Verbouwing huisje Le Garric Aveyron pc 12390

Dit onderwerp bevat 4 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 4 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #201354
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hallo,

    Even voorstellen wij zijn Janny & Maurice en hebben al weer enige tijd geleden een “opknappertje/ruine” gekocht in het gehuchtje Le Garric in de Aveyron. De septic tank hebben wij inmiddels laten plaatsen door een Franse aannemer. Nu is de woning zelf aan de beurt, we hebben het dak laten controleren en het water is inmiddels aangesloten. We zoeken een aannemer die de Engelse (of nog mooier de Nederlandse) taal machtig is. Dit om vervelende verrassingen achteraf te voorkomen, zeker nu we de Franse taal nog niet voldoende machtig zijn. We denken dat het volgende project de vloer(en)constructie wordt. We wonen dus in Nederland en willen met de Hemelvaart weer richting ons huisje gaan. Hopelijk kan een van u ons suggesties doen toekomen? Ook verdere tips of adviezen omtrent verbouwen zijn uiteraard welkom.

    Avast bedankt! Groeten Janny en Maurice

    #201355
     Anoniem
    Inactief

    Hallo
    Janny en Maurice, bij hebben een huis in de Dordogne veel doen we zelf maar sommige zaken laat ik doen. Ik heb wat aannemers via deze site gehaald: http://www.artisan-anglais.com/
    Er zijn natuurlijk veel meer aannemers, bij ons huurde de engelse aannemer weer franse bedrijven in, werkte prima. Ook staan er op nederlandse forums voldoende Nederlandse aannemers.
    Groeten
    Arjan

    #201356
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Beste Janny en Maurice,
    ook als u het werk door een aannemer laat doen lijkt het mij doelmatig zich in de Franse bouwtechnieken te verdiepen. Dan hebt u een betere basis voor onderhandelingen met de aannemer. Ik heb op mijn website een aantal dingen over verbouwen in Frankrijk op een rijtje gezet.
    Voor vloerrenovaties bijv. Klik hier.
    En als er vragen zijn: op dit forum zitten een aantal mensen met enige ervaring.

    #201357
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Beste Janny en Maurice,
    Ik wil jullie ook van harte aanraden om niet alleen offertes te vragen bij aannemers die van origine niet-Frans zijn. Als het alleen om de taalbarrière gaat, kan het een dure taalles worden, zo heb ik een paar keer gezien. Voor alle duidelijkheid, dat is zeker niet iedere keer het geval, maar met het vragen van meerdere offertes loop je minder risico.
    Frans

    #201358
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hallo,
    Ik zou ook verder kijken, je niet deze beperking opleggen. Je hebt een huis in Frankrijk, dan moet je daar ook inpassen. Beter investeren in een persoonlijk contact, iemand die voor je kan vertalen en die in de buurt woont.

    Kennis van de lokale markt/gebruiken/bouwstijl kan een voordeel zijn, en als je niet zelf kan, of wil verbouwen, zou ik op zoek gaan naar een betrouwbare en goede aannemer, en de beste kennis daarover kan je vinden in je buurt: buren de burgervader, het is geen garantie maar wel een goed begin. Vergelijk de offertes op kwaliteit en reputatie en kosten.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?