich but certainly not poor, neither urban nor rural, as middle-class as working-class. Most interesting was that a voter willing to tell me, upfront, that he wanted to leave the EU was then perfectly happy to say the opposite once he had spent a few minutes talking about his kin and their prospects. A good sign for Remain? Perhaps. But, at the least, a suggestion that the fight is not yet lost.
    unquote
    LETS GO…..
    EVERYBODY IS SICK OF BRUSSELS
    TIME IS UP.
    LEAD THE WAY BORIS !
    SUCH AS CHURCHILL HAS DONE BEFORE YOU.

    Het onderste commentaar is van mij.
    Bien Cordialement

    Neeltje

    #194617
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik vond het begin van de discussie interessant, maar naar mate we vorderen wordt het steeds duidelijker dat Neeltje of wie ze ook is een duidelijke afkeer heeft aan alles wat niet engels is en al helemaal aan de EU, en dat ze steeds meer reclame maakt voor de Brexit.

    Laten we het gewoon over het begin hebben, Brexit of niet en wat voor gevolgen voor frankrijk en de EU.

    Ik heb helemaal geen zin fan van engeland te worden, ik ben gewoon benieuwd naar de zaak.

    Cees.

    #194618
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik laat de links naar Britse pers maar achterwege, ik heb ze allemaal al gelezen, zowel van de voor- als tegenstanders.

    @Jos: Ik ben beduidend minder pessimistisch over de ECB/Euro. Europeanen moeten eens leren om groter te denken. De EU is met 500 miljoen inwoners groter dan de VS en dus belangrijker. De macht van de ECB is door recente uitspraken van het EHJ enorm, de ECB mag als onafhankelijk instituut ook meer dan de (private!) FED in de VS en is machtiger.

    Desondanks laat bijna iedereen de oren hangen naar wat de VS en “het onbeduidende eiland voor de Franse kust” 😉 te zeggen heeft. Primair omdat de grote financiële markten en dus de propaganda daarvandaan beter georganiseerd is.

    De ECB is niet gek, het opkoopprogramma wordt uitgevoerd door de individuele centrale banken en niet door de ECB. Zo komen de door de Italiaanse overheid gegarandeerde schulden die uit naam van de ECB worden gekocht uit bij de Italiaanse centrale bank. Het risico blijft dus gewoon in Italië liggen. “Just in case”.

    Niemand maakt zich druk over het feit dat de Amerikaanse FED inmiddels eigenaar is van vrijwel alle Amerikaanse hypotheken via zo’n zelfde constructie. Waarom niet? Dat wordt uit de pers gehouden, zelfcensuur van de media. Alles om te voorkomen dat het vertrouwen in de Amerikaanse economie geschaad wordt.

    #194619
     Noë
    Sleutelbeheerder

    De “Brexiteers” doen het af als bangmakerij, maar onder economen, economische instituten en centrale banken is er grote overeenstemming over de gevolgen van een Brexit:

    Het Britse pond zal snel in waarde dalen, wellicht zo snel en zo ver dat de BoE genoodzaakt is om de munt te verdedigen en de rente te verhogen. Dat is slecht voor de Britse economie die daardoor zal krimpen.

    Waarom zal het pond dalen: De Britten hebben record tekorten (5-7%) op de lopende rekening, handelstekort en fiscaal tekort. Het tekort op de lopende rekening is nog nooit, in 500 jaar!, zo groot geweest. Dat tekort wordt gefinancierd door een instroom van buitenlands kapitaal, investeringen. Dat doen buitenlanders alleen als het vertrouwen er is dat de Britten dit terug kunnen betalen. Dat vertrouwen zal geschaad worden.

    Waarom de munt verdedigen, iedereen wil toch een zwakke munt?
    Dat klopt maar ten dele, een kleine economie als het VK is ook sterk afhankelijk van importen, vooral uit de EU. Een zeer lage waarde van de munt zal de waarde van de importen sterk doen stijgen waardoor de inflatie uit de hand loopt. In een grote economie als de Eurozone bestaat dit risico niet, de Eurozone is grotendeels zelfvoorzienend, importen worden vervangen door eigen producten en limiteren het effect.

