Tijdelijk internet

Dit onderwerp bevat 17 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 10 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #187271
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik ben op zoek naar een oplossing voor de periodes die ik in Frankrijk ben en tijdelijk betaalbaar internet voor mijn laptop nodig heb. Ben op zoek naar ervaringen en adviezen.

    Eric Gerth

    #187280
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Clé 3G.

    Wim Mönnich

    #187281
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Sinds 21/03/2014 heb ik een Bbox Nomad van Bouygues.

    Geen forfait, maar een abonnement (6Gb/maand à 15 euro) want ik ben er zeker een of twee weken per maand.
    Bij het bestellen wel weer de normale problemen: Frans telefoon nr verplicht, evenals het ingeven van een RIB (IBAN kennen ze nog niet)

    Ze hebben ook een prepaid versie.

    Werkt nog steeds goed, al 11.5Gb “verwerkt” met mijn oude XP PC, Windows updates, Dropbox en nog meer updates. Skype, 12voip, alles werkt. Een foto met de smartphone gaat “vanzelf” naar de Dropbox. Bouygues was hier de enige mogelijkheid, met een voldoende sterk signaal, geen 4G, maar 3G(H+), zo’n 4mb/s.

    De volgende keer neem ik een Bridge (wifi -> rj45) mee + een Grandstream handytone voip adapter met een oude telefoon en dan lijkt het net een echt huis.

    wimb

    #187282
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik ken Nederlanders in de buurt, die ’s morgens hun brood gaan halen, daarna een kop koffie drinken bij de bar en daar hun mail etc nakijken via de tegenwoordig overal aanwezige wifi. Iets van Jan Slinter en winter -))

    #187283
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik gebruik Orange Let’s go prepaid met een eigen dongle met externe antenne. Werkt prima. Voor ons is een abonnement net niet de moeite. En de andere providers hebben bij ons een lagere snelheid dan Orange. (Wat mij verbaasde)

    #187273
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Als ik veel internet nodig heb (voor werk), gebruik ik ook een Orange Let’s Go prepaid kaart. Bij de Orange shop ‘beltegoed’ kopen en het nummer activeren via een telefoonnummer. Dan kan ik weer een maand vooruit.
    Die simkaart zit in een 3G Acces Point die er WiFi van maakt.

    Voor af en toe een email lezen en/of versturen heb ik een ‘Europa bundel’ bij mijn Nederlandse GSM abonnement (T-Mobile). Gewoon op mijn smartphone dus. Daar kan ik ook een ‘personal hotspot’ van maken zodat mijn vrouw op haar iPad ook email kan lezen.
    Voor af en toe een mailtje is dat ook prima.

    #187272
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Wat ook mogelijk is als je een T-mobile abonnement in NL hebt:
    De europa-bundel aan- en uitzetten.
    Enige voorwaarde om dit te kunnen doen is dat je initiële abbonnementsperiode voorbij is. Je kunt dan per maand de Europa-bundel aan- en uitzetten.
    Je hebt dan 500 mb snel internet en daarna op lage snelheid maar dan wel onbeperkt voor 14,95 per maand.

    Wim3

    #187279
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dat ga ik eens proberen! Dank! Ik heb ook zo’n Europa bundel en wilde die weer uitzetten, maar dat lukte niet. Mijn abonnementsperiode is voorbij dus nu zou het moeten lukken? Ik ga het proberen.

    #187275
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hoi Wubbe,

    Een vraag: voor wat voor bedrag koop je tegoed? Wij zijn af en toe een paar weken in ons huis en zijn ook aan het orienteren voor internet. Alleen een abb. is veel te duur voor “af en toe”
    gr. Sandra

    #187276
     Noë
    Sleutelbeheerder

    http://boutique.orange.fr/ESHOP_mx_orange/?tp=F&ref=50988&type=11

    1 dag geldig, 200 Mb, € 3,-
    7 dagen geldig, 1Gb, € 10,-
    1 maand geldig, 2Gb, € 20,-
    6 maanden geldig, 3 Gb, € 35,-

    Het tegoed is te koop in de Orange Shop, of je kunt met een FRANSE CreditCard tegoed kopen op de Orange site.

    #187277
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Wat ook mogelijk is als je een T-mobile abonnement in NL hebt:
    De europa-bundel aan- en uitzetten.
    Enige voorwaarde om dit te kunnen doen is dat je initiële abbonnementsperiode voorbij is. Je kunt dan per maand de Europa-bundel aan- en uitzetten.
    Je hebt dan 500 mb snel internet en daarna op lage snelheid maar dan wel onbeperkt voor 14,95 per maand.

    Wim3

    Het is mij niet gelukt om deze Europa bundel uit te zetten. Mijn abonnement is al tijden verlopen. Wanneer kun je die dan uitzetten?

    #187278
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hallo Wubbe,

    Ik heb het nog even voor je nagekeken hoe ik dat deed.
    Je kunt het in “my T-mobile” aan- en uitzetten.

    Wim3

    #187287
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Je kunt het in “my T-mobile” aan- en uitzetten.

    JIJ kunt het aan- en uitzetten. Ik (met mijn i-150 ’08 abonnement) niet. Het is niet zo belangrijk. Ik ga binnenkort toch aan een nieuw abonnement.

    #187288
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Wubbe,
    Een beetje off topic,
    Ik heb dat abonnement ook gehad.
    Als je nog een i-150 abonnement hebt, heb je onbeperkt internet (op volle snelheid) in NL. De latere abonnementen zijn gelimiteerd in data-hoeveelheid. Ook is bellen vanuit het buitenland met de T-mobile klantenservice nog kosteloos (of voor een laag bedrag). Bij latere abonnementen is contact met de klantenservice vanuit buitenland erg duur.

    Bij mijn huidige T-mobile abonnement heb ik de belminuten teruggebracht, waardoor ik voor bijna hetzelfde bedrag als ik voorheen betaalde nu ook internet Europa heb.
    Alleen zijn ze nu zo slim geweest om dit soort aanbiedingen te maximeren. Na 2 jaar gaan de kosten vanzelf omhoog. Dat was bij de oude abonnementen niet het geval (uitgezonderd de inflatiecorrectie).

    #187284
     Noë
    Sleutelbeheerder

    die prepaid versie van bouygeus, moet je daar vaste lijn voor hebben of werkt dat mobiel ?

    #187274
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dat werkt ook mobiel, volgens mij.
    Waar zou je een vaste lijn voor nodig hebben?

    #187285
     Noë
    Sleutelbeheerder

    voor de verbinding, ik ken er niet veel van
    dus je koopt zo’n ‘coffret bbox nomad prépayée’, je plugd die in je laptop en je hebt internet ?

    #187286
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ja, en als dat op is dan koop je bij de Bouyges-shop ‘beltegoed’. Daar staat een (lang) nummer op. Met je mobiel bel je een Bouyges-nummer en je vult daar het lange nummer in.

    Klaar 🙂

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?