Veel puin op doorzakkende vloer(rotte planken0 zolder verdieping

Dit onderwerp bevat 8 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 5 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #199794
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Op de de bovenste verdieping ligt veel puin en vrij zware stenen.De vloer,half verrot, wil ik eruit halen.Ik kan echter niet tot actie overgaan totdat het puin eraf is.De vloer op de eerste verdieping heb ik er al uitgehaald.Ik ben bang als ik dit niet met overleg doe dat er een lawine naar beneden komt.Als ik niks doe dan komt het tzt van zelf naar beneden.
    Ik kan waarschijnlijk van een kant redelijk bij het puin komen maar het door de kwanlteit van de vloer is dat riskant.Hoogte ongeveer 6-6.5 meter.Heeft iemand een suggestie? Groet Rein

    #199795
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bonjour,

    Als de vloerplanken verrot zijn maar de vloerbalken nog voldoende draagkracht hebben, kunt u er (metalen) steigerplanken op leggen om over te lopen, te koop bij de behoorlijke Brico.

    Metalen steigerplanken

    Als de hele vloer écht onbegaanbaar is kunt u wellicht een (rol)steiger van voldoende hoogte gebruiken om op te staan. U bouwt die dan binnenshuis op, tot nét onder de hoogte van de rotte vloer. Deze steigers zijn te koop of te huur.

    Rolsteiger

    Salutations, Jos

    #199796
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hier waren de balken nog redelijk, we hebben daar een oude doch stevige deur opgelegd en alle troep, stenen, zakken met hard geworden cement enz. met een hark door een gat in de vloer geduwd en getrokken zodat het naar beneden viel waar de vloer ook een gat had. En zo kwam alles op de stevige keldervloer terecht. Daar stond de kruiwagen klaar om het verder af te voeren.
    wimb

    #199797
     Anoniem
    Inactief

    321

    #199798
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bonjour,
    Het is alweer maart vandaag.
    Veel dank voor jullie antwoorden.
    De eerste verdieping vloer is er al uit.
    Op de begane grond ligt een cementen vloer.Die dacht ik met veel planken te gaan beschermen.
    Er staat ook een olie kachel en deze denk ik dan met wat steiger balken te beschermen en wellicht een zeil om het puin er langs te laten lopen.Ik denk dat de oplossing met een steiger opbouwen misschien wel eens een probleem op zou kunnen leveren door de uitstekende palen die een steiger in evenwicht houden.De oplossing met de metalen steigerplanken is denk ik een uitkomst.DE houten deur had ik ook aan gedacht maar die krijg ik niet zo gemakkelijk naar boven.
    Veel dank voor de bijdrage ook van Wannox.Ik kom nog wel terug voordat ik tot actie over ga.
    Met een vriendelijke groet,
    Rein

    #199799
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bonjour Rein,

    Als je de steiger binnen opbouwt kun je hem ook door middel van spanbanden aan bestaande balken of andere uitsteeksels verankeren, zodat je de uitstekende schoren van de steiger zelf niet nodig hebt. Ik heb dat zelf meerdere malen zo opgelost en dat gaat prima.

    Salutations, Jos

    #199800
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Rein,

    om de schade door neerstortend puin te beperken kunt u ook een koker zoals deze gebruiken. Was bij ons geplaatst om de oude dakpannen af te voeren.
    Telkens op die plaats bevestigen waar u het puin opruimt/naar toe harkt.

    #199801
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Een stortkoker en een container naast het huis en het puin via een raam of gat in het dak afvoeren? Is een veel gebruikte methode. Maar probleem blijft dat je er bij moet kunnen. Daar is die rolsteiger weer goed voor, werkhoogte 6,5 mtr.

    #199802
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Veel dank voor de suggesties en adviezen.Ondertussen nogmaals vanuit een andere hoek de vloer bekeken en lijktm ij een steiger die ik dan regelmatig zal moeten opbouwen en verplaatsen de veligigste optie om het voor elkaar te krijgen.Een stort koker gebruken is natuurlijk ook een goed additioneel advies de grote stenen moeten dan toch wel gewoon moeten vallen,want ik denk dat ze de stortkoker zullen verstoppen.Ik begin maar met een steiger en een gat maken.En om te beginnen het puin naar beneden laten komen op een stapel planken en kijken hoe dat gaat.
    Groet
    Rein

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?