Tijgerrmuggen in opmars in Dordogne.

Dit onderwerp bevat 12 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 1 maand geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #190907
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Zou deze mogen en nog wel in het Engels ?

    Lijkt me toch wel interessant voor mensen die in de Dordogne of daar in de buurt wonen. Uit de Connexion :

    Tiger mosquitoes nearing Dordogne
    May 24, 2015

    TRAPS have been set up in six Dordogne towns to try to halt the spread of tiger mosquitos which are are close to reaching the department.

    The insects, which can be a vector for tropical diseases, have been spreading steadily across the south of France since 1999 and have already been spotted in the Gironde and Lot-et-Garonne.

    Anti-mosquito teams have left traps in Bergerac, Périgueux, Sarlat, Bachellerie, Sourzac and Saint-Laurent-sur-Manoire.

    Tiger mosquitoes are linked to dengue fever and chikungunya and have been found in 20 French departments so far, gradually heading further north to reach Bordeaux and Lyon.

    Experts say there is “good reason to think that they will settle in the Dordogne very soon”.

    Homeowners can do their bit by eliminating stagnant water from their property, covering wells or reservoirs and cleaning out gutters.

    The tiger mosquito is one of the world’s most invasive pests, and is easily recognised by its black and white striped legs, and small black and white striped body. It grows to between 2mm and 10mm.

    It is a native of southeast Asia, but the boom in international travel over the past few decades has meant it has invaded many other countries. It prefers biting humans to animals.
    – See more at: http://www.connexionfrance.com/tiger-mosquito-dordogne-prevention-campaign-tropical-diseases-16973-view-article.html#sthash.ZPGDww11.dpuf”

    #190908
     Noë
    Sleutelbeheerder

    De tijgermug is vooral binnengekomen via autobanden uit Azië waar altijd water in blijft staan. Ze reizen niet erg ver dus het loont om in elk geval stagnerend water (poelen etc.) te voorkomen want dan verminder je het risico in he eigen omgeving.
    Zie de Franse wikipedia die erg compleet erover is: http://fr.m.wikipedia.org/wiki/Aedes_albopictus

    Ik denk niet dat hij echt te stoppen is en langzaam noordwaarts gaat, zoals de eikenprocessierups.

    Dengué en chikungunya zijn niet gevaarlijk maar je kunt ee wel behoorlijk ziek van zijn.

    Steven.

    #190909
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Oud nieuws, en al in 2010 en 2013 in Brabant aanwezig via -inderdaad – autobanden. In plaats van knip/plak tekst in het Nederlands

    Oscar: Het is tijgermug met een ‘r’. Er zijn wel 45.100.000 google verwijzingen die met Frankrijk te maken hebben, Formidable!

    #190910
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Beste Heer Ratatouille,

    Het zal best zo zijn dat die muggen in 2010 en 2013 in Brabant aanwezig waren.
    Maar nu zijn die blijbaar in opmars naar Frankrijk en zijn zij blijkbaar aangeland in de Dordogne en zijn er daar een aantal gemeenten die er maatregelen tegen nemen.

    En ik dacht dat wij op dit forum de recente ontwikkelingen in Frankrijk bespraken. Daarbij zal het ons dan relatief gesproken worst zijn wat er een aantal jaren in Nederland al dan niet voorkwam. Het forum heet immers wonen en leven in Frankrijk.
    En het heeft betrekking op nu en niet op een aantal jaar geleden.

    Verder dacht ik dat u mij ging negeren. Ik roep hierbij uw recente reactie in herinnering :

    “Wonderlijk, die bijdragers die 1 of 2 antwoorden geven, nog nooit een bijdrage hebben geleverd, net 1 dag lid zijn, en het altijd geheel en volledig eens zijn met de personen die onder druk liggen, ook allemaal alter ego’s? Maar goed, ook die gaan we maar negeren.”

