Taal en taal leren (in Frankrijk)

Dit onderwerp bevat 4 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 2 maanden geleden door Anoniem.

  • Auteur
    Berichten
  • #190937
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bonsoir,

    Ik ben bezig om de Franse taal onder de knie te krijgen.
    Pas begonnen, dus verder dan bonsoir kom ik nog niet 🙂
    Ik ben erg gemotiveerd om alle le,le, un, est, tu onder de knie te krijgen.
    Als de taal me een beetje machtig is geworden wil ik voor een aantal weken (maand) naar Frankrijk om daar te taal beter te leren kennen.
    Met een geleende auto vanuit Nederland naar een plaatsje in Frankrijk, bijvoorbeeld bij een Nederlands stel/gezin die in Frankrijk een soort van bed & breakfast hebben en die het fijn vindt om een vrijwilliger in huis te hebben die meehelpt met het e.e.a. en waarvoor zij als tegenprestatie een bed en eten aanbieden.

    De auto huren is al een heel bedrag dus meer geld heb ik niet om in Frankrijk te verteren. Heeft er misschien iemand tips voor het leren van de taal en/of het verblijven in Frankrijk? Alvast bedankt!

    #190938
     Anoniem
    Inactief

    Mille excuses Faye,
    Ik bewonder je buitengewone moed hoor, daar niet van!
    Maar met zo weinig ondergrond over LDF en vooral de Franse taal, zou ik niet naar FR willen. En echt waar, ik ken je NIET, maar raad sterk af op die basis naar LDF te gaan!
    En vooral je volgende uitspraak±
    `Met een geleende auto vanuit Nederland naar een plaatsje in Frankrijk, bijvoorbeeld bij een Nederlands stel/gezin die in Frankrijk een soort van bed & breakfast hebben en die het fijn vindt om een vrijwilliger in huis te hebben die meehelpt met het e.e.a. en waarvoor zij als tegenprestatie een bed en eten aanbieden´.
    Dit zo´n beetje het niet snuggerst wat je kan doen Die ´geleende´ auto betaal betaal je eerst, ALS ER IETS GEBEURT OP DE WEG, doordat je in NL verzekerd zou zijn! Dacht je nu werkelijk dat als je over snelwegen gaat, meestal tolwegen of over Routes Nationale, dat als jou wat gebeurt, dat je dan echt de hulp krijgt van de verhuurmij in NL, ik dacht het dus niet hoor, maar het kan nog erger hoor,,,,
    Kus van mij maar begin er NIET aan op die basis!
    Dit is een welgemeende raad, boek een HSL en boemel naar je bestemming ,,, meer kan ik je niet aanraden,
    MVG van,
    Erik

    #190940
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bedankt voor je reactie Erik,

    Ik heb pas navraag gedaan bij een erkend huurbedrijf in Nederland> Ik zou in Frankrijk verzekerd zijn, maar ik wil dat sowieso wel allemaal op papier zien.
    Ik wil persé een auto in Frankrijk hebben omdat ik dan mobiel ben daar.

    Overigens wil ik daar pas naar toe als ik de taal een beetje machtig ben.
    Ik merkte laatst in Frankrijk hoeveel sneller je dat taal leert als je daar bent.

    Nogmaasl bedankt en ik zal je wijzing op hoe en wat als ik daar met panne kom te staan nog een keer navragen.

    #190941
     Anoniem
    Inactief

    Hoi Faye,
    Deze uitspraak van je: “Ik merkte laatst in Frankrijk hoeveel sneller je dat taal leert als je daar bent.” Ben ik het hart(d)grondig met je eens!
    Ik weet niet waar je woont, wat je studie is en of je een Alliance Française bij je in de buurt hebt. Daar zitten naast veel Nederlanders ook Franse mensen in/bij.
    Toch dien je basiskennis te hebben van het Frans, en zeker als jonge vrouw, naar ik aanneem om te begrijpen allereerst! Dan het volgende;

    Ga er NIET van uit dat Franse mannen anders zijn dan Nederlandse, ik begrijp omdat ik er zo lang gewoond heb, dat je als vrouw inderdaad je eigen vervoermiddel MOET hebben, alleen al omdat dan, dat je in die kooi beter beschermd bent. En dus ook zogezegd je ‘mannetje kan staan’, ook als je in die auto niet met panne (overigens een Franse uitdrukking) komt te staan.
    Het ga je goed Faye!
    MVG van,
    Erik.

    #190939
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik merkte laatst in Frankrijk hoeveel sneller je dat taal leert als je daar bent.

    Zeker waar. Toch zijn er veel verschillende manieren om een vreemde of tweede taal te leren. Je moet kijken wat bij je past. De een pikt het gemakkelijk op uit gesproken taal en begint zelf ook te praten, de ander leest en luistert eerst een tijdje of gebruikt een notitieboekje en gaat pas zelf proberen te communiceren als ie zeker is van zijn zaak.
    Kies de manier die bij je past en wees niet bang om fouten te maken. Veel Fransen vinden hun eigen taal best moeilijk en spreken zelf nauwelijks vreemde talen. Iedere poging om Frans te spreken wordt al gewaardeerd.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?