Wifi Netwerk versterken voor de gasten

Dit onderwerp bevat 7 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 8 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #187597
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Goedendag, Wij hebben een Chambre d’Hôte in een oud huis met heel dikke muren. In ons huis lukt het met de Orange LiveBox, Maar in het inpandige appartement is er geen ontvangst. Onder de luifel een versterker aangebracht, maar die doet het tot voor de deur van het appartement en helemaal niet om de hoek op het terras. Nu zag ik een ‘Réseau CPL DEVOLO Dlan 500 Wifi Network kit’, die ik bij ‘http://www.boulanger.fr/ kan bestellen.

    De vraag: kent iemand dit systeem en heeft daar een mening over, weet iemand een andere/betere oplossing?
    Ik hoor het graag.
    Groet Joop

    #187601
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hallo Joop

    Ik heb exact dezelfde situatie en heb van deze doosjes geïnstalleerd. Een prima product dat doet wat het beloofd (maar……500Mb halen ze echt niet hoor). Bij mij ongeveer 160 tot 180 Mb, maar daar krijg ik zelfs HD TV signaal mee naar de andere kant van het huis, dus Wifi voor de gasten lukt zeer zeker. Van harte aanbevolen.

    #187603
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Kan je het wifi ding niet beter op je zolder zetten, in de nok van het dak? Door muren gaat ie dan niet, maar door houten vloeren wel. Als je huis zo in elkaar zit, tenminste.

    #187602
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Jaap en JSwaal,

    Hartelijk dank beide, ik kan met beide antwoorden uit de voeten.
    Groet, Joop

    #187598
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Laat weten of het werkt? Ik ben benieuwd. Het was maar ’n ideetje.

    #187604
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Jaap en JSwaal,

    Ik heb het product geïnstalleerd, in het appartement en op het terras werkt het goed, verschil met in de nok van de zolder ‘ophangen’ is niet echt groot.
    Nogmaals hartelijk dank
    Groet, Joop

    #187599
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Blij dat het werkt!

    Heeft uw huis houten vloeren van zolder tot aan begane grond? Als de vloeren beton zijn dempt het wifi signaal vast ook…

    JS

    #187600
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Graag gedaan. Lijkt me fijn om tevreden gasten te hebben, ook op dit punt.
    Net vanochtend op het NL journaal, dat steeds meer mensen alleen maar naar accommodaties gaan met goede Wifi. Hoor je nu dus bij.
    Succes met de Chambre-d’Hôte.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2023 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?