    De Britten zullen dus armer worden, vooral Britten met een vast inkomen in ponden die in het buitenland wonen. Onze Britse buren in Frankrijk zullen het dus zwaar krijgen, nog los van zorgen over ziektekosten regeling, evt. visum plicht etc.

    Op 24 juni is er natuurlijk nog niks verandert, volgens artikel 50 heeft het VK 2 jaar de tijd om de EU ter verlaten. Toch is de verwachte paniek zo groot dat alle banken de verloven die nacht hebben ingetrokken. Alle senior handelaren zitten op hun post en zelfs senior staff is aanwezig of oproepbaar zodat snel beslissingen op het hoogste niveau genomen kunnen worden. Ook centrale banken staan klaar om in te grijpen.

    Maar het gaat niet gebeuren, de Britten zullen gewoon in de EU blijven volgens de bookmakers.

    #194620
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Mon Capitaine,
    Maar daar gaat dit hele artikel toch over ?
    En The Economist is echt geen boulevardblad hoor.
    Het is met de Financial Times HET blad voor diegenen die in de economie wereldwijd zijn geinteresseerd.
    En de Brexit – in het verdwenen stuk staat wat ik DENK dat er gaat gebeuren.
    Geen Brexit – omdat the undecided = the floating voter – per definitie een onzeker iemand is die zich waarschijnlijk zal laten paaien door de propaganda van de EU en van big business.

    En wat ik HOOP dat er gaat gebeuren heb ik hier onder geschreven.

    De gevolgen voor Frankrijk en Nederland staan ook in dat verdwenen stuk.
    2/3 e van de bevolking van die landen is anti EU in zijn huidige doorgeschoten vorm.
    Maar die hebben geen stem want de gevestigde orde en de politiek willen niet naar ze luisteren. En dus gaan die mensen – Brexit of geen Brexit – naar die partijen die wel naar ze willen luisteren en die ook de macht van de EU aan banden willen leggen.

    Ja een Brexit zou hen nog wat sterker maken maar een niet Brexit maakt hen niet zwakker.
    Want vroeg of laat zullen politici wat moeten gaan doen met de altijd maar groeiende aversie tegen de EU.

    Die anti EU partijen gaan van de EU een big issue maken tijdens de verkiezingen van volgend jaar. Het hoofdthema. Vervolgens gaan zij een issue maken van de werkloosheid, en van de veiligheid – want er zullen nog een paar grote aanslagen volgen – en van de dalende koopkracht van de bevolking in het algemeen en van de ouderen in het bijzonder en van de immigratie.
    En al deze themas gaan niet weg ook al blijft het VK er in. Al deze problemen worden vooral veroorzaakt door de EU.

    En daarom gaan er veranderingen komen want als er een klinkende overwinning komt voor deze anti EU partijen dan kan de politiek daar niet langer omheen.

    En ik heb helemaal geen hekel aan alles wat niet Engels is want dat ben ik ook zelf niet.
    Ik ben pro Nederlands, pro Frans, pro Duits want daar heb ik ook een aantal jaren gewerkt en ook nog pro Russisch want daar heeft de EU ook de boel flink verziekt met haar expansiedrift.

    Een ieder die Europa en al haar inwoners en al haar souvereine staten een warm hart toedraagt is dus pro Europa en anti EU.

    #194621
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Al deze problemen worden vooral veroorzaakt door de EU.

    Doet het altijd leuk zo’n oneliner zonder enige vorm van bewijs.

    Leg dan eens uit waarom er EU landen zijn zonder deze problemen.
    Le lijkt wel een Brit: alle problemen komen door ‘Brussel’ en alle oplossingen uit lokale politiek.

    De werkelijkheid is precies omgekeerd. De problemen in Frankrijk, Italië, Griekenland worden veroorzaakt door incompetente lokale politici. Maar dat geven lokale politici uiteraard niet toe, wijzen naar ‘Brussel’ is immers zo veel gemakkelijker.

    #194622
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik heb de lappen engelse tekst niet gelezen, laten we het gewoon in het nederlands houden graag.

