wie kan dit vertalen

Dit onderwerp bevat 10 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 2 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #189763
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Goedenavond,

    Wie kan mij helpen met de vertaling van onderstaande mail.

    Je reviens vers vous car M. Caraminot m’a contacté
    pour m’annoncer qu’il ne faisait plus le chantier.

    Si vous le souhaitez il est disponible dans notre agence de Brive.

    merci de me contacter pour me donner une réponse
    rapidement.

    De vertaling snap ik wel enigszins, maar de juiste strekking ontgaat me.

    Het gaat om het volgende:
    Wij hebben de tegelzetter een ultimatum gesteld om het werk te komen
    afmaken, de gietvloer is gedaan en dat hebben wij hem ook betaald, maar de plavuizen heeft hij nog steeds niet gelegd. Hij heeft ons een bevestiging gestuurd per mail, dat hij niet binnen de door ons gestelde termijn het werk kan komen afmaken.
    Hij heeft ander werk te doen en de plavuizen waren nog niet leverbaar.
    Wij hebben hem een bevestiging gevraagd om de offerte te ontbinden.
    Daarop kregen wij deze mail van het bedrijf waar wij via hem de plavuizen hadden uitgezocht.
    Wie kan helpen met de juiste vertaling?
    alvast bedankt!
    Marian

    #189764
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Voor de duidelijkheid,
    Vòòr het ondertekenen van de offerte hadden wij hem gevraagd, het werk
    af te maken binnen een bepaalde periode.
    Na vele telefoontjes en e-mails, waarbij hij steeds een ander excuus
    had om niet te komen, hebben wij hem een ultimatum gesteld, om het werk
    af te maken. En dat doet hij dus niet, helaas.

    #189765
     Noë
    Sleutelbeheerder

    D’er valt dan ook weinig van te snappen, want die zinnen houden weinig steek. Men vraagt u om een antwoord, maar uit niets kan je afleiden waarop ze een antwoord verwachten. Hebben ze misschien die tegels nu liggen, en weten ze niet of ze die alsnog moeten leveren of niet? En ‘il est disponible’. Tja, ik neem aan dat de vakman daar niet ter beschikking staat en dat je die even kan afhalen.

    Lijkt me iemand die wat te snel getikt heeft. Een telefoontje maakt u wellicht veel wijzer.

    #189766
     bosbess
    Deelnemer

    Ook ik maakte er uit op dat ze de tegels inmiddels hebben ontvangen, dat de tegelzetter ze niet meer kan zetten en nu willen ze weten of je die tegels al dan niet nog wilt hebben. Maar de enige (en snelste) methode om achter de precieze bedoeling te komen is, zoals Gautier al zegt, even kontakt opnemen met het bedrijf zelf.

    #189767
     Anoniem
    Inactief

    Heeft niets met al of niet ontvangen tegels te maken.
    Ik richt me tot u omdat M. Caraminot me dat gevraagd heeft, om U duidelijk te maken dat hij het werk niet meer wil/kan doen.
    Als U wilt, hij is bereikbaar in ons kantoor/zaak te Brive.
    Bedankt voor het informeren indien U snel een antwoord wenst.

    Misschien dat meneer caraminot –ik neem aan dat dit de tegelzetter is – wegens omstandigheden deze klus niet meer af kan maken.
    Waarschijnlijk hebben jullie bij een winkel tegels gekocht en gevraagd die te leggen (pose)
    Dat doet de winkel niet zelf, die hebben daar artisans voor, en meneer caraminot is zo’n carraleur.
    Er is iets tussen U en de carraleur, maar daar heeft Caraminot niets mee van doen neem ik aan, want U bent klant van de winkel, niet van hem.
    Maar goed, de winkel te Brive vraagt U om contact op te nemen over wat er verder moet gebeuren, er is wellicht sprake van een gespannen verhouding tussen U en de carraleur en tussen de carraleur en de winkel.
    Mijn advies; als de bliksem bellen anders ben je beiden kwijt en kun je fluiten naar je centen.

