Dit onderwerp bevat 10 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren geleden door Noë.
-
AuteurBerichten
-
3 november 2013 om 21:40 #194101NoëSleutelbeheerder
Bonsoir,
Zomaar in onze schoot geworpen, een verhuizing naar La Douce France 🙂
Mijn schoonzus beheert al jaren Chateau de Percey, met 4 prachtige grote gites, tuinen, bos, zwembad, etc. etc.
Of mijn vriend en ik dit voor minimaal 1 jaar wilden beheren.
Dus in het nieuwe jaar is het zo ver: van een tussenwoning naar een landhuis, wie droomt er niet van.Percey ligt in de Yonne, het Noorden van de Bourgogne.
Onze kennis van Frankrijk is nog niet zo groot, behalve op vakantie naar onze familie daar gingen we meestal naar Italië.
Momenteel nog druk met het Nederlandse huis verkoopklaar maken, we waren nl nog aan het verbouwen. Frans leren is prio 2. Alles juridisch in orde maken, inpakken, plannen, verdere administratie, etc etc. Het worden drukke maanden.
Ik hoop op dit forum veel tips te lezen.
groet, Astrid
3 november 2013 om 22:35 #194102NoëSleutelbeheerderWelkom Astrid. Hopelijk wordt dat jaar ietsje langer. Hopelijk is de reden voor je schoonzus ook een prettige. En kijk niet alleen op dit forum maar zeker ook op de bijbehorende site via de links helemaal boven aan.
3 november 2013 om 22:42 #194103NoëSleutelbeheerderDank je, zal ik zeker doen.
Nee, voor mijn schoonzus helaas niet.
Wij hopen inderdaad dat het meer dan 1 jaar wordt.4 november 2013 om 09:18 #194104NoëSleutelbeheerderWelkom Assepoester,
Je bent een echte bofferd, wat een prachtig gebouw. Geniet er maar veel van en natuurlijk ook genieten van het mooie Frankrijk.
Vriendelijke groet
Paul4 november 2013 om 10:12 #194105bosbessDeelnemerVan harte welkom, zowel in Frankrijk als op dit forum. Ondanks de wellicht trieste aanleiding boffen jullie inderdaad met zo’n schitterend kasteel! Zoiets overkomt niet veel mensen. Wat goed dat jullie nu al deze site hebben ontdekt! Ik neem aan dat je schoonzus jullie nog zoveel mogelijk wegwijs zal maken. Maar mocht je voor bepaalde vragen komen te staan dan biedt InfoFrankrijk een schat aan informatie. Op dit forum kan je bovendien alle mogelijke vragen stellen, er is altijd wel iemand die een antwoord weet.
Toch kan de dagelijkse praktijk in werkelijkheid soms lastiger blijken, zeker in het begin, waarin toch al veel op je afkomt. Daarom wil ik je ook even wijzen op de mogelijkheid om een vrijwilliger van Raad&Daad te benaderen voor het geval je praktische hulp nodig zou hebben of als je misschien even in je eigen taal telefonisch enkele problemen zou willen bespreken. Informatie over het vrijwilligersteam Raad&Daad vind je op de home-pagina onder Diensten/Oproepen.
Veel succes met de verkoop van het huis en met de emigratie naar Frankrijk!
4 november 2013 om 12:06 #194106NoëSleutelbeheerderBedankt voor het warme welkom 🙂
We zullen zeker veel lezen op deze site, de Raad&Daad tip is ook een goede.
We kunnen wel zeggen dat een droom uitkomt, maar vergeten niet dat het hard werken wordt, aanpassen en zullen brood op de plank moeten krijgen. Maar daar hebben we zin in.5 november 2013 om 19:53 #194107NoëSleutelbeheerderAardig optrekje 😉
5 november 2013 om 22:25 #194108NoëSleutelbeheerderHelpt het als ik zeg dat ons privé gedeelte kleiner is dan de woning waar we nu wonen 😛
6 november 2013 om 23:17 #194109NoëSleutelbeheerderHet verzacht wel een beetje, ja! 🙂 🙂 🙂
7 november 2013 om 19:17 #194110NoëSleutelbeheerderDan woon je niet zover van mij vandaan…
7 november 2013 om 22:49 #194111NoëSleutelbeheerderWaar woon jij dan Michael? (kan ook per PB)
-
AuteurBerichten
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.