Vers une déclaration d'impôt en ligne obligatoire en 2016

Dit onderwerp bevat 6 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren geleden door Noë.

• Auteur

Wellicht een verplichte belastingaangifte via internet aldus le Figaro vandaag. Een gefaseerde invoering: eerst beginnen bij de hoogste inkomensgroepen. In la France profonde zal het niet de eerste keer zijn dat ik iemand het verschil moet uitleggen tussen een fax en een email. En dat een internet verbinding vanwege technische of financiële redenen niet voor iedereen is weggelegd. Voor Parijzenaars, en zeker voor de immer goed geklede jongens en meisjes die het Ministerie van Financiën daar bevolken niet meteen iets waarvan ze wakker zullen liggen, maar toch. Benieuwd hoe dit opgelost gaat worden wanneer de lagere inkomensgroepen aan de beurt zijn. Het zou toch jammer zijn: geen oude boertjes meer die met een schoenendoos vol rekeningen in hun oude R4’tje voor komen rijden wanneer de belastingdienst ter plaatse open huis heeft om de helpende hand te bieden bij het invullen van de papieren belastingaangifte. Hoort eigenlijk wel bij het patriomoine, daar zouden ze zuinig op moeten zijn.

Noë
    Sleutelbeheerder

Laat de belastingdienst eerst maar eens de eigen zaakjes op orde maken. Ik wil graag via internet aangifte doen, maar dat is niet mogelijk wegens de beperkingen in de online aangifte.

Noë
    Sleutelbeheerder

Jan, al jaren doe ik m’n aangiften via internet, tot volle tevredenheid. Zelfs via gebrekkige 3G-verbindingen.

Beperkingen in de online aangifte ? Die zijn er volgens mij niet. Maar let dan goed op bij een van de eerste pagina’s : daar kun je aanvinken wat je allemaal voor extra’s wilt declareren behalve de simpele standaard aangifte (zowel inkomsten als uitgaven). Als je daar niets aanvinkt, rest slechts die simpele aangifte en die is inderdaad nogal beperkt.

Peter.

Noë
    Sleutelbeheerder

Om dit draadje af te hechten, anders wordt er niemand wijzer : de door Jako bedoelde beperkingen betreffen ’t aantal bankrekeningen dat je kunt ‘beheren’ via die impôts-site.
    Dat zijn er slechts tien, waar je op papier onbeperkt bent.

Peter.

Noë
    Sleutelbeheerder

Toch mocht/kon ik geen digitale aangifte doen. Dat moest op papier omdat het mijn eerste jaar Franse Belasting bertreft! Als ik mij niet vergis kan dat volgend jaar dan weer wel..

Wordt deze regel dan ook geschrapt?

Noë
    Sleutelbeheerder

Over beperkingen in het franse systeem om via internet aangifte te doen.

zie in dit verband : Forums › Geldzaken › De belastingen: ook in Frankrijk wordt het er niet leuker op

Noë
    Sleutelbeheerder

Update :

De boel is geregeld, met ingang van volgend jaar (aangiften betreffende 2015) betaalt u 15 euros wanneer u die aangifte op papier wilt blijven doen.

Peter.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2024 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?