    Even een stukje als voorbeeld.
    Jean-louis en zijn vrouw kopen bij Leroy een mooie nieuwe keuken, geplaatst en wel.
    Hun oude huis à la campagne mocht na 45 jaar wel een opfrisser gebruiken, dus tastte ze eens diep in de buidel en kochten voor 850 euro een keuken(tje)
    Het plaatsen kostte evenveel, daarom kon,den ze het zich niet veroorloven een moderne Amerikaanse keuken te kopen met zo’n groot aanrechtblad midden in la pièce, want dat vond Eugine toch wel veel mooier.
    Maar goed, geen geld is geen geld, c’est tout, en de poseur kwam de keuken plaatsen.
    Hij was snel klaar, ze waren zeer tevreden, en ruimde vol goede moed de kastjes in.
    Tot op een dag, een man in het dorp vroeg me eens te gaan kijken, lekkage, een kastje viel bijna van de muur, en ze kregen maar geen antwoord op hun vragen bij Leroy.
    Ik heb voor een fles pineau en een pakje shag voor de jongens de boel geklaard, want je legt het af.
    Leroy weet van niets, de poseur weet van niets, en voor je het weet ben je honderden euro’s kwijt aan brandstof en brieven en je schiet er geen donder mee op.
    Beiden doen ontzettend hun best de ander de schuld te geven, en jij bent het haasje.
    Aan iedereen die deze geweldige site bezoekt en op zoek is naar antwoorden, kijk uit met het kopen van goederen die niet door het bedrijf zelf geplaatst worden, vraag ernaar in de winkel of betaal liever iets meer zodat je wel door de verkoper en poseur uit het zelfde nest wordt geholpen.
    Zeker in deze crisistijd zie ik bedrijven besparen op personeel, materiaal, en ze raffelen het werk snel af om naar de volgende te racen.

    #189768
     Noë
    Sleutelbeheerder

    nee hoor Cees, geld zijn wij niet kwijt.
    Ik zal het verhaal wat duidelijker beschrijven.
    In januari hebben wij de carreleur laten komen om een offerte te maken
    voor een gietvloer en het leggen van plavuizen.
    wij hebben hem gevraagd of hij met Pasen de gietvloer en tussen
    Hemelvaart en Pinksteren de plavuizen kon leggen.
    Dat was geen probleem.
    Wij zouden voor die tijd de plavuizen uitzoeken bij het bedrijf waar hij,
    de carreleur, mee samenwerkt.
    Met Pasen is de gietvloer aangebracht en wij zijn naar Decoceram gegaan
    om de tegels uit te zoeken.
    Er is een bon gemaakt en die zou naar de carreleur worden doorgefaxt.
    Hij zou dan alles verder regelen.
    Na de Paasvakantie, toen wij weer in Nederland waren kregen wij een
    mail van de carreleur of wij de rekening van de gietvloer alvast wilde betalen
    omdat hij de tegels wilde bestellen.
    Dezelfde dag hebben wij hem een cheque toegezonden en per mail hebben wij, voor de zekerheid,
    doorgegeven welke tegels wij hadden uitgezocht.
    Hij mailde terug dat hij heel andere tegels had doorgefaxt gekregen en of wij onze bon
    wilde nakijken. Gelukkig hadden wij foto’s gemaakt van de plavuizen en die hebben wij hem per
    mail toegestuurd, samen met een foto van de bon, waarop het nr. en ref. enz.
    Duidelijk genoeg zou ik zo zeggen. Hij beloofde contact op te nemen met Decoceram en dan zou het
    wel goed komen. Verder afgesproken dat wij, als wij weer in Frankrijk waren met Hemelvaart,de vloerverwarming zouden aanzetten (1 keer) en daarna zou hij kunnen komen.
    Wij hebben hem na het verwarmen van de vloer gebeld en gevraagd op welke dag hij zou kunnen beginnen.
    Nee, hij kon niet komen want de tegels waren er nog niet en de verwarming moest toch zeker
    wel twee dagen draaien.
    Onze buurman heeft hem ook nog gebeld, want het was onduidelijk, waarom de tegels nog niet leverbaar waren.
    De buurman kwam er ook niet uit. De carreleur wilde de sleutel om het werk af te maken in juni/juli als wij er niet waren.
    Wij hebben hem weer gebeld en gevraagd om bij ons langs te komen, want wij wilde zeker weten
    of de juiste plavuizen waren besteld en ook de kleur van de voeg moesten wij nog uitzoeken.
    Dan konden wij hem de sleutel geven en kon hij zijn gang gaan, voordat wij in juli/augustus weer
    naar Frankrijk zouden komen.
    Nee, hij had geen tijd om langs te komen en vroeg om de sleutel toe te sturen.
    Nou, dat leek ons helemaal geen goed idee.
    Tja, zei hij, dan kan ik er ook niets meer aan doen en bovendien kon hij ook niet eens komen
    omdat de verwarming toch zeker wel een week moest draaien??? Het werd steeds gekker.
    Zo’n drie weken geleden hebben wij hem weer een mail gestuurd, waarin wij hem vroegen wanneer hij de vloer kon komen afmaken en gaven door dat wij 13 juli weer in Frankrijk zouden zijn voor 5 weken.
    Wij kregen geen reactie. Een week later, nog een mail met de vraag wat er aan de hand was en dat wij er niets van snapte.

