Dit onderwerp bevat 10 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 3 maanden geleden door Anoniem.

  • Auteur
    Berichten
  • #193641
     Anoniem
    Inactief

    Wie kent de omgeving van Charlieu of Pouilly sous Charlieu (42)?

    #193647
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik ken die omgeving.
    Hent

    #193651
     Anoniem
    Inactief

    Hoe zijn de mensen daar? waarom is het leuk er te wonen of juist niet te wonen?
    Of ken je de omgeving alleen van het doorheen rijden?

    Toen wij hier kwamen (voor mijn werk) dacht ik dat alles leuk was, de mensen waren super aardig, mijn baas kwam zelfs op mijn verjaardag, maar ja, toeristen vinden altijd alles leuk.

    Het bleek allemaal flauwekul te zijn, niesgierigheid dreef ze er toe op de verjaardag te komen, daarna branden ze je af.
    Concurrentie is onmogelijk, als het je al lukt een bedrijfje te beginnen doen ze er alles aan je het leven zuur te maken.
    Hout was niet te koop voor mij, “ze” kochten dat in Lyon, wat voor mij geen doen was, dus belde ik de fabriek in engeland die me vertelde dat ze toelevceren aan een zaak in fontenay, en die had weer een balie in ……. la rochelle.
    Toen ik er aan het inladen was kwam mijn oude baas aan de balie staan, hij schrok zich rot.
    Visitekaartjes van mijn bedrijf worden bij de capitainerie weg gehaald.
    deze regio is goed voor mensen die rust en ruimte willen, niet voor actieve gasten zoals ik.

    #193650
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik heb mijn vakantiehuis in die omgeving. De mensen zijn over het algemeen behulpzaam en tot nu toe erg aardig als je je best doet om een beetje frans te spreken. Maar ik woon er niet en ik heb geen bedrijf, ik ben er te weinig om te integreren, ben nogal op mezelf. De ‘bemoeizucht’ van de buren zou ik in Nederland vreselijk vinden maar hier ervaar ik het als betrokkenheid. Uitspraken als: “hier in het dorp hebben een buitenlander en dat vinden we genoeg.” worden met een lach gebracht. Ik ben die buitenlander en ik denk dat ze het prima vinden dat ik er ben, beter dan nog een leegstaand huis, maar……eigenlijk liever iemand van ons, een fransman en dan iemand uit het dorp, de streek. Xenofobie zie je overal. Ook hier haalt Le Pen behoorlijk wat procenten.
    En de bureaucratie, de traagheid is in heel Frankrijk hetzelfde denk ik. Het heeft ook zo zijn voordelen. Als ik een half jaar te laat in het aftandse belastingkantoor mijn rekening kom voldoen en me verexcuseer voor mijn late komst wordt er om gelachen. Daar moet je in Nederland een mee komen. Een week te laat en de dreigbrieven stromen binnen.

    #193646
     Noë
    Sleutelbeheerder

    O ja. Ik. Vind het leuk om daar een huis te hebben omdat het niet zo toeristisch is. In charlieu, wat best een aardig stadje is zal je ze in de zomer wel af en toe tegen komen maar verder is het gebied niet echt in trek. De omgeving is groen, ook hartje zomer met echte winters. Het is er glooiend zonder woeste bergen, prima om te fietsen en te wandelen. Alleen koeien en hout. (En ambtenaren. Mijn dorp heeft een echte VVV waar een betaald iemand in dienst is. Als er 1 toerist in de week komt is het veel.)
    Hent

    #193648
     Anoniem
    Inactief

    Maar Hent, Charlieu is toch een supermooi stadje en je hebt zelfs een ski piste bij Renaison!
    Weet je dat wel zeker van die toeristen?

    #193645
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Charlieu is leuk maar veel toeristen? Er zullen best toeristen komen, zelfs in mijn dorp staat bij de kerk wel eens een hollandse camper. Wil je een chambres-‘dood’ daar beginnen? Ook een leuk kanaal daar in de buurt maar ik weet niet of je het nog helemaal kunt bevaren.
    Hent

    #193649
     Anoniem
    Inactief

    Hent, hoe komen die boten in Roanne? d’r liggen prachtige tjalken daar.
    Je kunt in principe van Amsterdam naar Roanne varen.
    Op het moment ligt er een pracht van een Valk-cruiser in de jachthaven van Roanne.

    En die andere cdh? die hebben toch ook klanten?
    Ik ben een beetje aan het googelen, schijnt dat je er prachtig kunt vissen, wandelen, fietsen, kanoen, enz enz.
    Of heb jij soms een cdh en wil je geen concurrentie 😉

    #193644
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Haha, nee ik heb geen cdh. Ik ben er niet zo geschikt voor geloof ik. En mijn huis vind ik mooi maar het ontbreekt aan luxe, zelf de badkamer is behelpen. Er moet nog heel veel gebeuren voordat ik geld zou durven vragen voor een verblijf daar. Ik denk dat een chd prima kan daar als je daar geschikt voor bent, publiek weet aan te spreken en kwaliteit biedt. Hoewel ik me vaak af vraag hoe die mensen allemaal kunnen bestaan want er zijn er in mijn beleving zo veel die met een chd proberen een bestaan te vinden.
    Ik begrijp je enthousiasme voor de omgeving wel. Ik houd er ook van.
    Je schreef dat de mensen superaardig waren toen je kwam op de plek waar je nu zit en dat dat later heel erg tegen viel. Misschien overkomt je dat in deze omgeving ook. Als ik mijn buren hoor praten over zigeuners, homo’s etc. dan kan ik me voor stellen dat die geen makkelijk leven hebben hier. Maar Charlieu is wat groter en misschien daarom wat minder bekrompen.

    #193643
     Anoniem
    Inactief

    Wij hebben hier geen onderzoek vooraf kunnen doen, we vielen letterlijk neer in La Rochelle, en het leken aardige mensen.
    Kom in Parijs, en iedereen is aardig, maar o wee als je er woont, dan is het opeens anders.
    Logisch, daarom wordt altijd gezegd, huur eerst eens een poosje dan kun je het zien.
    Ik wil echter de meubelmakerij meenemen, (misschien de surfplankenfabriek ook) en ik heb al veel klanten in die regio sinds jaren.
    Het zou dom zijn de werkplaats tijdelijk te sluiten, en een ruimte huren vind ik niet zo… slim.
    Het mooiste is dus, verhuizen, en de week erop draaien.
    Homofoben zijn overal, de ergste zijn overigens de homo’s die de kast niet uit durven komen.
    Maar als je een rechtse club hebt met een gemeenteraad die ook flink rechts leunt, dan kun je problemen verwachten.
    Ik heb overigens op de (bewuste) site gezocht maar in Charlieu is niet een elu gevonden die tegen de mariage pour tous is, en in Renaison maar eentje (Sixième adjoint) en in Roanne niet een!
    En een cdh, je hebt volkomen gelijk, de eigenaar moet het doen, anders kun je het schudden.

    #193642
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Benieuwd wat je gaat besluiten en ik hoop voor je dat je nieuwe plek je gaat bieden wat je zoekt. Succes met je zoektocht en eventuele verhuizing.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?