Prepaid mobiel: sans engagement, maar wel een maandelijks bedrag?

Dit onderwerp bevat 15 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 3 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #187216
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Beste mensen,
    Ik kom er niet uit. Omdat ik enkele malen per jaar naar Frankrijk ga, had ik voor mijn mobiel een Joe Mobile-kaartje. Dat was praktisch: bij terugkeer in Nederland kon ik het abo tijdelijk stop zetten (en dus niets betalen) en bij nieuw vertrek weer aan zetten.
    Echter: Joe stopt er mee, dus zoek ik een alternatief. Virgin biedt dezelfde mogelijkheid in ieder geval niet. Dus kijk ik nu naar prepaid alternatieven. Nu zijn er een boel aanbiedingen. Daar staat ook steevast ‘sans engagement’ bij, maar ook ‘par moi’. Is dit nu toch een abo waarbij je gewoon elke maand betaalt?
    Ik krijg de indruk dat sans engagement alleen betekent dat je er per direct van af kunt, maar dat is niet mijn bedoeling: ik heb geen zin om elke keer weer een nieuw sim-kaartje te moeten regelen.

    #187220
     Anoniem
    Inactief

    Hallo Peter,
    Ik gebruik zelf een prepaid sim kaartje van LEFRENCHMOBILE, het voordeel hier is dat het prepaid is en het beltegoed onbeperkt houdbaar, je kan dit via het internet opwaarderen.
    Deze provider gebruikt Orange. Werkt bij mij prima.

    #187221
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Sans engagement, maar; (natuurlijk hoeft dat niet bezwaarlijk te zijn) je moet wel je sexe, volledige naam, geboortedatum, email adres, woonplaats, postcode en huisnummer, en je creditcard nummer achterlaten. Die laatste alleen voor de betaling op een secure site.

    #187222
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Gegevens achterlaten heb ik geen probleem mee, en al zou ik dat wel hebben, dat moet in F bij elke provider. Ht ging mij om de tegenstelling tussen sans engagement en een bedrag per maand…

    #187223
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bonsoir Peter,

    Ik gebruik al tijden met volle tevredenheid de Mini+ formule van Leclerc Mobile.
    Dit is een soort prepaid, je moet een positief saldo houden op je tegoedrekening. Per maand een vastrecht van 1,50 euri, maar als je belt komt dat erop in mindering.
    Je houdt je eigen nummer, het tegoed verloopt niet, het kost je hoogstens 1,50 euri per maand als je in NL bent en niet in FR belt. Dat lijkt mij persoonlijk een draaglijk kostenplaatje 🙂

    Salutations, Jos

    #187224
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Klinkt niet gek, ga ik eens bekijken, net als die frenchmobile.
    Dank!

    #187225
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Kijk ook eens bij Prixtel. Hier een abbo dat zelfs gratis is! Voor de eerste 15 min bellen per maand gratis. Ga je hier overheen dan wordt er €2,- afgeschreven voor de komende 2 uur bellen. Is ook bruikbaar voor de smartphone op G3 en G4 netwerk. Ergo, bel je niet of minder dan 15 min zijn de kosten 0,-. Je hoeft nooit op te waarderen en je nummer gaat nooit verloren. Je moet wel eens per drie maanden één keer zelf bellen. Bij gebruik in NL betaal je altijd per seconde een heel redelijk bedrag (ik dacht 24 ct per min). Heb dit al jaren en werkt prima.

    #187226
     Noë
    Sleutelbeheerder

    @Jos, wij hebben een forfait RED van SFR, als wij willen overstappen hoe gaat het dan in zijn werk met betrekking tot behoud van eigen nummer?

    #187227
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bonsoir Paul,

    Ik heb gewoon mijn SFR paperassen meegenomen naar een grote Leclerc supermarkt, zo eentje die een aparte ‘espace culturel’ heeft waar ze de mobiele telefoons en dergelijke verkopen. De vriendelijke man aldaar heeft de hele bende voor me geregeld.
    Je kunt het ook zelf doen, als je precies wilt weten hoe dat gaat vind je dat hier.

    Salutations, Jos

    #187228
     Noë
    Sleutelbeheerder

    @agenisse:
    Volgens de algemene voorwaarden van LEFRENCHMOBILE wordt een bedrag in rekening gebracht als je een maand niet belt en wordt je account gesloten als je niet niet betaalt. Het maandelijks bedrag komt dan op minimaal €1,40 , tenzij je voor minstens €10 per maand verbruikt:

    “if you consumption is below €10 and if you used less than
    30MB during the previous month, then we will deduct € 1.40 from your balance to keep your line active.”

    In mijn ogen is ook dit dus geen pre-paid tarief, maar een abonnementsvorm met maandelijkse betaling net als bij de andere aanbieders waarbij de voorwaarden minder interessant lijken dan bij LeClerc omdat je ook moet betalen bij een verbruik van €9,99/maand.

    Ik vind de reclame misleidend, want het beltegoed is niet onbeperkt houdbaar, maar loopt vanzelf met €1,40 per maand terug.

    #187229
     Noë
    Sleutelbeheerder

    @Ron(03): Waar zie jij een gratis abonnement bij Prixtel? Op dit moment bieden zij m.i. slechts abonnementen vanaf €5,99/maand.

    #187230
     Noë
    Sleutelbeheerder

    zeer scherp gezien Jako!

    #187218
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Prixtel zou ik afraden omdat je als je in Nederland bent en je wilt om de een of andere reden gebruik maken van hun service je meteen het dure €35 euro maand bedrag betaalt.
    Bovendien hebben ze geen messagerie op internet. Er wordt op de franse fora behoorlijk op prixtel gekankerd om deze redenen.

    Ik heb het 2€ Free abo genomen. Je krijgt 2 uur frans bellen. SMS gratis in Frankrijk en 50 Mb internet. Voor internationaal (tegen niet al te hoge tarieven) moet je een voorschot betalen van 10 euro. (22 ct/min in Nederland en van NL naar Frankrijk en 5ct voor ontvangst in EU). En ze hebben wel een voicemail via internet.
    Voor mij is het hoofdzaak dat ik bereikbaar ben.

    #187219
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Voor mijn Nederlandse kontakten heb ik een Sim van de DEKAmarkt. Dat kost me een beltegoed van 10 euro per jaar. Ook met een voicemail via internet. Alleen is deze mogelijkheid niet handig als je dataverkeer wilt hebben.

    #187217
     Noë
    Sleutelbeheerder

    @Jako: Sorry voor late reactie, mooi weer brengt extra werk! Bij Prixtel heb ik al enige tijd het forfait “Modulo MOBILE 4G” wat gratis is tot 15 min bellen. 2 uur bellen voor € 2,- en onbeperkt voor een kleine € 20,-. Nog geen klachten en nimmer wordt er een vreemd bedrag afgeschreven. Helaas zie ik dat het inderdaad niet meer is aangeboden.
    @ruudj: De service op internet is idd beperkt. Voor mij totaal onbelangrijk, alles loopt immers via de mobiel zelf. Ik gebruik mijn Prixtel in meerdere landen als ik op reis ben, er is nog nooit zomaar een bedrag van € 35,- afgeschreven voor welke dienst dan ook. Mobiel internetten in het buitenland is duur, dat weet iedereen maar dan is er voldoende wifi, zeker in NL. Als je tevreden bent laat je dit minder snel weten op fora vandaar dat deze vaak een vertekend beeld geven maar goed het kan bij anderen natuurlijk wel fout gaan.

    #187231
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Je hebt gelijk Ron, het internationaal bij Prixtel bellen begint bij €20,-.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?