verhuizen naar ldf

Dit onderwerp bevat 5 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 3 maanden geleden door Anoniem.

  • Auteur
    Berichten
  • #197978
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Stilaan komt het moment van de definitieve overstap van België naar Frankrijk eraan.

    We hebben een hele boel te verhuizen, o.a. de houtbewerkingsmachines van mijn man.

    Hoe hebben de forumleden hun inboedel overgebracht ?

    Zijn er mensen die suggesties hebben , positieve of negatieve ervaringen , tips?

    Alvast bedankt voor de reakties !

    aqu56-steenmarter.jpeg

    #197983
     Anoniem
    Inactief

    Wij zijn acht keer van Nederland naar de Tarn gereden met een (veel te) zware aanhanger en twee keer met een vrachtauto. Uitgesmeerd over een heel jaar dat wel. Ik zou het zo nooit meer doen, het is erg vermoeiend en alles bij elkaar opgeteld niet eens zoveel goedkoper dan een verhuisbedrijf. Budgetteer een paar duizend euro (of iets meer…) voor een professionele verhuizer, dan ben je in een keer door de zure appel heen.

    Groeten van Bert

    p.s. Wat is dat voor beest? Een steenmarter?
    p.p.s.s. Een steenmarter, gezien je gebruikersnaam…

    #197981
     Noë
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit steenmarter op 16/03/2013 19:35

    Hoe hebben de forumleden hun inboedel overgebracht ?

    Spannend besluit, geniet er nu reeds van.

    Hebt u ’n vrachtwagenrijbewijs ? Ik herinner me van mijn vertrek toen dat de rit door ’n heuze verhuizer me zo’n tienduizend gulden (ex BTX) zou kosten.
    In diezelfde periode liep ik tegen ’n oude Volvo-truck aan met dertien ton laadvermogen en die kostte me negenduizend gulden.
    Het ding heeft me in F nog ruim twee jaar zeer goed gediend, toen heb ik ‘m weggedaan omdat de verzekering begon te sputteren. Geruild met de aannemer hier tegen twee forse ladingen grind.

    Goed vertrek,
    Peter.

    #197979
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Wij hebben het professionals laten doen. Met flink wat potige mannen was ons huis in NL al in enkele uren leeg en de vrachtwagen vol. Speciale wagen met belading via de zijkanten en de wielen kort op elkaar voor een zeer korte draaicirkel. 1 dag rijden en de dag daarop in Frankrijk binnen een dag alles op z`n plek. Ideaal, kostenplaatje was iets van €3000,- all-in zonder stelposten achteraf. Zelfs inclusief afvoer van enkele niet-verhuiswaardige meubelstukken naar het stort.

    E.e.a is onderhandelbaar en uiteraard afhankelijk van de bezetting. Ik denk niet dat verhuisbedrijven nu gouden tijden beleven…

    #197982
     Anoniem
    Inactief

    ’t is overal crisis, vraag een transporteur naar een dealtje, ze rijden niet graag met een lege wagen rond, dat kost geld.
    Als ik meubels of andere te vervoeren heb naar het noorden dan kijk ik in La Rochelle.
    Bijvoorbeeld bloementransporteurs komen vol hier aan, en rijden leeg weer terug naar Aalsmeer, die jongens zijn gek op een snabbel.
    Enorme lege trucks komen naar de zeehaven, laden daar hun hout op en gaan naar nl en Duitsland, zelfde verhaal.
    Een gemiddeld rijtjeshuis telt ongeveer 40 kub “zooi” dat zijn “voor-de-buismensen”, hebben de garage uitsluitend voor de auto en een bezem.
    Ik weet niet waar jullie heen gaan maar je kunt twee dingen doen, als je niet weken in de rommel wilt zitten en uitgeteld elke dag neervallen, bel een verhuisbedrijf die doen alles in één dag en je slaapt heerlijk.
    Wil/kun je zelf lekker meesjouwen, wil je op je gemakje de boel inruimen in fr, vraag een paar potige jongens en huur twee of drie busjes in België, geef die jongens een pilske en allee.
    Even ter verduidelijking, verhuizers hebben overal truckjes voor, wij gebruikten zelfs toen al traprobots om brandkasten de trap op en af te sjouwen, of piano’s.
    Een verhuizer stouwt 43 kub in een 40kubs vrachtwagen, daar heeft u twee vrachtwagens voor nodig want U kent de kneepjes niet.
    Ik ben in zware tijden een poosje verhuizer geweest voor ambassadeurs, heb er een hoop geleerd.
    Ben zelfs in een “kantoortje” naast het Kremlin geweest, ussr ten tijden van Gorbachev.
    k’ scheet in m’n broek van angst, pfff

    #197980
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hartelijk dank voor de reacties.

    Zelf over en weer met de hele inboedel is geen optie wegens teveel.

    Een vrachtwagenrijbewijs hebben we niet ,niemand in de kennissenkring trouwens.

    We willen wel meesjouwen, daar hebben we ook volk voor, en zeker op ons gemakje .

    Het zal dus ofwel een verhuisfirma worden , waarbij we helpen in/uitladen,
    ofwel,een zeer interessante suggestie , een camion die leegrijdt .(of 2: wij zijn geen “voor- de buismensen”, hebben zelfs geen “buis”).
    Dan hebben we zowel de chauffeur als de ruimte.

    Daar gaan we zeker achteraan , zowel hier in België als in Frankrijk.

    Dat onderhandelen over de prijs,lijkt me ook een werkbare tip.

    Heeft iemand enig idee hoe het zit met de rijtijden ?
    We moeten zo’n 640 km ver , de reistijd kan wel oplopen tot 8 uur, afhankelijk van werken e.d.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?