Voor hotel en CdH exploitanten.

Dit onderwerp bevat 4 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 4 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #191544
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hier een artkeltje uit de Connexion misschien van interesse als je in die branche zit :

    France sues hotel site Booking.Com

    begin citaat

    May 28, 2014

    ECONOMY minister Arnaud Montebourg has filed a legal complaint against American hotel reservations website Booking.Com over what he claims are unfair business practices.

    The formal complaint issued yesterday alleges that Booking.Com’s contracts unfairly prevent hotels from offering room at prices lower than those shown on the website.

    “This underscores the government’s desire and ability to ensure that national rules are respected by companies operating in the digital sector,” the minister’s office said in a statement.

    “The company has been assigned to appear before the Tribunal de Commerce de Paris by the Minister of Economy.”

    Booking.com’s practices mean that hotels signed up to the site could not offer special prices to customers who contacted them directly, the statement said.

    In November, the government said it was launching an investigation into the contracts of online hotel reservation sites Booking.Com and Expedia, both of which are based in the US.

    Mr Montebourg has clashed with foreign companies seeking operating in France before. He made his opinion clear about the sale of SFR to Numericable; and last month, in the wake of GE’s bid for Alstom, he signed a decree that broadens the state’s power to stop foreign takeovers in certain industries.

    Nor is it the first time an online hotel reservation site has fallen foul of French law.

    In 2011, Expedia was fined €427,000 after being found guilty of a series of “false price reductions”, “false prices for hotels” and “false information on hotel availability”.

    – See more at: http://www.connexionfrance.com/France-hotels-economy-minister-arnaud-montebourg-unfair-booking-expedia-business-practices-prices-15832-view-article.html#sthash.EOaWLu0q.dpuf

    einde citaat

    #191549
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Het is niet nodig teksten te knip/plakken, als het al relevant is (eng talige teksten als deze missen die noodzaak), dan voldoet een link met een korte beschrijving. Want op deze manier kan je het hele forum vol posten met teksten in andere talen die iets te maken hebben met een hotel.

    #191550
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Beste Ratatouille, Ik weet niet of de taal hier nu echt een issue is. Nederlanders kunnen over het algemeen prima Engelse texten lezen. De Engelse Connexion vond het kennelijk belangrijk genoeg voor de UK hotel exploitanten om het op zijn voorpagina te zetten. Ik zie dat juist deze site – waartegen nu deze zaak gaande is – op deze website adverteert met een grote banner 35000 hotels in Europa – tot 80 % korting.
    Laat ik nu denken dat er van die 35.000 hotels in Europa best een aantal in Nederlandse handen zijn en dat het voor die mensen dus mogelijkerwijze interessant zou kunnen zijn.
    En zo lang was die tekst niet. Dus liever dan een beschrijving te geven van die tekst die zich sowieso tot de essentie beperkt heb ik hem er even op gezet. Maar als het je stoort wil ik het wel intrekken.
    Ik persoonlijk kijk graag naar de Connexion omdat er veel meer Uk expats zijn dan Nederlandse expats en omdat die Connexion altijd voorop loopt met goede informatie over zaken zoals het heffen van sociale contributies op wereldinkomen van expats.
    Maar als het meer mensen stoort dan hou ik het wel voor mijzelf.

    #191551
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik ben een kleine herbergier en ben – in het algemeen- blij met Booking.com. Het levert mij in de rustige periodes clienten op die ik in het internet geweld van tegenwoordig niet meer zelf kan bereiken (ondanks mijn google campagnes). Natuurlijk betaal je een provisie over de boekingen. En in periodes dat het so wie so eenvoudig is om clienten te hebben, kun je booking gewoon buiten de deur zetten. “Vol” boeken of minimumperiode instellen.

    Overigens begrijp ik de zorgen van hotels met veel kamers, die vroeger zelf konden prijs-stunten op het net. Ik hoorde deze week een hoteleigenaar in Parijs, die vroeger ca 80% van zijn kamers van 60 € zelf wist vol te krijgen; nu nog een fractie en een provisie van pakweg 20% over 60 € haalt de winst nogal omlaag…
    De bemoeienis van Montebourg met alles wat een bedreiging vormt is. m.i.op zich een bedreiging. Maar dat is een onderwerp voor – entre bavards- waar ik tregenwoordig liever weg blijf. -(

    • Deze reactie is gewijzigd 5 jaren, 4 maanden geleden door Noë.
    #191545
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dank je wel JP. Dan constateer ik dat die posting toch niet zo irrelevant was en dat hij tenminste voor U wel ter zake diende. Hetgeen mij deugd doet.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?