Dit onderwerp bevat 1 reactie, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 6 maanden geleden door .
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Dit onderwerp bevat 1 reactie, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 6 maanden geleden door Anoniem.
Op de ticker las ik het volgende bericht:
De Franse minister van Onderwijs heeft de scholen gevraagd bij de Rentrée de leerlingen minder spullen te laten meesjouwen in de schooltassen: goed voor de koopkracht van de lage inkomens en goed om het probleem van te zware schooltassen wat te verlichten +++
Dat roept bij mij de vraag op, waarom zijn de tassen nog zo zwaar. Immers heeft bijna ieder kind wel één of ander modern apparaat waar je een PDF bestand op kunt lezen.
Het zou dus handig zijn om de schoolboeken te digitaliseren en op “lezer” te zetten.
Is dit té simpel gedacht of brengt dit de omzet van de drukkers en verspreiders van schoolboeken in gevaar?
Graag uw mening hierover.
Met vriendelijke groet
Paul
Ook in Nederland is het gewicht van de schoolboeken een onderwerp van gesprek.
“Bijna ieder kind” : daar zeg je wat Paul. Zolang het niet “ieder kind” is, ook geen egalité de chances. Nochtans wordt er inventief ingespeeld op de normen voor maximum tilgewicht: zie de consignes voor de caissières en de handige afscheurstrips met barcode op waterverpakkingen, zie ook de meeste verpakkingen in zakken (bouw en tuin) van niet meer dan 25kg (toch zie ik hier nog cementzakken van 35kg). Kortom, er kan organisatorisch veel gebeuren om kinderen alleen het hoogstnodige te laten meedragen. Bovendien moet er meer gedaan worden om de jonge dragers fysiek sterker en gezonder te maken.
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.