    Ik denk dat men in Brussel een beetje te gemakkelijk denk dat we (het volk) het allemaal wel snappen.
    Er zou eens wat meer uitgelegd kunnen worden in eenvoudige taal.
    Ik zou niet moeten denken aan een NIET eu, eenvoudigweg omdat het ons bakken met geld gaat kosten in de transport, de in en export, het tourisme, de hele internethandel, en nog vele andere dingen meer die het juist nu zo makkelijk maken.
    Al zou die euro omhoog schieten als de raket van broeschnjov, wat schiet ik er mee op als de hele handel duurder wordt, of amper nog gasten krijg in m’n chambres d’hôtes omdat ze het zo’n gedoe vinden.
    Nul komma nul.
    De United states van Amerika werkt, waarom zou de EU niet kunnen werken.
    Natuurlijk zitten er genoeg schoonheidsfoutjes in, en zoals eerder gezegd zouden ze er verstandig aan doen die op te lossen eer er weer landen toegevoegd worden.

    Vroeger moest je de trein boeken, er een tijd van te voren zijn, en dan eindelijk ging je op reis.
    De Talys naar engeland moet je ruim op tijd zijn op gare du noord, en dan al dat douane gezeik.
    Vroeger stapte je gewoon in de thalys naar Brussel of Amsterdam, nu sta je daar ook een half uur voor een poortje vanwege een paar klo###zakken.

    Diegene die het hardst schreeuwen om uit de eu te stappen, schreeuwen straks het hardst dat ze het zo slecht hebben, en al helemaal in Frankrijk waar ze alles op de politiek afschuiven.

    Brexit, ik vind het best, maar niet later zeuren dat ze’t slecht hebben.
    Die schotten zijn wijzer 😉

    Cees.

    #194623
     Noë
    Sleutelbeheerder

    De United states van Amerika werkt, waarom zou de EU niet kunnen werken.

    Cees, vóór de US of A was er ‘niets’ op dat continent, althans niets wat op naties leek. Dan is ’n federatie construeren relatief gemakkelijk.
    Achteraf, na vele eeuwen, ’n hoop zeer verschillende naties met allemaal hun verleden en hun culturen tot ’n unie smeden vergt grote inspanningen, bereidheid en geduld.

    En zojuist heeft Engeland met 2-1 gewonnen van Wales. Hoezo United Kingdom ?

    Peter.

    #194624
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Een stemadvies voor alle Britten in Frankrijk door mij geplaatst op een website voor expats living in France.
    En omdat die mensen Engels spreken heb ik het maar in het Engels gedaan.
    En ik denk niet dat ik het hoef te vertalen want de meeste Nederlanders spreken toch wel Engels.

    Thank god for the NHS

    I know it has problems but where would we be without it. I have been on an American site where a lot of the members can’t get treatment because they dont have insurance. We are the envy of the world, lets be proud of it.
    Yes the Brits do often not even realize how lucky they are !
    UK pensioners enjoy healthcare in France and it does not cost them a penny other then the top-up for the mutuelle.

    The bill is paid by the NHS.
    But what will happen with Brexit ? Many pensioners worry about this.
    But they should not.
    If Brexit happens there would be a 2 year transition period during which the S 1 certificates remain valid.
    And then there would either be an association treaty where these rights are protected or a bilateral agreement because the UK and France have too many shared interests. So pensioners will NEVER be without cover for their medical expenses.

    HOW LUCKY YOU BRITTISH EXPATS ARE.

    Compare yourself to the poor Dutch. The Dutch Government has privatized the healthcare in 2006.
    And so the Dutch are insured by private health insurers.
    Something like BUPA but then a lot worse.
    And expats living abroad are OBLIGED to report themselves to the Zorginstituut.
    Which is a QUANGO – It is the College of the Private Health Insurers.
    It is a bit like the Gestapo.
    The Dutch pensioners have to pay to this outfit very heavy contributions based on their world income.
    And they have bayliffs on tap and they will pursue those pensioners all over the European Union.

    And the European Court of Justice says it’s okay.
    Because it’s Dutch legislation that expats have to pay these contributions to the Dutch healthcare even if they are not allowed to use it because they are not insured under these laws ( the ZVW and the WLZ ).
    So no more moaning about the NHS please.
    And this is the European Union for you….
    So GET OUT while you can.

