Vuil trucje van CANAL DIGITAAL

Dit onderwerp bevat 43 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 11 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #187542
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Wij hebben een NED1,2,3 kaartje van CANAL DIGITAAL. Dat werkte prima tot 13 mei. Pats, beeld weg. Ik heb me urenlang het schompes gezocht waarom NED1,2,3 ineens “gecodeerd” waren terwijl alle andere zender het prima deden. En o ja, ik weet dat per 1 augustus CANAL DIGITAAL stopt met de NED1,2,3 “only” service. Uiteindelijk maar gebeld met Hilversum.

    “Dat klopt meneer!” vertelt een blije stem me, “We hebben Uw kaart gedeactiveerd, zodat U ons zou bellen, zodat we U een fijne kortingsaanbieding kunnen doen, voor als U na 1 augustus NED1,2,3 niet meer kunt ontvangen! Want zomaar uit Uzelf belt U ons natuurlijk niet. En ik zal Uw kaart meteen weer activeren.”

    Met stomheid geslagen, ben ik nou zo ouderwets, of geldt een dergelijke marketingactie van een monopolist nog steeds als gotspe?

    p.s. Dat re-activeren is overigens niet gelukt…

    #187584
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Netjes is anders.
    Maar u hebt geen contract met CanalDigitaal voor levering van zenders en kennelijk is er geen contactinformatie van u bekend bij de provider, dan hebben ze ook geen alternatief om met u in contact te komen.

    #187585
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Toch wel, ze hebben een geldig email-adres van mij

    #187564
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Gebeurde mij ook vorige week, nadat ik eerder had gereageerd op een mail die door CD was gestuurd mbt een aanbieding nav de augustus actie. Ik ben niet op de aanbieding ingegaan omdat ik een heleboel meuk krijg aangeboden waarvoor ik geen interesse heb. Wel heb ik te kennen gegeven dat ik best wel wil betalen voor Ned 1,2 en 3. enkele dagen hierna geen beeld meer.
    Ik heb gebeld en de servicedesk medewerker heeft me toen vriendelijk geholpen, terwijl ik wederom aangaf best te willen betalen voor de Publieke Omroepen kreeg ik weer beeld. Toch wel vreemd deze gang van zaken.
    Wat ik mij nu wel afvraag; zou CD in de nabije toekomst gehoor willen geven aan de wens van mij en (vele) anderen, alleen de Publieke Omroepen (tegen betaling) aan te bieden?

    #187573
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Reken er maar niet op, zo’n klein pakket is niet rendabel te maken, dan wordt het maandbedrag in verhouding te hoog. Je kunt ook andersom redeneren: voor een klein bedrag per maand krijg je Ned1-3 in HD en de commerciële zenders gratis er bij.

    #187546
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ja, Canal Digitaal is echt heel erg. Zelf ook zeer slechte ervaringen mee.

    In jouw geval kon je Canal Digitaal nog bellen. Ik heb geen Franse telefoonaansluiting, alleen een Nederlands mobiel nummer en kan Canal Digitaal vanuit FR helemaal niet bellen! (een 0900 nr kun je niet bellen vanuit het buitenland en hun Hilversumse nummer kun je alleen met een buitenlands telefoonnummer bellen)

    Volgende week gaan wij weer naar FR. Ben benieuwd of Ned 1, 2, 3 het doen.
    Na 1 augustus houdt het op. Deze organisatie krijgt geen cent meer van mij. Dan maar via BVN of andere FTA zenders kijken.

    Volgens mij is het probleem dat CD formeel geen monopolist is, maar in de praktijk wel (voor Nederlanders die in het buitenland TV willen kijken).

    Nog veel kijkplezier 😉

    Leon

    #187547
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik maak gebruik van de diensten van Canal Digitaal sinds een jaar of twaalf…. Zonder enig probleem en tegen betaling van de somme van 5 euro per maand wordt ik vorstelijk bediend. Voor die paar centen zou ik niet zonder willen zitten. Beseft niemand dat factureren enzovoort ook een prijsje heeft. Voor een dubbeltje op de eerste rij is m.i. Iets van de vorige eeuw -))

    #187548
     Noë
    Sleutelbeheerder

    5 euro per maand? Wat voor abonnement is dat?
    Dat zou bijna aantrekkelijk gaan klinken…

    Een recreatie abonnement is al duurder (en alleen geldig in de zomer, het seizoen waar ik het minste TV kijk. Dan zit ik namelijk buiten)

    (Oh ja, wij hebben het hier niet over dubbeltje op de eerste rij, we hebben het over waarde voor zijn geld ;). Ik wil best betalen, als er dan ook wat tegenover staat.)

