Time to be Nice

Dit onderwerp bevat 4 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 2 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #195654
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Nice

    🙁

    #195655
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Wat een verschrikking is het weer, wederom zo veel onschuldige mensen vermoord door een gek.

    #195656
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bonjour,

    Afschuwelijk, afschuwelijk. Woorden schieten te kort bij wat er door me heen ging bij het horen van dit nieuws, het zien van de beelden, het me realiseren dat er individuen (ik vermijd het woord mensen) bestaan die tot dergelijke wandaden in staat zijn.

    Na de schok kwam de woede.

    Woede over de dader, een domme loser die de frustratie over zijn zielige mislukte prutsleven, opgezweept door het vergif dat Islam heet, niet anders wist te uiten dan door een dramatische zelfmoordactie. Woede over het soort mensen dat elke vorm van kritisch denken lijkt te hebben vervangen door het willoos volgen van dictaten uit eeuwenoude sprookjesboeken, ingeprent door als religieuze leiders vermomde volksmenners. Woede over domme reacties zoals het met veel misbaar verlengen van een noodtoestand die dus duidelijk nutteloos was, of het toevoegen van nóg meer militairen en politie aan de overmacht die dit drama óók niet heeft voorkomen. Woede over politici met hun holle platitudes en nietsbetekenende fanfares en dwaze retoriek over “strijd tegen het terrorisme” en “de trots van Frankrijk”. Woede omdat dit niet het eerste drama was en ook niet het laatste zal zijn, omdat er fundamenteel niets verandert.

    Na de woede kwam de ontnuchtering.

    Terrorisme is een wapen, net als een kanon, en oproepen tot strijd tegen het terrorisme is nét zo dwaas als oproepen tot strijd tegen kanonnen. De wérkelijke onderliggende fenomenen raken wederom ondergesneeuwd door politiek geroeptoeter en snel scoren op de korte termijn. Naar mijn mening kwam de meest realistische inschatting van premier Valls, en die werd in de media dan ook prompt afgemaakt. Naar het zich laat aanzien blijft “de kop in het zand” de gangbare politiek en we kunnen dus niet anders doen dan de volgende gruweldaad afwachten en hopen dat die niet óns zal treffen. Helaas.

    Salutations, Jos

    #195657
     Noë
    Sleutelbeheerder
    #195658
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Net zoals een groep christelijke gekken in de zeventiende en achtiende eeuw iedereen afslachtte die niet christen wilde worden, hebben we nu te maken met een groep islamitische gekken die iedereen afslachten die niet naar hun wetten luisteren.
    Je kun daarbij optellen de gekken die vinden dat iedereen die democratie niet willen afslachten, en die het communisme niet willen afslachten, enz enz.
    De wereld zit nou eenmaal zo in elkaar, wen er maar aan.
    Heel lang hebben we ons veilig gewaand in Europa, nu is het onze beurt.
    Al twintig jaar geleden zei een vooraanstaand man me: eeuwen zijn we bezig geweest onze eigen cultuur op te bouwen, en nu halen we net zo makkelijk deze voor toen verachtelijke culturen met gemak in huis. Daar gaan we ooit voor betalen.

    En hij had gelijk.

    Cees.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?