probleem met gemeente raam naar deur verandering

Dit onderwerp bevat 4 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 5 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #191236
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik heb stom gedacht om aan de achterzijde van ons huis waar 3 ramen zitten en een strook van 1 meter over de gehele lengte van het huis een raam laten doortrekken naar onderen zonder aanvraag(was voor niemand zichtbaar alleen de boer). Nu heeft de boer die 6 hectare grond heeft en dus met zijn weilanden aan ons strookje grenst dit doorgegeven aan de gemeente en heb ik een dreigende brief ontvangen. nu hoor ik van de aannemer dat er gezegd wordt dat aangezien ik op minder dan 3 meter van de buurmans terrein zit nooit toestemming zal krijgen, hoewel zijn huis over de heuvel onzichtbaar voor ons op 500 meter staat en hij wel op 1 meter van ons huis naar binnen kan gluren.
    Kan de boer op deze grond de alsnog toestemming tegenhouden?
    Ik moet nu door een van de 3 ramen klimmen om op die strook te komen daar ik anders een klein stukje over de grond van de boer zou moeten stappen.

    h8xk2-kadastercastailhac.png

    #191237
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ja dat kan, als je je aanvraag deponeert, heeft de boer gedurende de inzagetijd de mogelijkheid om bezwaar aan te tekenen. Gezien zijn mindere belang, behalve om jou een hak te zetten, bestaat de kans dat zijn bezwaar afgewezen wordt. Hij kan vrijwel niet hard maken dat zijn privacy, of de privacy van zijn graan aangetast wordt door jouw ramen/deur. Als dit alles niet doorgaat, zal de boer op zijn minst jou het recht van overpad moeten verlenen om normaal bij je stukje grond te komen, en of hij dat nou gewild heeft… Erger is dat de verhoudingen zo liggen tussen de boer en jou. Wellicht zie jij soms ook iets wat deze boer niet mag, of overschreidt hij regels/quota? Daar zal de boer mogelijk nooit aan gedacht hebben. Boer was een beetje dom, lijkt me.

    #191238
     Anoniem
    Inactief

    Dus altijd eerst eens gaan praten met de buren. Er was onlangs wat ongerustheid omtrent een omheining die ik ging plaatsen. Ben naar de buur gestapt, alles uitgelegd en besproken. We hebben ondertussen al meermaals geaperitiefd samen en zijn goede maatjes.

    #191239
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Leuk advies maar in mijn situatie was dit geen optie omdat het strookje achter het huis al een rel opleverde bij die boer die volhield dat het zijn grond was terwijl ik de aankoop papieren
    had van de notaris en dit hij nog steeds bleef betwisten.Er moest uiteindelijk een duur geometrie bezoek komen om de 1×15 meter strook
    precies de lengte en dan 1m diep uit te meten.De franse geometrie zei nog tegen mij dat wij gek waren om hem hiervoor te laten komen en
    500 euro te betalen,maar de boer stond hierop!!

    #191240
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Helaas, het lijkt erop dat de boer uit pesterij jou heeft verklikt. ‘Mijn en dijn’ ligt in de franse cultuur ietsje anders dan elders. Ik zou een bouwaanvraag indienen, flinke kans dat zijn bezwaren verworpen worden, hij heeft immers geen werkelijk belang. Het zou ook kunnen dat een permis d’amenagement (evenveel werk) of decaration a la prealable (wordt zelden geweigerd) een zekerder uitkomst biedt. De boer heeft het blijkbaar niet kunnen hebben, dat de geometre heeft vastgesteld dat het jouw bezit is. Deze boer heeft vermoedelijk ook niet tenminste 30 jaar dat strookje bebouwd, want dan zou het wel kunnen dat hij daarna eigenaar is geworden ervan. Dan had hij op tijd bij de nataire moeten zijn overigens. Een evt claim heeft hij dan ook laten verlopen. Enfin, sterke met Bolderbast naast je.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?