Taxes Foncières

Dit onderwerp bevat 11 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 10 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #196543
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Waarschijnlijk heeft u de aanslag voor de Taxes Foncières 2013 al ontvangen of u gaat die nog krijgen.

    In bepaalde gevallen is het mogelijk om voor vermindering of vrijstelling van betaling voor deze belasting in aanmerking te komen.

    Als u voldoet aan één van de volgende situaties kunt u in aanmerking komen voor gedeeltelijke of algehele vrijstelling:
    * u ontvangt een uitkering voor volwassene gehandicapten (A.A.H.)
    * u heeft een totaal inkomen beneden de loongrens voorafgaande aan het jaar van de aanslag.

    De woning waarop de aanslag betrekking heeft is géén vakantiewoning.

    Als u aan één van de twee voorwaarden voldoet en de woning is uw hoofdbewoning, dan kunt u een verzoek voor gehele of gedeeltelijke vrijstelling van betaling doen door dit formulier in te vullen en op te sturen naar de belastingdienst waar u toe behoort.

    Lees ook het artikel op de site van de Impots.

    Met vriendelijke groet,
    Paul

    #196545
     Wim Bavelaar
    Moderator

    Leuk deze informatie, maar deze staat al sinds en jaar en dag op de site, inclusief voorbeeldbrieven om vrijstelling aan te vragen.

    Wim

    #196552
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Correct Wim, heb ik niet gelezen. Echter op de site van des impots staat een formulier wat je online kunt invullen en waarna je weet wat eventueel je vrijstelling zou kunnen zijn. Het formulier printen et voila, c’est prêt!

    Met vriendelijke groet
    Paul

    #196553
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik heb toch een andere interpretatie. PaulGJ vermeldt dat aan één van de voorwaarden voldaan moet worden. Ik lees het woord ‘dont’, het gaat dan volgens mij over een situatie waarin men én gehandicapt is én een inkomen heeft onder een grens. Voor mij dus een dooie mus.

    Ruud

    #196544
     Noë
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit ruudj op 18/09/2013 08:54
    Ik heb toch een andere interpretatie. PaulGJ vermeldt dat aan één van de voorwaarden voldaan moet worden. Ik lees het woord ‘dont’, het gaat dan volgens mij over een situatie waarin men én gehandicapt is én een inkomen heeft onder een grens. Ruud

    Ik heb een andere interpretatie.
    DONT betekent toch een hiervan. Dus aan een van de voorwaarden moet voldaan zijn. Dode mus?

    Correct me if I’m wrong.

    #196554
     Noë
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit Wim Bavelaar op 17/09/2013 19:17
    Leuk deze informatie, maar deze staat al sinds en jaar en dag op de site, inclusief voorbeeldbrieven om vrijstelling aan te vragen.

    Wim

    @Wim,
    Zou het wellicht een goed idee zijn om op de index pagina van de website een kader te maken om extra aandacht te vragen voor zaken (zoals deze) die periodiek aan de orde komen? In dit kader zou je kunnen linken naar een artikel elders op de site betreffende dit onderwerp.
    Het zal voor de bezoeker een extra attentie waarde zijn, naar mijn mening.

    Met vriendelijke groet
    Paul

    #196546
     Wim Bavelaar
    Moderator

    Ik ga er over piekeren.

    Wim

    #196547
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Er is wel iets nieuws te melden, namelijk dat er sinds 2012 een “plafond” is ingesteld naar inkomsten! Dit gold al voor de taxe d`habitation en nu dus ook voor de taxe fonciere! Je kunt 3 jaar na de aanslag nog een verzoek tot teruggave indienen. Met het formulier “cerfa 14770*01” vraag je voor 2012 terug en met “cerfa 14770*02” voor 2013! Zo te downloaden vanaf de site van de belastingdienst.Zie vooral de notities om te begrijpen dat iedereen die “2 parts” of meer heeft voor aangifte voor taxe sur le revenu al tot 34081,– mag verdienen om voor teruggave in aanmerking te komen! Het gaat dus echt om iets nieuws….- Demande de plafonnement de la taxe fonciere de l’habitation principale en fonction des revenus.-
    Tonny

    #196548
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dank je, Christian en Tonny

    Ik was al van plan om naar aanleiding van de opmerking van Christian naar de Impots te gaan en daarna verslag te doen. Het ziet er naar uit dat er inderdaad wat is veranderd.

    Ik kon evenwel het formulier “cerfa 14770*01” voor 2012 niet meer vinden. Het andere formulier vul ik in en ik lever het in. Verslag van het resultaat volgt.

    groet,

    Ruud
    .

    #196549
     Noë
    Sleutelbeheerder

    @ Ruudj
    Wat betreft het cerfa formulier voor 2012…..ook ik kon het niet via internet downloaden en ben naar het belastingkantoor gegaan (vlakbij). Zij hebben voor mij vriendelijk 2 x het formulier voor 2013 uitgeprint en gaven zelf aan dat ik op 1 van de twee maar alle jaartallen maar moest weghalen en vervangen voor een jaar eerder!!!zodat ik ook 2012 kon invullen. Ik was overigens de eerste met een verzoek om het bewuste formulier…ze kenden het niet en moesten diverse telefoontjes met afdelingen plegen om het uiteindelijk in de eigen computer terug te vinden.
    Het is evenwel niet heel makkelijk om in te vullen, ook ik heb het gedaan, maar of het goed is…ze rekenen het vast wel na.

    Vriendelijke groet,

    Tonny

    #196550
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Over het formulier 14770*01 staat deze mededeling op de site van de impots:
    Attention : le formulaire cerfa 14770*01 concerne la TFPB 2012. la version 2013 sera mis en ligne dès qu’elle sera disponible sur le site des Impôts.

    Klik hier voor het formulier cerfa 14770*2 Dit kan online worden ingevuld, waarna de uitkomst van de berekeningen direct zichtbaar wordt.

    #196551
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik ben net met het formulier aan de slag geweest. Het formulier berekent automatisch de grondslag. Ik zat boven de aftrekgrens. Als ik het goed zie ligt die inkomensgrens op het dubbele van de aanslag taxe fonciere.

    weer een stapje verder.

    met dank aan de bijdragers!

    Ruud

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?