TNT SAT in Nederland

Dit onderwerp bevat 5 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 5 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #186492
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Zoals bij velen bekend, heeft ziggo de domme beslissing genomen om France2 uit het zenderpakket te halen.
    Mijn vrouw is Francaise en France2 was het enige Franstalige kanaal.
    Nu zijn we op zoek naar een alternatief en lijkt TNTSAT me wel wat.
    In oude forumberichten heb ik gelezen dat er mogelijkheden zijn.
    Maarja, veel veranderd natuurlijk. Dus ben ik benieuwd wat op dit moment het juiste advies is.
    Komend weekend zijn we in Frankrijk en kan ik het e.e.a. aanschaffen.
    Moet ik bijvoorbeeld de schotel en decoder in Frankrijk kopen?
    Indien mogelijk zou ik met dezelfde schotel en decoder ook de Nederlandse zenders ontvangen, kan dat?

    Genoeg vragen denk ik voor nu. Ik hoop voor het weekend e.e.a. te weten, zodat ik iets kan aanschaffen.

    groet,
    Leon

    #186493
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Via ’n NL-Canal Digitaal decoder en schotel ontvangt u ook ’n hoop Franse zenders, en France 5 herhaalt ’s morgens TF2’s TéléMatin met ’n slechts ’n uur vertraging.

    Peter.

    #186494
     Noë
    Sleutelbeheerder

    @Petrus:France 5 kan niet ontvangen worden met een CanalDigitaal decoder, je bedoelt waarschijnlijk de zender TV5 monde, die weer een andere programmering heeft dan TV5 FBS.

    @Leonvandelft:
    Een TNTSAT decoder kan geen Nederlandse gecodeerde zenders ontvangen en een CanalDigitaal ontvanger voor de Nederlandse zenders kan geen gecodeerde TNTSAT zenders ontvangen. Je hebt dus twee verschillende ontvangers nodig met elk een eigen kabel naar de schotel.

    Daarnaast zitten de TNTSAT zenders op Astra1, 19.2 graden oost en de Nederlandse zenders op Astra3, 23.5 graden oost, een andere satelliet dus. Beide zijn met 1 schotel te ontvangen als een z.g. Duo LNB wordt gebruikt.

    Voor ontvangst van de Nederlandse zenders is een abonnement bij CanalDigitaal nodig met ongeveer dezelfde kosten als een kabelabonnement.

    Een schotel en LNB (kop) kun je overal kopen, ook in Nederland. Een TNTSAT decoder kun je in elke Hypermarché en Brico in Frankrijk kopen. De bijgeleverde smartcard is 4 jaar geldig, daarna moet je een nieuwe kaart kopen. Dat kan op internet, maar wordt alleen geleverd op een Frans adres.

    Wil je de ontvangst inderdaad combineren met een Nederlands abonnement bij CanalDigitaal, dan kun je de juiste schotel gratis krijgen bij een abonnement.

    Bedenk dat de Franse publieke zenders France 2,3,5 ook ongecodeerd, dus zonder smartcard, te zien zijn op de ‘Franse’ satellietpositie Eutelsat5, 5 graden west.

    #186495
     Noë
    Sleutelbeheerder

    je bedoelt waarschijnlijk de zender TV5 monde

    Stom van me, je hebt gelijk. Maar ’t was dan ook nog vroeg vanmorgen, zeker met die klok op wintertijd 🙂

    Peter.

    #186496
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Voor ontvangst van de Nederlandse zenders is een abonnement bij CanalDigitaal nodig met ongeveer dezelfde kosten als een kabelabonnement.

    Een schotel en LNB (kop) kun je overal kopen, ook in Nederland. Een TNTSAT decoder kun je in elke Hypermarché en Brico in Frankrijk kopen. De bijgeleverde smartcard is 4 jaar geldig, daarna moet je een nieuwe kaart kopen. Dat kan op internet, maar wordt alleen geleverd op een Frans adres.

    Wil je de ontvangst inderdaad combineren met een Nederlands abonnement bij CanalDigitaal, dan kun je de juiste schotel gratis krijgen bij een abonnement.

    Bedenk dat de Franse publieke zenders France 2,3,5 ook ongecodeerd, dus zonder smartcard, te zien zijn op de ‘Franse’ satellietpositie Eutelsat5, 5 graden west.

    Bedankt voor jullie reacties
    Met het huidige ziggo-aanbod zijn we verder redelijk tevreden (met vele zenders voor de kids etc…., tv-gemist, en on-demand)
    Dus zal ik, alleen voor de franse zenders, een TNTSAT aanschaffen.
    Nu alleen nog een schotel en kabels…. toch?
    Zijn er nog dingen waar ik aan moet denken? Maakt het nog uit wat voor schotel?

    #186497
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Niet echt, koop een offsetschotel van een beetje merk. Triax is in Nederland gemakkelijk verkrijgbaar, redelijk van kwaliteit en niet duur. Je kunt volstaan met een Triax 64 (ca. €30), kleiner mag ook wel nog als je ‘m minder opvallend wilt hebben, want Astra1 geeft een zeer sterk signaal. Koop er een LNB bij van goede kwaliteit, bijvoorbeeld een inverto black ultra (minder dan een tientje). Bezuinig niet op de bekabeling, koop nooit CCS kabel (copper clad steel). Dat is staalkabel die voorzien is van een laagje koper. Goedkoop en dus populair in Nederland voor kabelTV en veel verkocht in de bouwmarkten, maar een ramp voor satelliet TV.

    Voor satelliet ontvangst worden F-connectors gebruikt op de bekabeling
    die kun je los kopen en op de kabel schroeven. Ander moet je zo’n groot gat boren in de muur. Denk er aan dat je het gat van binnen naar buiten schuin naar beneden boort, zodat vocht niet naar binnen kan lopen. Officieel hoort de kabel in een pijpje door de muur.

    Voor ik het vergeet: Satellietontvangst eist een vrij uitzicht op de satelliet, dus geen bomen o.i.d. die het zicht belemmert. Je moet dus vrij zicht hebben op het zuid-oosten. Te controleren via deze website: http://www.dishpointer.com/
    Kies daar de gewenste satelliet (19.2E ASTRA1KR etc) en geef je huisadres in.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?