Truc van het EDF

Dit onderwerp bevat 5 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 5 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #186869
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik maak gebruik van het zgn. tarif Tempo van het EDF. Hierdoor heb je goedkope elektra (€0,10) op de 300 zgn. blauwe dagen en op de 21 rode dagen heb je overdag extreem dure elektra. (€ 0,56 kw/u). Omdat de rode dagen altijd `s winters zijn en wij er dan toch niet zijn is dat voor ons een gunstig abonnement.

    Nu krijg ik van het EDF een enorme rekening voor de maanden december en januari (€ 250,-) terwijl de elektra installatie eind november is afgesloten en het verbruik dus zero is. Ik heb ze hier over ingelicht en gevraagd de nota aan te passen maar dat doen ze dus niet. Hij is gebaseerd op hun “estimation” en daar kan ik het mee doen. Dat het huis maanden achtereen niet bewoond wordt interesseert ze niet. Ik kan over twee maanden weer net zo`n nota verwachten en dan komt er in april een meteropnemer en wordt alles via de nota van juni weer teruggestort. Het is ook een nieuwe truc want de afgelopen 14 jaar heb ik er nooit problemen mee gehad.

    Als ze dit grapje nou bij de vele duizenden niet permanente bewoners uithalen hebben ze hier een leuk extra inkomen aan zelfs bij de huidige lage rentestand.

    Dit is de klantenservice van een monopolie bedrijf.

    🙁

    #186870
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dat heb ik al jaren. Mijn verbruik is over het jaar ongeveer gelijk, maar de EDF blijft aannemen dat het winterverbruik dubbel zo groot is als het zomerverbruik. Na de winter krijg ik dus flink geld terug en wordt het voorschot gecorrigeerd naar ‘veel te laag’, na de zomer bijbetalen en dan gaat het voorschot weer naar ‘veel te hoog’.

    De ‘geavanceerde ‘ statistiek van de EDF kan kennelijk niets anders dan een veel te hoge schatting afwisselen met veel te laag, stelletje prutsers.

    #186871
     Noë
    Sleutelbeheerder

    ?
    Op hun ‘espace client’ geven ze je toch de keuze om zelf, per trimester, tijdig je echte meterstand door te geven. volgende opgave rond 21 maart. wordt dan gefactureerd volgens je eigen opgave ….

    #186872
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bekend met deze ‘service’, ondanks dat ik iedere keer honderden euro’s terug krijg na de echte meterstand opname, is net voor de winter het voorschot omhoog gegaan met 40%. Ze doen dus niets met de statistiek die ze wel aangeven op de facturen. Monopolisten gedrag.

    Dus ik krijg cheques toegezonden met enorme bedragen, ik kon dat niet veranderen. Want geen code op de factuur die nodig was voor de espace client.

    #186873
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Reagerend op “la Bernisse”: Het contract voor systeem Tempo geeft geen mogelijkheid om via internet de echte meterstanden door te geven. Per brief natuurlijk wel maar of ze daarop reageren?
    M.vr.gr.

    #186874
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Misschien is de volgende methode voor u een mogelijkheid.

    Wij zijn vaak niet in Frankrijk als de meteropnemer langskomt.
    Dan ligt er 2x per jaar een kaart in de bus, die wij invullen en opsturen.
    Dit gaat al een paar jaar goed.
    In juli ook, dachten wij, maar kregen een brief.
    Daarin werd uitgelegd dat volgens contract je verplicht bent minstens 1x in de twee jaar toegang te verlenen aan de meteropnemer, zodat die de daadwerkelijke meterstand zelf kan zien.
    Als dit voor ons een probleem zou opleveren dat was een foto naar het volgende e-mailadres ook goed.

    erdf-grdf-ucfcar-cpp@erdf-grdf.fr met als onderwerp: Relevé compteur électricité

    Dit met vermelding van onderstaande gegevens, die allemaal op de faktuur terug te vinden zijn.

    Lieu de consommation:

    huisnummer, straat
    postcode, plaats

    Mon contrat:

    No. de client: x xxx xxx xxx
    No. de compte: x xx x xxx xxx xxx
    Point de livraison (PDL): No. xx xxx xxx xxx xxx

    Als het afleveradres en faktuuradres niet het zelfde zijn:

    Adresse postale:

    naam, voornaam
    straat, huisnummer
    postcode, plaats
    land

    Voorbeeld:

    82z5t-elektrameter.jpg

    Ik heb een sticker met datum op de meter meegefotografeerd, zodat er geen verwarring onstaat tussen eerder verstuurde en later te versturen foto’s.

    janv

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?