Storing geluid Astra2?

Dit onderwerp bevat 3 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 3 maanden geleden door Noë.

• Auteur
     Noë
    Sleutelbeheerder

Op dit moment hebben wij géén geluid op onze TV. De stekkers en kabels hebben wij gecontroleerd en ook de volumeknop staat voluit. Er zijn twee mogelijkheden, of de TV is de stuk of er wordt door Astra2 geen geluid doorgegeven.

Wij willen vragen of misschien meer mensen zijn die via Astra2 hun TV signaal krijgen en die op dit moment met hetzelfde probleem zitten.

Dank voor uw antwoord,
    met vriendelijke groet
    Paul

Noë
    Sleutelbeheerder

Schijnbaar was het toch een storing van ASTRA, want plotseling was het geluid weer terug. Gelukkig onze TV leeft nog…….

Noë
    Sleutelbeheerder

Ik heb gisteren niks vreemds gemerkt op Astra2, de Britse zenders.

Let op dat veel zenders tegenwoordig uitsluitend of tevens een AC3 geluidskanaal uitzenden met 5 kanalen ‘rondom’ geluid, maar dat een standaard TV dat niet in geluid kan omzetten. Dan moet de ontvanger dit zelf omzetten naar 2 kanalen geluid en dat is bij de meeste ontvangers optioneel, je moet die optie dus ‘aan’ zetten. Indien meer geluidskanalen aanwezig zijn kun je ook kiezen voor het mpeg kanaal. E.e.a. is in de voorkeuren van de ontvanger aan te passen.

Ik vermoed dat je ontvanger tijdelijk het verkeerde geluidskanaal heeft gekozen of het andere kanaal was tijdelijk afwezig in het uitgezonden signaal.

Noë
    Sleutelbeheerder

Hallo Jako,
    Ik had al gehoopt dat u zou reageren, want normaal gesproken weet u over technische zaken de TV betreffende een goed antwoord!!
    Louise kreeg het lumineuze idee om de DVD speler aan te zetten om te proberen of het geluid van de TV dan wél zou doen.
    Jawel, het werkte waarop ik inderdaad de ontvanger controleerde en diverse instellingen opnieuw heb geïnstalleerd waarmee het euvel werd verholpen.

Gelukkig onze TV “leeft” nog………

Vriendelijke groet en bedankt voor uw antwoord.
    Paul

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2024 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?