taxe habitation

Dit onderwerp bevat 1 reactie, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 9 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #196837
     Noë
    Sleutelbeheerder

    wij hebben reeds sedert 1996 een tweede verblijfje gekocht in para-hotelier. gedurende de eerste 8 jaar waren wij verplicht met een boekhoudkundige firma te werken die alle taksen en kosten en inkomsten huur verwerkte. wij mochten een maand zelf onze eigendom betrekken en de rest werd verhuurd door vacantel voor een klein bedrag. wij betaalden alleen de taxes foncieres en geen taxes habitations wij hadden die gestort en hebben die teruggekregen op het einde van dit kontrakt hebben wij hen gevraagd alle diensten te verwittigen.

    na die 8 jaar verhuren wij nog voor een beperkt bedrag en met de overeenkomst een maand zelf onze eigendom te betrekken aan vacantel. alle taxes en kosten zijn ten onze laste. wij ontvangen nog steeds geen taxes habitation

    mijn vraag is dat normaal want de meeste mensen in het gebouw die wel particulier verhuren ontvangen die

    hoe los ik dat best op indien ik ook deze taxes moet betalen

    #196838
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik ben geen expert op dit gebied, maar ik denk dat het zo zit:
    Ik begrijp dat u een soort lease back contract had voor 8 jaar en nu is dat lease contract vervallen.
    U verhuurt echter nog steeds het huis voor maximaal 11 maanden per jaar.
    In dat geval zult u de taxe habitation moeten gaan betalen en dus eventueel aanvragen.

    vr gr
    P

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?