Regenwater: zien kwijt te raken of toch nog wat nuttigs mee doen?

Dit onderwerp bevat 1 reactie, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #201569

    Vorig jaar hing de kersenboom nog overvol tot er een spreeuwenzwerm kwam, nu zullen ze op zoek moeten gaan naar iets anders. Er hangt helemaal niets, ook geen appels, alleen maar bladeren, groener dan groen, te veel regen. SystèmeD weet daar wel raad mee: een uitvoerig artikel over het opslaan en hergebruik van regenwater. Ook in huis te gebruiken voor sanitaire doeleinden en zelfs “à titre experimental” voor de wasmachine. En uiteraard een eigen norm, de NF P 16-005. Een andere stroomvariant van wat we al kennen van de groupe électrogène of zonnepanelen.

    #201570
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bonjour,

    Persoonlijk gaat het mij op dit moment nog wat te ver om te investeren in allerlei faciliteiten voor opslag en hergebruik van regenwater. Maar dat kan natuurlijk veranderen.

    Om in elk geval alvast wat voor te sorteren op de toekomst laat ik nu de hemelwaterafvoeren van de gebouwen allemaal in een grote vijver uitkomen. Met in totaal zo’n 700 vierkante meter dak levert dat behoorlijk wat water op. Die vijver is een leuk gezicht en eventueel ook bruikbaar voor besproeien van de tuin.

    Op deze manier voer ik het regenwater effectief af en heb ik er nu alvast enig nut van. Bovendien kan ik indien nodig in de toekomst relatief gemakkelijk overgaan tot geavanceerdere vormen van hergebruik.

    Salutations, Jos

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?