    #194625
     Noë
    Sleutelbeheerder
    #194626
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ach die feiten die kennen wij toch uit eigen ervaring.
    Wij zijn enige tijd tegen onze zin ingelijfd door het CVZ/ZINL.
    En wij hadden recht op zorg in Frankrijk voor rekening van Nederland.
    En dat privilege kostte ons ca 7000 euro per jaar.
    Wel een EHIC kaart maar geen werelddekking.

    En dat zinde ons niet zo dus hebben we dat aangevochten bij de CPAM en de CLEISS en bij de rechter in Nederland. En dat hebben wij gewonnen en nu vallen wij onder de NHS.
    En nu hebben wij recht op precies dezelfde zorg in Frankrijk voor rekening van het VK.
    Met een EHIC kaart telkens geldig voor 5 jaar voor zorg in Europa als wij ergens in nood komen. Daar had ik niets eens om gevraagd. Maar het was part of the service.
    En dan ook nog recht op die ongeplande zorg in nagenoeg de hele beschaafde wereld – alles wat ooit tot het Commonwealth heeft behoord en al die landen waar de NHS een agreement mee heeft.
    En dat voor dat alles betalen wij geen cent premie.
    En al die gepensioneerde Britten hier in Frankrijk ook niet.

    En dat zal niet veranderen ook want ALLE Britse politieke partijen hebben een commitment aan de NHS. The Tories, the Labour Party, the Libdems AND the UKIP.

    Dus laat ons nou maar lekker “onderbuiken” dan !

    #194627
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Neeltje, ik spreek en schrijf zes talen, inclusief Engels.
    Alleen vind ik jouw bijdragen steeds meer op een campagne lijken dan op een discussie.
    Vandaar mijn vraag of het gewoon in het Nederlands kan, maar goed, ik ben geen moderator.

    ps: Als nou met de Brexit dat engelse voetbalschorem ook wegblijft stem ik gelijk voor.

    Cees.

    #194628
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Mon Capitaine,

    Maar het gaat toch juist over campagne voeren en de Engelse buren ?
    En de ene helft voert campagne voor Brexit en de andere helft voert campagne tegen Brexit.
    Ja en dat gebeurt allemaal in het Engels.
    En aangezien we dat toch nagenoeg allemaal spreken waarom zouden we het dan allemaal gaan zitten vertalen in het Nederlands ?
    Bovendien voorkomt volgens de wetenschappers het spreken van meerdere talen Alzheimers.
    Dus als u die 6 talen ook bijhoudt zit u goed.

    En inderdaad ik voer al jaren campagne tegen de EU.
    Ik denk maar zo – ‘every little helps’.

    En ik voer al jaren campagne tegen het Nederlandse zorgstelsel.
    Omdat het naar mijn mening ‘a privatization too far’ is.
    Want de zorg voor diegenen die niet voor zichzelf (meer) kunnen zorgen is de allereerste plicht van een staat. Naast het garanderen van de veiligheid van haar burgers.
    En in het VK en in Frankrijk zorgt de staat ook.
    Maar in Nederland heeft de staat het allemaal afgeschoven naar de private sector.

    Ja en zo’n rapport van Jako. Het zegt me niets want ik kan net zo veel rapporten laten schrijven als ik wil want je kunt zo geweldig liegen met statistieken en met percepties.
    En ik doe al vele jaren mee op het forum zorgverzekering buitenland/uitpandigen wat zelfs is opgericht naar aanleiding van alle klachten ver Nederlanders in het Buitenland juist over die invoering van de zorgverzekeringswet in 2006. En daar regent het tien jaar later nog steeds klachten.

    En nu hebben de Britten de keuze. Gaan zij voor het handhaven van het Britse stelsel of blijven zij lid van de EU ? – dan weliswaar het mini lidmaatschap zonder euro etc. etc. en met mede zeggenschap over de koers van de EU.

    En ik hoop dat zij het voortouw zullen nemen en daarmee de ontmanteling van de EU in gang zullen zetten. En als dat een campagne is ’then so be it’. En als dat hier mag dan is het mooi en als het niet mag dan is het mij ook om het even. Want het is mijn website niet.

    #194629
     Noë
    Sleutelbeheerder

    “Want het is mijn website niet.”

    De mijne ook niet.

