Dit onderwerp bevat 10 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 11 maanden geleden door Noë.

• Auteur
     Wim Bavelaar
    Toeschouwer

Logo-Raad-Daad2.jpgVandaag is de informatie over de vrijwilligersgroep Raad&Daad op de website geplaatst. De pagina is te vinder onder Diensten/Oproepen>Raad&Daad.
    De inmiddels aangemelde deelnemers zijn te vinden en te benaderen via het contacformulier op deze pagina.
    Vooral dankzij de inzet van Paul en Peter kon een en ander worden geconcretiseerd.
    En nu maar zien hoe het gaat lopen.

Wim

Noë
    Sleutelbeheerder

Beste Forumleden,

Het is nog snel gelukt om online te gaan met dank aan Wim.
    Bosbess zit samen met Paul en mij in een zelfbenoemd stuurgroepje.
    Zij zal zich met een aantal zaken bezig houden zoals het opvangen en introduceren van de nieuwe vrijwilligers voor de departementen waar we nog niet zitten en met de PR van onze Raad en Daad club. We zoeken nog aardig wat ervaren mensen.

We zullen van tijd tot tijd laten weten hoe het gaat.

Met vriendelijke groeten/Peter

Noë
    Sleutelbeheerder

Aan de initiatiefnemers
    Alle lof voor het bereikte resultaat. Toch nog de volgende opmerking. Het zoeken naar een vrijwilliger gebeurt via een contactformulier, dat lijkt me een goede oplossing. Het is echter niet mogelijk om het profiel van de vrijwilliger te bekijken. Is het mogelijk dit via een link in het contactformulier op te lossen?

Han

Noë
    Sleutelbeheerder

logokl.jpgHallo Han,
    Hartelijk dank voor je complimenten.
    Technisch wordt er gewerkt om het profiel van de vrijwilliger te bekijken.
    Hiervoor wordt de medewerking van de vrijwilligers gevraagd en zal er door Peter aan jullie een bericht worden gestuurd.

Met vriendelijke groet
    Paul

bosbess
    Deelnemer

Zoals te lezen is in de lopende band op de home-pagina vertoeft onze webmaster een paar weken in de Lage Landen. Wat de website betreft staat alles dus even op een laag pitje. Maar achter de schermen blijft het Raad&Daad stuurteam actief.

Via het contactformulier heeft zich al een nieuwe vrijwilliger gemeld. Meer nieuws volgt.

Vrijwilligers die nieuwkomers in Frankrijk met raad en zonodig daad willen helpen wegwijs te worden in de soms weerbarstige praktijk van dit land, blijven uiteraard van harte welkom. Meer info over Raad&Daad (inclusief contactformulier) is te vinden op de Home-pagina onder Diensten/Oproepen. Forumleden kunnen zich desgewenst ook aanmelden in deze rubriek of via een persoonlijk bericht aan Peter Dek.

Noë
    Sleutelbeheerder

En mijn email adres is peterdek@orange.fr

mvg/ Peter (cabagnous) Dek

Noë
    Sleutelbeheerder

Wellicht iets voor de techniek : ik heb mijzelf een bericht gestuurd via het contactformulier als testje. Ik krijg daarop vrijwel direct een email in mijn mailbox ……… het werkt dus maar …. ik krijg zelfs 2 dezelfde e-mails met dezelfde tijdsaanduiding:
    Mail 1:
    Van: Paul Lanfermeijer Onderwerp: testje

Bericht inhoud:
    al’kfjl sv sf

Deze e-mail is verzonden vanuit het contactformulier “Raad & Daad” op Wonen en leven in Frankrijk https://infofrankrijk.com/over-infofrankrijk/raad-daad

Mail2
    Bericht inhoud:
    al’kfjl sv sf

Deze e-mail is verzonden vanuit het contactformulier op Wonen en leven in Frankrijk https://infofrankrijk.com

Groet,

paul

Noë
    Sleutelbeheerder

@Paul,
    Dank voor jouw bericht, er wordt aan gewerkt.

Met vriendelijke groet
    Paul

bosbess
    Deelnemer

Vandaag zal ik even onze nieuwe vrijwilliger voorstellen. Het betreft Edith Janzen, bij de trouwe forummers beter bekend onder haar forumnaam “Dit”. Zij lijkt ons bijzonder geschikt om nieuwkomers in Frankrijk met raad en daad op allerlei gebied bij te staan.

Edith woont al 20 jaar in het zuiden van de Tarn (81), alwaar zij een architectenbureau heeft. Daarnaast werkt ze als designer en tekstschrijver. Desgewenst adviseert zij graag op het gebied van bouwen, urbanisme, ondernemen, de aankoop van een huis en de franse cultuur in ruime zin.

Namens alle vrijwilligers heet het stuurteam Edith van harte welkom bij Raad&Daad.

Noë
    Sleutelbeheerder

Even een opmerking over Raad & Daad. Het is geen kritiek in deze prille fase, maar een overdenking.

Tot nu toe waren vragen en antwoorden over wonen, werken en leven in Frankrijk openbaar. De vraagsteller en het antwoord waren publiek, en anderen konden daar hun voordeel mee doen. Dat was zo, en blijft zo, ook op het nieuwe forum.

Als er echter ook een ‘onderhuids’ netwerk is, met vragen en antwoorden die verborgen blijven voor anderen (want die direct door de raad&daad vrijwilliger worden voorzien van advies, hulp, raad en bijstand), dan neemt de kwaliteit van het publieke forum af.

Er zijn dan immers twee stromen, die van het publieke forum en die van de raad&daad contacten.
    Hoe kan je dat voorkomen, is dat nuttig, en heeft het een meerwaarde voor het publieke debat?

Noë
    Sleutelbeheerder

Beste Ratatouille,

Je brengt terecht een belangrijk punt naar voren.
    We hebben steeds gezegd dat het forum en het boek “La Maison”, leidend zijn.
    Onze vrijwilligers kunnen, nadat het forum is geraadpleegd, als klankbord fungeren voor nieuwkomers.
    De meeste vrijwilligers spreken goed tot vloeiend Frans en kunnen op dat gebied ook behulpzaam zijn.
    Ons staat voor ogen om het forum een toegevoegde waarde te geven.
    Dank zij jouw opmerkingen hebben we het nu met neonletters in ons geheugen geprent.

mvg/peter

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2024 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?