Verhuurder appartement vraagt om verzekering in verhuurcontract

Dit onderwerp bevat 6 reacties, 6 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 8 jaren, 1 maand geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #196761
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Wij willen een week naar Normandië. De verhuurder heeft in het verhuur contract de volgende clausule opgenomen:

    Le locataire ci-dessus désigné doit avoir contracté une assurance responsabilité civile couvrant le risque villégiature, il retourne une attestation de son assureur avec le present contract signé.

    Begrijp ik hieruit dat ik een kopie van een polis moet meesturen en gaat het hier om een annuleringsverzekering of een andere ?

    Alvast bedankt voor de hulp.

    #196763
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hans,

    De verhuurder vraagt om een Wettelijke Aansprakelijkheidsverzekering en heeft niets te maken met een annuleringsverzekering. De verzekering moet het risico van schade dekken in vakantieverblijven en moet nog getekend zijn ook.

    mvg/peter.

    #196762
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bonjour,

    Quote:
    Quote uit cabagnous op 29/04/2014 07:44
    ..en moet nog getekend zijn ook.
    mvg/peter.

    Met uw welnemen, dat staat er niet. Er wordt gevraagd om het bewijs van verzekering samen met het ondertekende huurcontract terug te sturen.

    Salutations, Jos

    #196767
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Het gaat om een WA-verzekering en deze bepaling wordt steeds meer gebruikt in plaats van een borg. Het vragen van een borg (en later de discussie rondom het terugbetalen van een borg, al dan niet onder aftrek van een gebroken wijnglas van €1,25) leidt tot enorm veel gedoe en discussie en dat is slecht voor de klanttevredenheid en dus de toekomstige omzetcijfers van de verhuurders.

    Wat veel verhuurders echter niet begrijpen is dat dit weer leidt tot irritatie en ander gedoe, immers, hoe gaan zij eventuele schade verhalen op een Nederlandse WA-verzekering? De oplossing voor het gedoe met een borg is natuurlijk een verzekering die door de verhuurder ZELF wordt afgesloten, die schade dekt die door huurders is veroorzaakt! Dan ben je natuurlijk pas echt van de ellende af. Maar veel verhuurders willen de premie niet betalen van zo’n verzekering en proberen het dus met dit beroep op de WA-verzekering van de huurder. Dit zijn meestal verhuurders die niet veel begrepen hebben van de relatie tussen klanttevredenheid en bezettingsgraad van volgend jaar.

    Wim

    #196766
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Beste Hans, het gaat inderdaad om een WA-verzekering, die bij de meeste Fransen in hun assurance multirisque habitation zit, en die iedere Nederlander heeft. Franse verzekeringsmaatschappijen zijn eraan gewend om een ‘attestation’ (getuigenis) te verstrekken omdat daar vaak om wordt gevraagd; ook als je een zaaltje huurt om een feestje te organiseren bijvoorbeeld. Ik vraag me trouwens af of de Nederlandse verzekering zou uitkering in het geval u schade zou toebrengen aan de inboedel van het gehuurde: het is denk ik het beste als u daarover uw verzekeringsmaatschappij benadert.

    Wim, je slaat de spijker op zijn kop. Normaal gesproken is de verhuurder trouwens verzekerd tegen brand- en andere grote schade. En wie ligt er nu wakker van een wijnglas, zou je denken. Maar het wordt ingewikkeld als bijvoorbeeld de liner van het zwembad lekraakt of als er een grote glazen schuifdeur sneuvelt.

    #196765
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Beste, gewoonlijk dekt de verzekering van je eigen woning ook schade aan vakantieverblijven. Net zoals je verzekering de studentenkamer van je kind dekt en je huurgarage. Lees eens goed je polis door.

    #196764
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dank voor jullie antwoorden. Mijn verzekeraar bevestigde dat ik ook verzekerd ben in het buitenland met een aansprakelijkheidsverzekering (AVP of WAP). Ze kunnen me zelfs helpen met een verklaring in het Frans opgesteld. Dus dat gaat helemaal goed komen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?