    Hieruit en uit uw eerdere reacties dacht u te kunnen afleiden dat u mij en mijn berichten ging negeren. Dat leek mij persoonlijk een prima idee want uw commentaar is op zijn zachst gezegd zelden of nooit “on topic” en helemaal nooit constructief.

    Dus het arrangement “negeren” klonk mij als muziek in de oren en ik zou zeggen :
    “beloofd is beloofd”.

    Welterusten

    Oscar.

    #190911
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Oscar en Ratatouille, uw bijdragen zijn niet inhoudelijk. U bent elkaar tijgermuggen aan het afvangen.
    In 2013 maakte Wim Bavelaar al melding van de tijgermug in Frankrijk en ik zelf vorig jaar, zie deze link.

    #190912
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Oscar schreef: ‘Verder dacht ik dat u mij ging negeren. Ik roep hierbij uw recente reactie in herinnering :

    “Wonderlijk, die bijdragers die 1 of 2 antwoorden geven, nog nooit een bijdrage hebben geleverd, net 1 dag lid zijn, en het altijd geheel en volledig eens zijn met de personen die onder druk liggen, ook allemaal alter ego’s? Maar goed, ook die gaan we maar negeren.”

    Die was gericht tegen de schrijver met de naam Joost, maar ik begrijp dat u hier toegeeft inderdaad Joost te zijn en zo ook nog onder andere pseudoniemen hier te posten? Je moet je lijstje met namen goed in de gaten houden, je maakt fouten.

    Verder is het inderdaad oud nieuws die tijgermug, zoals hierboven te lezen is, en heeft de titel tijgerrmug een ‘r’ teveel en de tijgemug in de tag hieronder een
    ‘r’ te weinig. Dat help niet met de zoekfunctie. En dat is heel inhoudelijk.

    #190913
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Misschien een idee wat meer inhoudelijke bijdrages te plaatsen op de homepagina Marietta? Daar is het erg stil de laatste tijd, verder valt me op dat er heel veel informatie is blijven steken in de Bavelaar periode, veel verouderde gegevens en data.

    #190914
     Noë
    Sleutelbeheerder

    By the way, Dengue kan wel gevaarlijk zijn voor jonge kinderen. De volwassenen hebben een zekere immuniteit opgebouwd. Toen ik nog op Guadeloupe werkte waren er ieder najaar twee of drie overleden kinderen. Dat op een bevolking van 450.000 inwoners. Het wordt tijd voor een vaccin.
    Ingrid

    #190915
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Marietta, dat Wim Bavelaar in 2013 en u vorig iets over de tijgermug hebben geschreven staat toch niet aan in de weg van wie dan ook – inclusief mijzelf – om daar een stukje over te posten als er in de opmars van de tijgermug nieuwe ontwikkelingen zijn ?

    Verder zou ik Ratatouille willen verzoeken op te houden met insinuaties die hij niet hard kan maken. Ik ben Joost niet en Joost is Oscar niet. Het besluit om Oscar te negeren was al eerder gevallen. Naar aanleiding van een opmerking van Joost die de euvele moed had om hier te zeggen dat er naar zijn mening niets fout was met mijn stukjes merkte Meneer Ratatouille op “maar goed OOK DIE gaan we maar negeren”.

    Ik heb er geen enkel bezwaar tegen door de Heer Ratatouille genegeerd te worden. Integendeel ik zou zelfs het van harte toejuichen want zijn bijdragen zijn inderdaad niet inhoudelijk, niet constructief en nogal melig. En lokken dan een reactie uit waarbij het oorspronkelijke onderwerp verloren dreigt te raken.

    Maar ik zou het toch op prijs stellen als Meneer er mee stopt leugens te verspreiden. Of als hij iets beweert dan daar ook het bewijs bijlevert.

    Verder laat ik het graag aan Joost over om – als hij daar behoefte aan heeft – hier nog op te reageren.