    #187549
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik heb net nog even gekeken op de rekening. Is echt maar vijf euro… Had vroeger een goedkoop pakket (settop ?). Kwam destijds dit pakket voor in de plaats, met alle 10 nl zenders in HD. Had ik misschien niet in het openbaar moeten melden -)). Natuurlijk wel eigen apparatuur en eenmalig de kaart betaald.
    Succes met de zoektocht naar oude abonnementen.

    #187550
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dat zal het ‘HD Light’ pakket zijn, normaal €9,95 per maand, maar de prijs is onderhandelbaar. Officieel bestaat dit pakket niet, het wordt gebruikt bij aanbiedingen. Je kunt zien welk pakket je hebt door in te loggen bij ‘mijn CanalDigitaal’.

    Daarom wil CanalDigitaal ook graag de klant te spreken krijgen aan de telefoon, er zijn ook kaarten met alleen Ned1-3 doorverkocht aan buitenlanders en die blijven gewoon uitgeschakeld. Het oude settopbox pakket kost nu €80,- per jaar. (€6,67/maand)

    De oude abonnementen en prijzen staan hier

    #187551
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Het ging mij niet om de ontvangst van om het even welke zenders of pakketten of bundels, het ging mij om de mentaliteit iemands kaart uit te schakelen, zodat ik moet gaan bellen vanwege een vermeende storing. Maar het is helemaal geen storing, CD wilde met mij kontakt opnemen, maar liet mij de lasten dragen, zenderuitval, urenlang gehobby “want zou het misschien aan mijn ontvanger liggen?” en telefoonkosten, en dat maakt mij boos.

    Alles doet het weer hoor, tot 1 augustus in ieder geval. Ik heb mij ongenoegen per email invulformulier aan CD gezonden, maar geen antwoord gekregen. Wel zo’n tevredenheids-enquete-na-helpdeskkontakt-email formulier, wat er na het invullen ook niet echt vrolijk uit zag.

    #187552
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Als het goed is kwam de ontvanger met de melding ‘geen rechten’. Dan kijk je abonnementsrechten na van de kaart in het menu van de ontvanger en zie je dat die verlopen zijn. Dan rest alleen CanalDigitaal bellen, niemand anders kan die rechten aanpassen.

    Qua lasten: U heeft x jaren niets betaald, maar wel diensten ontvangen. Dit alles op kosten van de Nederlandse belastingbetaler en de betalende abonnees. Officieel had CanalDigitaal u jaarlijks om een bewijs moeten vragen dat u nog leeft en nog steeds op het bekende adres staat ingeschreven, uiteraard op uw kosten+ doorbelasting van de administratiekosten van CanalDigitaal.

    Zoals gezegd, het is niet netjes, maar zeer begrijpelijk van CanalDigitaal om het probleem terug te leggen bij de bezitter van de kaart.

    #187553
     Noë
    Sleutelbeheerder

    maar zeer begrijpelijk van CanalDigitaal om het probleem terug te leggen bij de bezitter van de kaart.

    Welk probleem? Er IS helemaal geen probleem!
    En als er een probleem zou zijn, bel dan gewoon op, of mail.

    De kaart blokkeren en dan wachten tot iemand reageert is en blijft een belachelijke actie, wat het ‘probleem’ ook mag zijn.

    #187554
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Het probleem is dat van veruit de meeste gratis kaarten de contactinformatie niet klopt en dat een persoonlijk gesprek gewenst is om te achterhalen of de kaart nog wel in gebruik is, of de kaart wel bij de geregistreerde gebruiker is, of de gebruiker weet dat de zenders na 1 augustus niet meer gratis zijn en of die wellicht geïnteresseerd is in een betaald abonnement. Ook voor elke ongebruikte kaart moet de provider wel maandelijks kosten betalen als die nog geregistreerd staat.

    Uit meldingen op diverse fora blijkt dat iedereen met een gratis kaart wordt gebeld, als dat niet lukt wordt de kaart uitgeschakeld.

    #187555
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Wat een onzin.