    Toen reageerde hij wel en mailde dat hij niet kon komen, geen tijd had en ander werk te doen in die periode. En ja, hij was van goede wil geweest maar met Hemelvaart kon hij de tegels niet leggen, vanwege de verwarming en hij had ook nog geen nieuws over de tegels.
    Toen hebben wij een ultimatum gesteld, want het schoot niet echt op met hem.
    Als het aan hem zou liggen zou hij pas in December kunnen komen en je kunt al raden. dan zou het natuurlijk weer te koud zijn
    Voor ons is het een groot probleem want de hele planning komt in de knoei, alles wacht nu op de tegelvloer.
    Wij kregen nog een mail van hem met de bevestiging dat hij niet kon komen werken in onze vakantie.
    Vervolgens kregen wij een mail van Decoceram, de tegelleverancier, zie mijn eerste bericht. Wij dachten alles goed te hebben geregeld, maar toch gaan er dan weer dingen fout.
    Het ziet er naar uit dat wij de tegels zelf moeten gaan leggen of wij moeten op korte termijn een andere tegelzetter vinden. We gaan het zien.

    groeten,
    Marian

    #189769
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Zojuist contact gehad met de tegelwinkel.
    Inderdaad hebben ze de tegels binnen en of wij ze nog willen afnemen.
    Daar ging de mail dus wel over.
    Als wij weer in Frankrijk zijn, zullen ze gebracht worden en dan zoeken
    we zelf wel uit hoe ze op de vloer komen.
    groeten,
    Marian

    #189771
     Anoniem
    Inactief

    Even een paar videootjes kijken en gewoon zelf proberen.
    t’ niet zo heel erg moeilijk als je het niet al te nederlands wil, alhoewel ik vaak de franse slag slechter vind dan mijn resultaat 😉
    Jullie ondergrond is gestort, dan is het alleen nog maar plakken.
    Kruisjes er tussen en gaan met de banaan.

    #189770
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik heb ook zelf getegeld, eerder al uitgebreid op dit forum verteld hoe. Niet zo moeilijk, teken het patroon van je tegels op de vloer uit, of evt per 5 of 10 tegels. Leg er een paar, per kamer in elke hoek een, bijvoorbeeld (telkens een die niet letterlijk in de hoek ligt). De eerste leg je helemaal perfect op hoogte en horizontaal. Die in de andere hoek leg je ook zo, op de eerste tegel zet je een lazer-waterpas. Vanaf de lichtstraal meet je naar beneden tot op de tegel. Deze maat moet ook terugkomen op de verderop liggende tegel. Dus een vertikaal kartonnetje op de tegel zetten, en meten tot het laserpuntje. Overige tegels doe je ook zo. Daarna leg je tussen de 2 ‘perfect gelegde’ de ontbrekende 4 of 9 tegels, op de buitenste 2 leg je een règle op stukjes karton, of stukje CD. Op de te leggen tegels leg je ook zo’n stukje CD. De tussenliggende tegels duw je in de specie totdat de règle net niet meer leunt op de kartonnetjes, of stukjes CD. Dan liggen ze allemaal even hoog, en met behulp van de lijnen op de vloer leg je ze ook nog in het gareel. Specie uitkrabben, als die nog nat is en 3 dagen later voegen. Succes.

    #189772
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Heel aardig jullie reacties,
    Het tegelen is voor ons in het geheel geen probleem.
    Maar na 10 jaar verbouwen, vrijwel alles zelf gedaan, ook
    veel tegelwerk en natuursteen in cement leggen,(de carreleur keek zijn ogen
    uit, zo mooi gedaan)
    wilde wij onszelf eens verwennen en deze laatste 85 vierkante meter
    uitbesteden.
    Wij konden dan voor het eerst in 10 jaar vakantie vieren. en daar
    hadden wij wel wat geld voor over.
    Heel blij zijn wij dat het overgrote deel van het werk door
    onszelf is gedaan, stel je toch eens voor dat je steeds zo afhankelijk
    bent van de Franse artisans.
    Deze vakantie gaan we tegelen en volgend jaar dan maar vakantie vieren.

    #189773
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Zo zeg, das knap uitgelegd als ik dit geweten had zou mijn tegelvloer mooier en vlakker zijn.
    Jammer.

    Groet Albert

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?