Reageer op: entreprise individuelle of auto-entrepreneur?

#189679
 Noë
Sleutelbeheerder

Ach Theo dat had ik ook wel begrepen. Niemand sprak voor de auto entrepreneurs en om wat evenwicht in de zaak te brengen heb ik dat maar gedaan. Want waarom zijn er dan toch een miljoen (waarvan een deel wel afgehaakt is) ? Laten we eerlijk zijn Theo. Het antwoord denk ik ligt besloten in een losse opmerking van Gautier ergens in deze reeks berichten. Als een régime zo scheutig is met dekking van je ziektekosten, en de administratie is zo minimaal en het zijn geen grootverdieners maar kleine ploeteraars. Wat let die dan om te denken – ik geef wat op maar ook weer niet al te veel.
Bewijzen kunnen jij noch ik noch Gautier dat. Het is ook denk ik onze zaak niet. Dat is de natuur van een zwart circuit of een gedeeltelijk zwart circuit – je weet niet precies of zelfs maar bij benadering hoe groot en hoe zwart het is.
Er is spierwit en er is pikzwart. En daartussen liggen “many shades of grey”.
Zal het beter zijn als de AE afgeschaft zou worden ? Nee denk ik – het zal veel slechter zijn voor de staat want de meeste van die ploeteraars kunnen helemaal duurdere régimes met comptabelen en zo niet betalen.
Dus die zijn dan niet meer licht of donkergrijs maar die gaan gewoon ondergronds.
En daar heeft de staat dan helemaal geen controle meer op. Die gaan dan in de chomage en die kunnen dan lekker schnabbelen. En dan zijn hun ziektekosten ook weer gedekt.
En in de toekomst kunnen jij en ik ook niet kijken.
De PS ligt op apegapen, de UMP is ook nergens want wordt geconfronteerd met het ene schandaal na het andere. Marine Bleu zit op de troon. Als zij haar partij onder controle kan houden en er vallen geen enge neonazis uit de kast en Papa Pen houdt zijn grote mond een beetje dan bepaalt zij eigenlijk het beleid want de PS zal gaan proberen het tij te keren en haar de wind uit de zeilen te nemen.
En in dat klimaat zie ik niemand zeer impopulaire maatregelen nemen die als slecht voor de werkgelegenheid zullen worden beschouwd. Het credo in heel Europa is – minder regels en MEER banen en vooral het laatste. Maar ik zit niet in het parlement – ik hoor alleen wat de mensen denken.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?