    Er is helemaal geen probleem als CD geen contactinformatie heeft. Dan houdt het verhaal op 1 augustus gewoon op. Die gebruiker weet inmiddels wel, of had kunnen weten dat het op 1 augustus verandert.

    CD ervaart wel een ‘probleem’ omdat het die mensen een ‘passend’ abonnement wil aanbieden, en er dus geld aan te verdienen.
    Het middel dat ze daarbij gebruiken slaat helemaal nergens op.

    #187556
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Foute contactinfo is al tegen de gebruiksvoorwaarden en voldoende voor uitschakeling vanwege het gevaar op misbruik.

    Ik vermoed dat men het uitschakelen naar voren trekt vanwege het WK voetbal. Er is een levendige handel in deze kaarten die na 1 augustus waardeloos zijn, maar waar je nu nog in heel Europa het WK mee kunt zien.

    #187557
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Onjuiste contactinfo is dus niet toegestaan. Niets mis mee.
    Worden dan alleen de kaarten uitgeschakeld waarvan de contactinfo onjuist is?

    #187558
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Tsja, om dat te kunnen bepalen moet CanalDigitaal eerst contact zien te krijgen met de eigenaar…
    Vergeet ook niet dat het om grote aantallen gaat: elke seca 2 en-3 kaart waarvan het abonnement ooit is opgezegd werkt nog voor Ned1-3. Zonder contact is uitschakelen de enige mogelijkheid, dat hebben ze destijds ook gedaan met de oude irdeto kaarten. De volgende stap is de kaart ongeldig maken en uit het systeem verwijderen. Dergelijke kaarten kunnen nooit meer worden gebruikt, opnieuw in gebruik nemen met een abonnement is dan onmogelijk geworden.

    #187543
     Noë
    Sleutelbeheerder

    … Zonder contact is uitschakelen de enige mogelijkheid….
    De volgende stap is de kaart ongeldig maken en uit het systeem verwijderen. Dergelijke kaarten kunnen nooit meer worden gebruikt, opnieuw in gebruik nemen met een abonnement is dan onmogelijk geworden.

    Nog steeds onzin, vind ik.

    Schakel NED 1,2,3 gewoon op 1 augustus uit. Klaar.
    Waarom een ‘volgende stap’? Welk probleem los je daarmee op?

    #187544
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dat bespaard kosten natuurlijk. Niemand wil administratie bijhouden van duizenden ongebruikte kaarten. Het is niet alleen Ned1-3 die uitgezet zal worden, de kaart wordt uiteindelijk virtueel vernietigd. Bijkomend voordeel is dat hackers weinig met de kaart kunnen ’ter lering ende vermaeck’. Op dit moment circuleren er nog seca2 kaarten met officieel alleen Ned1-3 die door hackers zijn opengezet voor alle hiermee nog te ontvangen zenders. Ook dat probleem lost zich nu meteen op.

    #187545
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Wie zegt dat je een administratie moet bijhouden van ongebruikte kaarten.

    Van alle kaarten schakel je 1 augustus NED 1/2/3 uit, behalve van de kaarten waar een abonnement op zit. Van mijn part blokkeer je ze helemaal, of je vernietigt ze virtueel, weet ik veel. Doe maar.

    Mijn probleem is dat CD dat nu al doet om een reactie uit te lokken.
    Dat is onnodig, zeer klantonvriendelijk en alleen in het belang van CD zelf.
    En daar gaat het mij om.

    Bijkomende vraag: Een CD kaart zonder abonnement geeft toegang tot meer (niet-FTA) zenders dan alleen NED 1/2/3 ?

    #187560
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Jij wilt weten waarom er een volgende stap nodig is, ik geef slechts het antwoord.

    Jouw probleem is dat er een einde komt aan gratis kijken en dat je daar eerder ‘last’ van ondervindt dan verwacht. Je wilt de schuld daarvoor maar naar CanalDigitaal schuiven, maar die hebben geen keuze als de geregistreerde gebruiker onbereikbaar blijkt. Jij hebt wel een keuze: neem een abonnement.

    Wat denk je dat er zou gebeuren als CanalDigitaal wel wacht met contact opnemen tot na 1 augustus: alle kaarten worden tegelijk uitgezet, dus iedereen gaat tegelijk bellen als de provider nog geen contact zou hebben gezocht.

    Een kaart zonder abonnement geeft in principe hooguit Ned1-3, soms blijft er tijdelijk een deel van een pakket ‘hangen’ bij het afschakelen van het abonnement. Een kaart zonder abonnement met een betalingsachterstand wordt uitgeschakeld en ontvangt niets.

