waar rente opgegeven spaarrekening NL??

Dit onderwerp bevat 3 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 4 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #197029
     Anoniem
    Inactief

    Hallo,
    Ik ga dit jaar voor het eerst belasting betalen in Frankrijk en het formulier 2042 staart me al 2 weken aan …en ik, ik kijk maar weg….Helaas is de 20e al over 5 dagen!!!
    Ik heb een paar vraagjes….:
    (sinds 2013 uitgeschreven uit NL, werk part-time en daarnaast als auto-entrepreneur, heb geen inkomsten vanuit NL, het enige wat ik nog heb is een bankrekening met spaargeld…)
    – moet ik mijn spaargeld opgeven hier in Frankrijk ? , of alleen de rente? of moet ik dat in Nederland opgeven?
    – als ik het hier moet opgeven, waar moet ik dat dan invullen?

    Alvast un grand merci voor mijn misschien domme vraag…., helaas is de “revenus” niet in “Jip en Janneke taal”…

    #197030
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Inkomen uit het buitenland moet je invullen op formulier 2047K. Verkrijgbaar bij de belastingdienst of te downloaden.
    Het totaal wordt overgenomen op formulier 2042k, vakje 2TS.
    Je hoeft alleen de rente op te geven, maar daarnaast moet je al je buitenlandse rekeningnummers doorgeven inclusief de n.a.w. gegevens van de bank(en) en datum waarop de rekeningen zijn geopend en eventueel vorig jaar gesloten.

    Je kunt vermoedelijk beter alles meenemen en bij de belastingdienst je aangifte doen, ze zijn zeer behulpzaam. Alleen is het nu erg druk omdat veel mensen tot de laatste dag uitstellen…

    #197031
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Net zoals Aagje probeer ik via internet mijn belastingaangifte te doen, maar het is mij nog steeds niet duidelijk waar één en ander moet worden ingevuld.
    Ik heb nu een formulier 3916 om mijn Nederlandse bankrekening gecombineerd met een normale spaarrekening op te geven, een formulier 2047 K om mijn Nederlandse inkomen op te geven, maar waar op dit formulier moet ik de ontvangen rente opbrengen en hoe heet dat ?
    En waar op het formulier 2042 K moet ik dat weer overnemen ?
    Is er nog iemand die daar raad mee weet ?

    #197032
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Als nieuw item, of dit de juiste rubriek is, weet ik niet. Zou Wim van Teefelen mogelijk een toelichting kunnen plaatsen over de S.U.P? Een soort ‘eenmansvennotschap’, die EU-breed opgericht kan worden per 2015. Een alternatief op de franse AE? Kan franse SUP tevens ingeschreven worden in bijvoorbeeld NL? Ik ben benieuwd. Dank alvast.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?