verzekeringen voor huis in Haute-Marne

Dit onderwerp bevat 5 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 4 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #196111
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Al enige jaren zijn we voor ons franse (2e huis) verzekerd bij AXA (destijds via de makelaar). Nog al een dure verzekering.
    We zijn op zoek naar een andere verzekeraar, maar het ‘verzekerings’frans gaat boven ons kunnen. Kent iemand van u een tussenpersoon/verzekeringsagent in de Haute-Marne die ook Duits, engels of Nederlands spreekt? Dat maakt het bespreken wat makkelijker.

    Wim3

    #196113
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Wim, alle andere verzekeringen dan Axa zijn beter -:(

    Agenten zijn verlengstukken van de verzekeraar, dus die zijn er niet voor de klant.

    Echte tussenpersonen (courtier d’assurance) bestaan nog, ongetwijfeld ook in de 52. Goochel & vind, te beginnen in de Pages Jaunes, en wantrouw bij voorbaat iedere agent.

    Peter.

    #196116
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Wim, alle andere verzekeringen dan Axa zijn beter -:(

    In Hollandse ogen waarschijnlijk wel, wij kijken toch vooral naar de prijs?

    Ik heb al mijn verzekeringen bij Axa en weet dat ik hier en daar teveel betaal. Ik heb echter het geluk e.e.a. via een plaatselijke agent geregeld te hebben, die bijna dag en nacht voor me klaar staat en me nu al tweemaal in een netelige situatie zeer geholpen heeft.

    Daar ga ik dus absoluut niet weg, dat vind ik namelijk minstens zo belangrijk als de prijs. Misschien ben ik na al die jaren in Frankrijk geen echte Hollander meer.

    #196114
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bij CreditMutuel ben ik zeer goed terecht. Ze maken er geen punt van dat ik bij hun niet bankier, ik had nl al 2 andere. Ze staan altijd klaar als ik een kwestie heb. Bij de gesprekken die ik had, was er voor mij geen taalprobleem, maar de persoon die me hielp deed toch haar best alles langzaam en in eenvoudig frans uit te leggen. Dat was in de 81. Een gesprekje elders kan nooit kwaad, je hoeft niet meteen weg bij je vertrouwde verzekering

    #196115
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Krelis heeft zeker geluk met z’n Axa-agent, had ik die maar gehad. Neen, voor mij is Axa ’n boevenbende, tot op ’t hoogste niveau. Op verzoek te staven. En eh, neen, Krelis, ik kijk niet naar de prijs. Tenzij ze pogen me op te lichten.

    En banken die ook verzekeren (of verzekeraars die bankieren, zoals Axa), men weet inmiddels hoe ik daarover denk. Banken zijn er voor geld, verzekeraars voor risico’s. Die dingen moet je niet samen tegelijk willen doen, dat leidt tot belangenverstrengeling, tot conflicten, tot crises.

    Peter.

    #196112
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Een Nederlands sprekend expat bureau is:

    Babice de Roon
    ASSURANCES BENOIT
    10, rue du Marché
    21210 Saulieu
    Tel. Babice : 03 80 64 31 57
    Tel. Maartje : 09 72 46 82 23
    expat@agence.generali.fr

    Maar Generali was in mijn geval niet goedkoop. Ik ben nu via Allianz verzekerd via een Engels sprekende agent. Ik kende Allianz al vanuit Nederland. Goed en niet duur. Mijn huis staat in de Deux-Sevres, maar in principe maakt het niet waar je precies woont, ze kunnen je altijd ergens helpen. Dus mocht je dit adres ook willen, geen probleem. Geef maar een gil.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?