    #187559
     Noë
    Sleutelbeheerder

    maar die hebben geen keuze als de geregistreerde gebruiker onbereikbaar blijkt.

    Als CD alleen de kaarten uitschakelt waar CD geen contactgegevens van heeft (onderhands verkochte en gehackte) kaarten, dan heb ik daar geen problemen mee.

    De andere, legale gebruikers van een CD kaart zonder abonnement kunnen dan gewoon gebeld/gemaild/geschreven worden. Ook prima.

    #187578
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Vanaf vandaag heb ik geen NED 1,2,3 meer.
    Is Canal Digitaal al eerder begonnen dan de beloofde 1 Augustus? Of ben ik nu ook het slachtoffer van deze truc?

    #187579
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Volgens CanalDigitaal heeft iedereen met een FTV kaart zowel per mail als per post een aanbieding gekregen en worden alleen kaarten voortijdig uitgeschakeld waar al tenminste 5 jaar geen contact mee is geweest of een heractivatie is aangevraagd om te voorkomen dat er te veel dataverkeer komt op 1 augustus wat betalende kijkers zou benadelen. Ga er maar van uit dat ze hebben besloten dat je tot die groep behoort.

    #187580
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Wederom een belachelijke actie. Ik blijf het ongelooflijk vinden hoe CD met zijn klanten omgaat. Ik heb aanbiedingen gekregen (via mail) en ben daar niet op ingegaan. Veel te duur.

    Als er een aanbieding was met alleen Ned 1,2,3 zou ik er wellicht op ingaan. Ik kijk toch niet naar die RTL meuk.

    #187581
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Klagen moet je doen in het stemhokje. De politiek heeft besloten dat Ned1-3 niet meer gratis via satelliet worden doorgegeven en via de mediawet heeft de politiek bepaald dat providers tenminste 30 zenders in het digitale pakket moeten doorgeven.

    Dan is het ook volstrekt logisch dat de TV providers die zenders ook willen verkopen in een abonnement.

    #187582
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Antwoord van Canal Digitaal:

    Hartelijk dank voor uw email

    U heeft een vraag over uw ontvangst.

    Uw kaart is al gedeactiveerd. De operatie is dusdanig groot dat er al eerdere kaarten worden gedeactiveerd. Daar u geen abonnement heeft, is er geen sprake van het afsluiten van een abonnee.

    U kunt uiteraard wel gebruik blijven maken van CanalDigitaal door middel van een abonnement. Via onze website wordt u een actie aangeboden op http://www.canaldigitaal.nl/blijfkijken/ .

    Mijn mening: Canal Digitaal heeft voor Nederlanders in het buitenland feitelijk een monopoliepositie, en daar maken ze flink misbruik van.
    Klantvriendelijkheid? Laat me niet lachen.

    #187583
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Klagen moet je doen in het stemhokje. De politiek heeft besloten dat Ned1-3 niet meer gratis via satelliet worden doorgegeven en via de mediawet heeft de politiek bepaald dat providers tenminste 30 zenders in het digitale pakket moeten doorgeven.

    Dan is het ook volstrekt logisch dat de TV providers die zenders ook willen verkopen in een abonnement.

    Rare uitspraak van de politiek om te verplichten dat je 30 zenders moet doorgeven. Wat is er mis met een goedkoop abonnement met alleen 1/2/3?

    Verder klaag ik over het feit dat 1/2/3 per 1 AUGUSTUS uitgeschakeld wordt en ik nu half JULI al niet meer kan kijken, omdat het een grote operatie is. Laat me niet lachen.
    Als het inderdaad een omvangrijke operatie is die minimaal 2 weken duurt dan is er iets ernstig mis in het interne systeem van CD.

    #187575
     Noë
    Sleutelbeheerder

    En jij kunt dat beoordelen, want je bent expert in dit soort abonnementssystemen?

    De totale operatie zal per definitie veel langer duren, want er moeten updates naar elke individuele kaart gestuurd worden en CanalDigitaal weet niet wanneer de kaart in de ontvanger zit, afgestemd op een NL zender. Diezelfde afschakel signalen moeten dus maandenlang in alle zenderstreams herhaald worden.

    Klantvriendelijk?- nee, maar je bent niet eens klant.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 44)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?