    Ik vind ook de volgende passage niet kunnen :

    “Die was gericht tegen de schrijver met de naam Joost, maar ik begrijp dat u hier toegeeft inderdaad Joost te zijn en zo ook nog onder andere pseudoniemen hier te posten? Je moet je lijstje met namen goed in de gaten houden, je maakt fouten. ”

    Om de simpele reden dat het niet waar is. Dus insinuaties gevolgd door steeds meer insinuaties. En niet iedereen die niet van zijn geklier gediend is is Oscar.

    Er zijn er al veel die beweren Charlie te zijn die daar niet naar handelen dus ik hoop dat Oscar niet met hetzelfde probleem te kampen krijgt.

    #190916
     Anoniem
    Inactief

    Ik weet dat dit niet de goede plek is om te reageren maar ik zag mijn naam geregeld voorbij komen.

    Zoals u kan zien aan mijn manier van schrijven ben ik “Oscar” niet en ook niet anders om!!

    Zoals ik in “open kaart” (trouwens een rare naam voor een onderwerp) al schreef was ik lezer en op het laatst koppensneller , u weet hoop ik wat dat inhoud, nu vond ik de laatste tijd interessante bijdragen voorbij komen en dat wilde nmm enkele leden in “open kaart” de kop indrukken : toen ben ik lid geworden!

    Inplaats van , zoals op velen fora , welkom geheten en veel plezier toegewenst werd ik maar in de grond gedrukt : “negeren” die nieuwe leden die het niet met ons eens zijn!

    Ik vind dat er nog een leuke taak ligt voor de moderator!

    Fijn weekend, Joost

    #190917
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik schreef in een reactie naar Joost ( 3 dagen lid -zie record- ) dat ik zijn bijdrages niet serieus nam en Oscar schreef toen verontwaardigd: ‘ik dacht dat u mij ging negeren’!! Alsof ik het tegen hem had.

    Vandaar, maar goed ik zal mijn woorden nu kracht bij zetten, het viel me al op dat (buiten mij), meer mensen moeite met je, en je alter ego’s hebben. Je zuigt, en zoekt problemen. En mijn bijdrages hier, daar kan je niet aan tippen. FIN.

    #190918
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Nee dat schreef u niet en wat u wel schreef staat hier al zeven reacties hoger.
    U schreef dat u Joost – waarvan u suggereerde dat het een alter-ego was van Oscar – OOK ging negeren na eerder aangekondigd te hebben dat u Oscar ging negeren.

    En vandaar dat ik constateerde dat u het ten eerste mis had wat betreft de identiteit van Joost en ten tweede dat het negeren van Oscar niet lukte gezien het feit dat u hier al weer reageerde op een artikeltje van Oscar.

    Verder opereert u inderdaad liefst in groepsverband – een soort “mob”. Hetgeen uw argumenten geen kracht bij zet maar duidt op een gebrek aan zelfvertrouwen (insecurety). Het is eerder een kwestie van :

    “Zeg mij wie uw vrienden zijn en ik zal u zeggen wie u bent”.

    En ik vind juist uw bijdragen nogal zuigerig van aard en over de kwaliteit van uw bijdrages heb ik dus een andere mening. Ik vind die eigenlijk niet de moeite waard om op te reageren en dat doe ik dan ook verder niet en als u hetzelfde doet met de mijne – zoals u reeds eerder had aangekondigd – dan is dit toch tot volle tevredenheid van beiden opgelost en is er weer een probleem de wereld uit.

    Er blijven er nog genoeg – en veel van meer serieuze omvang – over.

    #190919
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Mijne heren, ondanks mijn eerdere verzoek het inhoudelijk te houden, blijft u elkaar muggen afvangen. Rest mij niets anders dan dit draadje te sluiten en het verder te negeren. U kunt elkaar een PM sturen, u hebt voor het vliegen afvangen geen publiek nodig.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Het onderwerp ‘Tijgerrmuggen in opmars in Dordogne.’ is gesloten voor nieuwe reacties.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?