Rateau voor de tour de france

Dit onderwerp bevat 3 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 jaren, 5 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #188618
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Beste
    Ik heb mij een rateau aangeschaft om de Franse zenders te ontvangen.
    Alles aangesloten, perfect beeld.
    Nu zie ik dat in de onmiddellijke omgeving, de rateaux ook dezelfde richting uitwijzen, maar ze zijn 90 graden gedraaid.
    Hoe kan dit?

    Met vriendelijke groeten
    Paul

    #188619
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Waarschijnlijk is de antenne gericht op een andere zender: hier (in het zuiden van de Cher) kon ik kiezen voor een zender in de buurt van Bourges met oa het 19:00 uur journaal op TF3 van de Berry, of richting Clermond-Ferrand met meer informatie over de Auvergne. de site http://www.matnt.tdf.fr/ maakt het allemaal duidelijk. Gewoon plaatsnaam invoeren en je ziet in een oogopslag de mogelijkheden en de oriëntatie in graden.
    Succes, Wim

    PS: je schrijft: “dezelfde richting uitwijzen, maar ze zijn 90 graden gedraaid.” Dat snap ik niet helemaal…

    #188620
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik denk dat je bedoelt dat de ‘spijlen’ van de antenne horizontaal of verticaal staan. Wat juist is hangt af van de steunzender. In Nederland is alles verticaal gepolariseerd en in Frankrijk meestal horizontaal, maar verticaal komt ook voor, afhankelijk van welke steunzender je gebruikt. Nu is de polarisatie niet heel erg kritisch, dus je hebt meestal ook ontvangst met de verkeerde polarisatie, maar de juiste polarisatie kiezen helpt wel. Als in je omgeving iedereen de antenne 90 graden heeft gedraaid, dan kun je dat beter ook doen…:-)

    #188621
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hallo

    Bedankt voor de reacties. De site is superhandig. Bij ons is het verticale polarisatie (dus ik zal mij yagi antenne 90 graden draaien).

    Met vriendelijke groeten

    Paul

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?