Reageer op: Vuil trucje van CANAL DIGITAAL

#187570
 jako
Bijdrager

Over de klantvriendelijkheid van CanalDigitaal waren we het al eens, de rest heb je nog niet begrepen.
Dat de politiek heeft besloten dat een provider minimaal 30 zenders moet aanbieden betekent niet dat er geen abonnementen mogen bestaan met minder dan 30 zenders, het is alleen niet erg lucratief.

Wettelijk (mediawet) moet een provider tenminste de ‘must carry’ kanalen doorgeven in elk pakket: Ned1-3 en de 3 Vlaamse zenders. Maar ik heb geprobeerd de verduidelijken dat de contracten met de zenders veel complexer zijn. Zodra CanalDigitaal een pakket start met slechts die 6 verplichte zenders kunnen andere contentaanbieders dit zien als het nieuwe ‘basispakket’ en eisen dat ook hun zenders daarin doorgegeven worden. Een zeer klein pakket starten voor die paar potentiële klanten is niet alleen onrendabel het kan ook ongewenste consequenties hebben.

Verder is CanalDigitaal nog veel eerder begonnen met uitschakelen van kaarten. Dat kan ook straffeloos omdat de overgrote meerderheid van die kaarten toch niet gebruikt worden. Dat help niet alleen het uitschakelproces zoals besproken, maar bespaard tevens direct licentiekosten voor het gebruik van die smartcards. (coderen/decoderen is ook al niet gratis). Het mag je vreemd voorkomen, maar dit is de procedure zoals alle providers hanteren en is ook gebruikt bij het afschakelen van de irdeto kaarten.

In mijn ogen ben je geen klant van CanalDigitaal. Dat je één keer een krant koopt in de kiosk maakt je nog geen klant van de Telegraaf, waarom zou dat voor CanalDigitaal anders zijn?

©2020 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

of    

Forgot your details?

Create Account