Werken onder spanning

Dit onderwerp bevat 1 reactie, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren, 2 maanden geleden door bosbess.

  • Auteur
    Berichten
  • #210276

    Met m’n bijna twee meter waren deze blanke draadeinden binnen handbereik. Vier stuks, dus een 3-fase aansluiting, 400 volt, met respect bejegenen. Zou er spanning op staan? Nee, want na een tweede vluchtige blik zag ik dat de alimentation door ENEDIS – wou de eigenaar niet open doen? – aan de buitenzijde was losgekoppeld en niet binnen bij de meter en groepenkast. Maar dan hebben de monteurs wel onder spanning gewerkt, iets dat je geacht wordt als normale sterveling uit je hoofd te laten.

    Hebben ze ervaring mee in Frankrijk. Met Franse hulp en speciale vergunningen was het in Nederland bij Dedemsvaart op 23 april van dit jaar dan eindelijk ook zo ver. De Fransen zijn hier allemaal al aan gewend: ik was de enige die gisteren tijdens de markt in de hoofdstraat van Corbigny in verwondering bleef staan om er een paar foto’s van te maken.

    #210277
     bosbess
    Deelnemer

    Leuk om te lezen, maar ik blijf het doodeng vinden. Je hoeft maar per ongeluk te vergeten om een knoop van je schokbestendige overall dicht te maken en je bent er geweest. Alle stroom er af is toch het meest veilige. De rest blijft mensenwerk.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?