RTL zenders verhuizen

Dit onderwerp bevat 10 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 3 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #186944
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Sinds woensdag 3 juli worden de SD-zenders RTL4, RTL5, RTL7 en RTL8 via een andere frequentie doorgegeven en met ingang van vandaag is de nieuwe zenderlijst beschikbaar via de CanalDigitaal fastscan. De HD kijkers merken niets. SD kijkers met een recente ‘goedgekeurde’ ontvanger merken ook niets, die ontvangers passen dit zelf aan. De overige SD kijkers moeten zelf een (fast-) scan uitvoeren.

    De nieuwe frequentie is: 12515 H 22000 5/6 (transponder van Ned1 SD)

    Met ingang van morgen zal over de RTL zenders op de oude frequentie een tekstbalk getoond worden. Wie vanaf morgen morgen een tekstbalk ziet dient dus zelf actie te ondernemen om ongestoord verder te kunnen kijken. De zenders blijven tot 27 augustus op de oude frequentie actief.

    #186945
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dank Jako. Met jouw aanwijzingen was het een fluitje van een cent op mijn niet-gecertificeerde apparaat.
    Van CanalDigitaal had ik nog geen bericht ontvangen.

    Steven

    #186946
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Inmiddels draait er een permanente tekstbalk, niet erg vriendelijk voor de verhuurders van een vakantiehuisje die het wijzigen van zenders met een pincode hebben beveiligd.

    #186947
     bosbess
    Deelnemer

    Dag Jako, ik keek gisteravond naar een RTL-zender, maar werd gek van die lopende band bovenin, tv uitgezet. Ik heb geen HD, maar mijn ontvanger (M7SAT801)zou zich automatisch moeten aanpassen. Waarom krijg ik dan toch die melding? Is die te verwijderen? Dat maak ik tenminste op uit je opmerking dat het niet erg vriendelijk is voor verhuurders van een vakantiehuisje met een tv met pincodebeveiligiing. Die heb ik niet.

    #186948
     Noë
    Sleutelbeheerder

    In theorie moet jouw ontvanger binnen 1 minuut na ontwaken uit standby, als je zo lang van de afstandbediening af kan blijven, de juiste zenderlijst gebruiken.
    De opmerking over pincode is bedoeld voor ontvangers die niet zelfstandig de nieuwe zenderlijst ophalen.

    #186949
     bosbess
    Deelnemer

    Bedankt Jako. Ik vermoed, dat ik het probleem zelf heb veroorzaakt. Een tijdje terug had ik een soortement van crash (ook zelf veroorzaakt door de verkeerde knop op de AB in te drukken…). Toen ik de boel weer aan de praat had (vraag niet hoe), zaten alle zenders verkeerd. Mijn NL leverancier (die bij aankoop alles goed had ingesteld) zei dat ik de zenderlijst opnieuw moest laden, want ik zat kennelijk in HD en ik moet SD hebben. Dat durf ik niet, dus moet zoonlief dat doen. Maar inmiddels had ik ontdekt waar de NL SD-zenders in HD zitten en ik ging dus steeds gewoon omhoog en omlaag vanaf 281. Kan het daar aan liggen? In dat geval moet mijn zoon alsnog opdraven om de SD-lijst weer te laden.

    #186950
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Zowel de HD lijst als de SD lijst moet normaliter vanzelf updaten, maar ik weet natuurlijk niet wat je allemaal gedaan hebt. Je kunt natuurlijk best zelf de SD lijst laden, of je abonnement opwaarderen naar HD 😀

    #186951
     bosbess
    Deelnemer

    Ik heb hierboven alles opgebiecht wat ik fout had gedaan. Na je antwoord nog een keer gekeken: alleen RTL8 vertoonde de melding. Na een keer heen en weer zappen verscheen hij bij alle RTLs. Nog een paar keer heen en weer: bij allemaal verdwenen. Ik neem aan dat jij daar ook niets van begrijpt, in ieder geval lijkt alles nu OK. ’t Geluk is met de dommen. Bedankt voor het meedenken.

    #186952
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Jawel hoor: de zaplijst is nu automatisch gecorrigeerd. Uiteraard zie je dat pas als je eerst naar een ander kanaal gaat. Pas bij het terugzappen kan de nieuwe info door de ontvanger worden gebruikt.
    Op 1 augustus gaat de procedure in de herhaling voor de zender disney xd/veronica

    #186953
     bosbess
    Deelnemer

    Lachen. Dat weet ik dan voor een volgende keer. En andere dommen met mij. Nogmaals mijn dank.

    #186954
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Zo te zien leest CanalDigitaal ook mee in dit forum 😛 . De tekstbalk wordt nu nog maar af-en-toe getoond, hetgeen de zenders kijkbaar laat. Het zou dus kunnen dat Bosbess slechts minder tekst heeft…

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?