Dit onderwerp bevat 8 reacties, 7 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 8 jaren, 5 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #190594
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Weet iemand of en zo ja waar je in Frankrijk een geweer of pistool kan kopen? B.v. een dubbelloops jachtgeweer om je tegen wilde dieren (zwijnen e.d.) te beschermen?

    Groeten
    Johan

    #190600
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dan zul je toch eerst een wapen- of jachtvergunning moeten hebben.
    Zie http://vosdroits.service-public.fr/particuliers/N287.xhtml

    Ik zie trouwens geen enkele reden om voorwapens te hebben om je tegen wilde dieren te beschermen, althans niet in Frankrijk.

    Steven

    #190599
     Noë
    Sleutelbeheerder

    als u zich wilt beschermen tegen een aanvallend wild zwijn is daarvoor een zwaar kaliber kogeljachtgeweer voor nodig met een minmaal caliber 7x 64 tevens moet men heel goed geoefend zijn en het dier op de juiste plaats raken anders zijn ze levensgevaarlijk en zullen zij u bij een aan schot zwaar verwondden en of doden
    zie hiervoor bijvoorbeeld youtube
    dit zijn wapens die men alleen met een jachtvergunning mag hebben
    mocht u tijdens uw wandeling tegen een bache met jongen aanlopen dan is er maar een verdedeging
    klim in een boom en hou u zo rustig mogelijk
    ook is het aan te raden wanneer men zich in dichte struiken begeeft met een stok tegen de struiken te slaan en luid te praten het zwijn ontwijkt u liever en heeft zo de kans weg te gaan voor hij u ontmoet

    met vriendelijke groet
    ruiter
    ervaren grofwild jager in duitsland

    #190595
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Nog erger, als je als onervaren ‘jager’ het varken mist en hij is gewond, dan ben je pas echt in de aap gelogeerd.

    Ingrid, chasseresse neophyte

    #190601
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Jaarlijks vallen er enkele doden onder de jagers in France doordat het wild zwijn niet doeltreffend wordt aangeschoten en het zwijn zich werpt op de jager met vaak een dodelijke afloop.
    Ook de jachthonden moeten vaak het onderspit delven doordat het aangeschoten zwijn als een wilde tekeer gaat en de honden volledig openrijten met hun slachttanden. Een keer het resultaat gezien hebbende ontneemt het de lust om op wild zwijn te jagen, zelfs de ervaren jagers zijn zeer behoedzaam als er weer eens een klopjacht gemaakt wordt in ons gebied.

    Van een niet jagende natuurliefhebber….

    Peter

    #190596
     Noë
    Sleutelbeheerder

    als we de laatste jaren op jacht gaan draag ik dit bij me als laastte redmiddel
    een deringer 410 die in een keer 2 kogels afschiet als ik geschoten heb is mijn pols gebroken maar het gevaar ook geweken
    dit mag officiel niet maar wat moet je als er 150 kg wild zwijn op je af komt
    dan ben je blij met dit middel
    wij moeten er in duitsland elk jaar minimaal 400 neerschieten voor de wilsschade maar elk jaar worden er een paar aangeschoten en ben je blij dat je weer heel thuis bent

    th_images1_zpsa871dfdc.jpg

    #190597
     bosbess
    Bijdrager

    Als het je echt alleen gaat om een verdedigingswapen tegen sangliers dan leert dit verhaal, dat ik ruim een jaar geleden in het oude forum schreef, dat het een volkomen overbodige maatregel is. En als ik bovenstaande commentaren lees, dan ben je zelfs veiliger af zonder zo’n wapen.

    #190598
     Noë
    Sleutelbeheerder

    voor de goede orde van de vraag van johan
    dit vond ik over de franse vuurwapen wet
    Een wapen kopen in Frankrijk is buitengewoon simpel. In de krant vind je regelmatig advertenties en een buks of munitie koop je gewoon in de lokale supermarkt, de Proxy. Daarbij wordt meestal niet naar een vergunning gevraagd.

    Op het platteland hebben veel mensen een (dubbelloops) jachtgeweer.

    Halfautomatische wapens zijn ook in Frankrijk verboden. Maar alle zwart kruit vuurwapens zijn vrij te verkrijgen in iedere wapen winkel. Daaronder vallen dus ook revolvers.

    Vanaf september 2013 geldt een vernieuwde wetgeving rond de aanschaf, het bezit en de classificatie van wapens. Vanaf september wordt het aantal categorieën waarin een wapen kan vallen teruggebracht van 8 naar 4.

    Regelgeving vanaf 6 september 2013
    Op grond van de wet van 6 maart 2012 geldt vanaf 6 september 2013 een nieuwe indeling van wapens in vier categorieën op basis van hun gevaar en uitrusting. Voor vuurwapens is het gevaar met name beoordeeld op basis van de voorwaarden van herhaling van het schot en het aantal schoten zonder de noodzaak voor het bijladen van het wapen. Met ingang van 6 september 2013, zullen wapens, munitie en oorlogsmateriaal worden ingedeeld in een van deze categorieën:

    A: wapens en oorlogsmaterialen die niet mogen worden gekocht en waarvan het bezit verboden is,
    B: wapens waarvan aanschaf en bezit aan een vergunning onderhevig zijn,
    C: wapens waarvan de aanschaf en het bezit moeten worden gemeld,
    D: wapens die moeten worden geregistreerd en wapens waarvan de aanschaf en het bezit vrij is.

    Een besluit dat de wapens in elk van deze categorieën indeelt, is in behandeling.

    Je leest er meer over de vernieuwde wetgeving op http://www.legifrance.gouv.fr.
    Informatie over aanschaf en bezit van wapens op service-public.fr.

    Online bekijken: Wapenvergunning aanvragen

    #190602
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik zit helemaal niet te wachten op het aanprijzen van illegale wapens zoals een dubbelloops revolver die jij zou gebruiken in je woonplaats Duitsland. Het vermelden van die informatie heeft niets met het dagelijkse leven in Frankrijk te maken.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?