Voor wie een uitdaging zoekt.

Dit onderwerp bevat 2 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 jaren, 8 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #213758
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Je komt weleens mensen tegen die zeggen “ik zou best weg willen maar je moet toch de kost verdienen daar”.

    Nou zijn er natuurlijk genoeg mogelijkheden als je het echt wilt, maar er zijn ook sublieme kansjes.

    Ik wil eerst benadrukken dat dit geen advertentie is en ik verdien er geen stuiver mee, ik doe het voor het plezier er misschien iemand mee te helpen.

    In het dorpje Briennon iets verderop heeft Henri een klasse restaurantje aan de haven.

    Het is er gezellig, een mooi terras, een piksplinternieuwe keuken, en een kelder met een bar voor de fijnproevers.

    Henri is binnenkort tachtig, en de chef van Henri heeft aangekondig te stoppen in september.

    We hebben een poosje zitten bomen met een glaasje rosé en Henri vind het eigenlijk wel welletjes.

    Een nieuwe gérant zoeken ziet hij niet zo zitten, eigenlijk wil hij het liefst alles verkopen.

    “Weet je”, zei hij me zachtjes, “als ze nou niet het gebouw kunnen betalen dan kunnen ze dat ook eerst huren, we regelen wel wat, dan kopen ze eerst het bedrijf.”

    Het bedrijf (fonds de commerce) kost 90duizend. Alles tezamen (fonds plus gebouw) 350duizend.

    Oh ja, boven het restaurant is een appartement om te wonen, zit ook in de prijs.

    Ik vind het zelf een koopie, maar je moet wel van koken weten.

    Het restaurant staat goed bekend om zijn traditionele keuken, en de aanloop is groots.

    De regio is steeds meer toeristisch maar het zijn vooral de locals die hier eten.

    Briennon ligt in de Auvergne Rhone-Alpes, 900km vanaf Utrecht.

    Lijkt mij een leuke starter voor een gezinnetje.

    Prijs is te doen en voor kinderen is er alles in de buurt.

    Voor wie meer info wil laat maar horen.

    Cees.

    #213837
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dus Cees en allen, die hier kwamen, de zaak is dood. Dit forum is niet meer. Wat een verlies toch.

     

    Die bijdrage van Cees (zijn laatste) over zijn uitschrijven is al niet meer te vinden. Triest.

     

     

    Jammer, jammer,jammer.

    Aanmelden bij die andere site. Dat onleesbare gedoe?

    Ik niet. Ook niet vanwege de halve doopceel die je moet inleveren om “lid” te wordden.

    Dag allen. Tot in betere tijden.

     

    Jaap (die Wim zich in zijn graf ziet omdraaien)

    #213845
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Heb ik iets gemist in mijn afwezigheid? Wat is er aan de hand met het forum?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?