service à domicile vs cheque demploye

Dit onderwerp bevat 2 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 12 maanden geleden door Wim Bavelaar.

  • Auteur
    Berichten
  • #196563
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik maak gebruik van de diensten van een tuinman via een bedrijf dat officieel services à domicile aanbiedt. Mij is altijd voor gehouden, of ik heb begrepen, dat ik vervolgens de kosten deels kon opvoeren bij de belastingopgave.
    Uit de belastingaanslag maak ik op dat er geen sprake is van reduction d’impôt vanwege de aard van mijn inkomsten (lijfrentes en inkomsten uit chambres d’hôtes).

    De site van de overheid geeft hierover informatie (voor mij te laat dus…)
    Dit is voor mij een “tegenvaller” van vele duizenden euro’s.

    Mijn vraag:
    Is het fiscaal voordeliger om een tuinman “in dienst te nemen” en die te betalen met een cheque d’employe en kan iemand mij voorrekenen hoe dit uitvalt ?

    JP

    #196564
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Geachte JP,

    Lijkt allemaal ingewikkelder dan het is.

    Indien de tuinman aangeeft dat hij werkt met “cheque emploi service” zal hij het door hem aan de CESU verschuldigde bedrag laten préleveren van zijn rekening.
    Als klant krijg je alleen de factuur toegestuurd, hoef je verder niets te doen aan de Cesu en bij het opmaken van de belastingaangifte in het erop volgende jaar wordt dit bedrag opgevoerd onder vakje 7DF. Bij calculatie van het verschuldigde netto belastingbedrag blijkt deze dan verminderd te zijn met 50% van het factuurbedrag.

    Op de site van Cesu kun je er alles over lezen:
    http://www.cesu.urssaf.fr/cesweb/home.jsp

    Succes !!!

    #196565
     Wim Bavelaar
    Moderator

    Bij het intikken van Cesu in de zoekmachine van deze website, waren jullie hier terecht gekomen.

    Wim

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?