R-Volt / aërovoltaïque

Dit onderwerp bevat 6 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 3 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #189292
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ben ik eindelijk redelijk thuis in zonnepanelen en windmolens voor particulier gebruik, word ik zojuist gebeld door iemand van de ErDF (althans, zo deed de man voorkomen) om te onderzoeken of ik / m’n pand geschikt is voor “R-Volt”.
    Weer iets nieuws ? ’n Aërovoltaïsch verwarmings- en koelsysteem ?

    Ik ga me erin verdiepen, volgende week maandag komt er ’n ’technicus’ langs voor ’n studie.

    Heeft iemand hier ervaring mee ? De wijze van colporteren doet me denken aan die handelaars in zonnepanelen van jaren geleden. Is dit ’n volgende oplichtingstruc van gesubsidieerde energieproductie ?

    Peter.

    #189299
     Noë
    Sleutelbeheerder

    R-volt lijkt me een combinatie van elektriciteit opwekken met zonnepanelen en het huis verwarmen op de manier die we kennen van SolarVenti. Dat ze zeggen van ErDF te zijn, doet me het ergste vermoeden. Dat deden en doen talloze bedrijven die zonnepanelen verkopen ook. Als je doorvraagt blijkt dat ze ‘samenwerken’ met ErDF. En als je nog verder doorvraagt blijkt die samenwerking te bestaan uit ‘contact hebben met’.
    F

    #189294

    Ben benieuwd wat ze te melden hebben: klein bedrijfje dat als eerste op deze wereldbol dit alles in één pakket waar zou kunnen maken? Ik ben genoeg romanticus om in Willy Wortel en zijn look-alikes te geloven, maar pas na een lakmoesproefje met common-sense vragen. Informeer voor de aardigheid of er onafhankelijk onderzoek is gedaan, of dat de CSTB hier de een of andere certification aan heeft verleend. Of ze gaan pas weg wanneer het etenstijd is, de klok van twaalf en die van de apéro later op de middag is heilig immers, of misschien iets eerder nadat je ergens een handtekening onder hebt gezet…..

    #189295
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik heb zo m’n twijfels, wat ik al zei : “De wijze van colporteren doet me denken aan die handelaars in zonnepanelen van jaren geleden.”

    Maandag zal ik de dienstdoende vertegenwoordiger z’n hele avond verzieken door ‘m aan te horen (hij komt rond 1900), en aan te horen, en nog eens aan te horen. 🙂

    Mocht er iets zinnigs te melden zijn : à suivre.

    Peter.

    #189297
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Zo’n vertegenwoordiger is waarschijnlijk blij in deze tijd van steeds maar stijgende chomage in Frankrijk een baantje gevonden te hebben. Dat dit wellicht (nog niet zeker) bij een niet geheel kosher bedrijf is, is hem dus niet volledig aan te rekenen.
    Om dan bij voorbaat te besluiten eens lekker zijn avond te gaan verzieken, zegt me wel iets over degene die dit van plan is.

    #189298
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Och, Krelis, weest niet bevreesd, ik meen ’t zo goed. En dat “lekkere” verzieken maakt u ervan, dat hebt u niet van mij.

    Dus : mocht er iets zinnigs te melden zijn …

    Peter.

    #189293
     Noë
    Sleutelbeheerder

    update

    Zojuist gebeld geworden door ’n firma “ImmoComfort” (?), om de afspraak voor maandagavond te bevestigen.
    ’n Paar onschuldige doch gerichte vragen mijnerzijds waren voldoende om z’n verkooppraatje om te buigen. Om hem tot slot te vragen de afspraak te annuleren, omdat ik geen zin heb mijn noch zijn tijd te verspillen. Op zijn vraag “Hoezo ?” hem uitgelegd hoe dat vroeger ging met die zonnepanelen, hoe dat kennelijk nu gaat met zo’n aërovoltaïsch systeem, en dat ik beide methoden oplichtend noem.
    Hem verder ’n prettige dag gewenst.

    Kortom : jaja, hetzelfde spelletje wordt gespeeld. En mijn grootste bezwaren tegen die hele constructie zijn a) dat gesubsidieerde gedoe en b) dat verplichte contract met EDF/ErDF.

    Mocht ik deze verkoper z’n middag verziekt hebben, dan spijt me dat niet.

    Peter.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?