SEPA OVERBOEKINGEN Frankrijk naar NL

Dit onderwerp bevat 4 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 9 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #197078
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Kan iemand mij zeggen of SEPA overboekingen van Fr. naar NL nu wel of niet mogelijk zijn? Van NL naar Fr. is al lang een feit, maar andersom???
    Dit is mijn ervaring met mijn bank (Banque Postale in klein plaatsje):
    De plaatselijke conseillere: kan wel maar alleen maar als U een Franse portable hebt (heb ik niet)
    Het regionaal kantoor in Marseille: kan niet, maar U kunt het aan de balie van het postkantoor gratis doen tot E.3000.- (tot 2x gevraagd of het inderdaad gratis is; ja, gratis)
    De juffrouw achter de plaatselijke balie: kan wel, maar is niet gratis.
    Dit terwijl in hun “Tarifs” booklet van Juni jl de Banque stelt dat “Virements SEPA occasionel externe dans la zone euro” gratis zijn par internet, maar iets kosten op het postkantoor.
    Heeft iemand ten deze ervaring?
    Franse banken geven me een jaren-50 gevoel.
    Alvast mijn dank voor de input.
    Alicia

    #197079
     Noë
    Sleutelbeheerder

    SEPA is in de hele EU verplicht vanaf 1 februari 2014.
    Op dat moment zou je volgens mij vanaf ieder Europees rekeningnummer naar een andere EU rekeningnummer moeten kunnen betalen en volgens mij ook zonder extra kosten.

    Meer info: http://www.sepafrance.fr/

    #197080
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Het is niet vanzelfsprekend dat met Sepa overboekingen naar andere europese landen gratis is!

      “Le virement SEPA peut être proposé gratuitement s’il est effectué en ligne. C’est le cas par exemple des banques en ligne e-LCL, Boursorama banque et Monabanq ainsi que des banques de réseau Société Générale, BNP Paribas, Crédit du Nord, CIC ou encore la BRED”.

      Dans d’autres banques, notamment dans les banques de réseau, il peut donner lieu à des frais. Quand il est effectué en agence, le coût d’un virement international SEPA est généralement compris entre 2 et 4 euros par virement.

      Renseignez-vous sur ces commissions avant d’effectuer un virement SEPA.

    Bij de Banque Postale wordt in ieder geval dezelfde kosten in rekening gebracht als voor een overboeking naar een binnenlandse rekening. https://www.labanquepostale.fr/associations/actualite/sepa_date_migration/sepa_virement.html

    #197081
     Noë
    Sleutelbeheerder

    OK ik bedoelde meer zonder extra kosten, heb ik nu aangepast. Misschien dat er Franse banken zijn die toch proberen iets extra te rekenenn tov een binnenlandse overboeking maar voor zover ik heb begrepen mag dat niet.

    http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:32001R2560:EN:NOT

    Artikel 1

    #197082
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Intussen heb ik gesproken met een intelligent-klinkend manspersoon van BanquePostale in Marseille, die me verzekerde ja het kan. Eenvoudig naar de site gaan en dan vind ik een plekje om in te vullen de naam enz. van de ‘ontvangende’ buitenlandse bank.
    Ik heb dit dus NIET gevonden en heb jammer genoeg niet de naam van de jongeman gevraagd.
    Maar blijf het proberen…
    Dank voor Uw reacties.
    Alicia

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?