    Als ik de begintune van de draad overlees dan zou je kunnen stellen dat Rob van der Meulen een reactie beschreef die moet leiden tot een algemene vriendelijke discussie over hoe wij Nederlanders daar nou tegenaan kijken.
    Ik denk niet dat Rob van der Meulen de intense heeft gehad om er een engelse campagne van te maken.
    Nou ben ik een poos weggeweest maar ik weet van toen dat er wel belgen rondzweven op wonen en leven, én Christian, maar verder heb ik nog nooit een engelsmens hier gezien.
    Lijkt me dan ook logischer dat je je campagne onder de engelsen voert, en niet op een Nederlandse website waar het eigenlijk niemand wat kan schelen wat hij zegt 😉
    Nu er iemand is vermoord vind ik eigenlijk dat de moderator maar een eind aan deze discussie moet maken, de lol is er voor mij af.
    Mensen worden steeds gekker, ik wil me daar verre van houden.

    Cees.

    #194630
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ja er lopen helaas heel veel gestoorden rond en er wordt wat afgemoord.
    Maar als ieder onderwerp onbespreekbaar wordt verder omdat er zo een krankzinnige iemand heeft vermoord dan blijft er geen onderwerp over waar nog wel over gesproken mag worden.

    De campagnes zijn even gestopt uit respect voor de vermoorde persoon.
    De Prime Minster en de leider van de Oppositie en de speaker of the House zijn in haar woonplaats geweest om hun respect te tonen.
    Daarna zullen de campagnes worden hervat want net als na de aanslag op Charlie Hebdo en in Parijs op en rond de Bataclan en in Brussel en van de week weer op de 2 politiemensen in Frankrijk gaat het leven door en ook het referendum.

    Ja en ik voer inderdaad ook campagne op een Engelstalige website en ik heb er ook persoonlijk belang bij omdat wij Engelse staats-en bedrijfspensioenen hebben en omdat het VK voor onze ziektekosten betaalt.
    Of dat al dan niet mag op deze site en of het wenselijk is een einde te maken aan deze draad dat moet de eigenaar/beheerder dan maar bepalen want het feit dat voor u de lol er af is lijkt me geen maatstaf want dan kan u toch gewoon stoppen met lezen en volgen.

    #194631
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Inderdaad, Neeltje.

    Cees, zullen we ’n stukje gaan varen ? Southampton moeten we toch kunnen halen binnen ’n week 😊

    Peter.

    #194632
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dat lijkt me een prima plan.
    Have a good trip !

    #194633
     Noë
    Sleutelbeheerder

    In memoriam Jo Cox.

    EU referendum campaigning has been suspended out of respect for a Labour MP who has died after a brutal shooting and stabbing attack in her West Yorkshire constituency.
    Britain Stronger In Europe and Vote Leave halted their campaigns on Thursday afternoon after news of the attack broke.
    Both campaigns have been suspended until further notice out of respect for Jo Cox, who was carrying out official duties at the time of the assault.

    #194634
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik heb problemen met de motor.
    Eerst dacht ik dat het luchtfilter verstopt zat maar dat is niet zo.
    Ik ga nu het brandstoffilter eens nakijken.
    Tot october voorig jaar keurig gelopen, winterklaar gemaakt en gisteren startte ik, fout.
    Maar krijg er wel weer zin in 😉

    #194635
     Noë
    Sleutelbeheerder

    on topic ?

    #194636
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Capitaine,
    wellicht is het biocomponent in de brandstof gaan vermenigvuldigen.
    Dat gebeurt ook bij olie gestookte verwarming.

    Succes
    Albert

    #194637
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Cees, ik zou ook de brandstof nakijken. Condens in de tank ?
    Maar schiet ’n beetje op, we hebben nog tot donderdag om ’n paar Engelsen te redden.

    Peter.

    #194638
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Met enige droefenis sluit ik dit draadje. Als betrokken draadjesmakers kunt u wellicht raden waarom: het heeft de houdbaarheidsdatum overschreden. De discussie gaat een kant op die ik en u kennen… het stopt dus hier. Jammer.

27 berichten aan het bekijken - 91 tot 117 (van in totaal 117)

Het onderwerp ‘Uw Britse buren in Frankrijk’ is gesloten voor nieuwe reacties.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?