Plus-value nieuws!

Dit onderwerp bevat 9 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 10 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #204208
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Omdat ik jurist ben, volg ik vol aandacht de ontwikkeling betreffende de plus-value.
    Voor degene die niet de Telegraaf lezen, wil ik graag melden dat de advocaat-generaal van het Europese Hof van Justitie op 21 oktober zijn advies heeft gegeven betreffende de deel “sociale lasten” van de plus-value (15,5%). Die is, volgens hem, in strijd met de regels van de EU! Dit advies geeft hoop aan iedereen die zijn huis heeft verkocht en veel te veel geld heeft betaald aan plus-value.
    Ik wacht met veel spanning op de beslissing van het Hof!
    (PS: ik ben Française, dus mijn Franse is perfect, mijn Nederlandse nog niet..)

    #204215
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Voor de duidelijkheid: advies gaat over heffing van sociale lasten over inkomsten uit vermogen en special over lijfrenten. Echter, het is van groot belang voor de plus-value.

    Hieronder treffen jullie de tekst van de conclusie van de advocaat-generaal:

    Conclusie

    59. Gelet op een en ander geef ik het Hof in overweging de door de Conseil d’État gestelde vraag als volgt te beantwoorden:

    Bijdragen over inkomsten uit vermogen zoals de algemene sociale bijdrage (CSG), de bijdrage ter vereffening van de sociale schuld (CRDS), de sociale heffing van 2 % en de aanvullende bijdrage bij die heffing, die in het hoofdgeding aan de orde zijn, vertonen een rechtstreekse en voldoende relevante samenhang met de Franse wetgeving betreffende de takken van sociale zekerheid genoemd in artikel 4 van verordening (EEG) nr. 1408/71 van de Raad van 14 juni 1971 betreffende de toepassing van de socialezekerheidsregelingen op werknemers en zelfstandigen, alsmede op hun gezinsleden, die zich binnen de Gemeenschap verplaatsen, zoals gewijzigd. Zij vallen dus binnen de materiële werkingssfeer van die verordening.”

    #204213
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Geldt de korting van 25% op de tax social die er was tot 1 september 2014 ook nog in 2015?

    #204217
     Noë
    Sleutelbeheerder

    die vraag kan ik niet met ja of nee beantwoorden.
    de 25 % korting zoals voor 1 september 2014 bestaat niet meer.
    Echter, er is een nieuwe 25% korting regeling maar er zijn voorwaarden aan verbonden

    #204209
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dankjewel, aan jouw reactie heeft men wat
    Zijn die voorwaarden dezelfde als over bouwgrond, dus 30% korting mits beschreven voor 32 december

    #204210
     Noë
    Sleutelbeheerder

    31 december natuurlijk

    #204211
     Noë
    Sleutelbeheerder

    De kortings regeling voor plusvalue en sociale lasten voor huizen is per 31.08.2014 afgelopen.
    Er is nu een nieuwe maar uitsluitend voor bouwterreinen in de maak die geldig zal zijn voor cdv’s getekend tot 31.12 2015.In dit geval voor cdv’s omdat voor bouwterreinen de periode tussen cdv en acte héél lang kan zijn ivm met het verkrijgen van alle benodigde vergunningen.

    Joost Kubbe.

    #204214
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik weet eigenlijk niet of men op deze site bekend is met het feit, dat met ingang van volgend jaar de taxe fonciere van buitenlandse tweede huizen bezitters worden verhoogd met 20%
    Dit staat los van de taxe Plus-value.
    Als dat niet bekend is, zal ik mijn bronnen vermelden.

    #204216
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Het is een plan, een “ballontje”, en wordt genoemd voor de spannings gebieden, waar gebrek is aan permanente woonhuizen. Dus geen zorgen voor de “campagne” !
    Zal dan overigens gelden voor alle 2e huizenbezitters, frans en buitenlands.

    Joost Kubbe.

    #204212
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Als ik dat wat in de diverse Franse media over de plannen voor verhoging in de zones tendues geschreven wordt goed begrijp dan gaat het vooral om tweede stadshuizen. Blijkbaar houden mensen een tweede huis/woning in de stad aan voor die gevallen dat ze er voor zaken of het uitgaansleven moeten zijn – en die huizen worden aan de huurmarkt onttrokken.
    Dus: 1.) stadshuizen 2.) alle huizenbezitters zoals Joost Kubbe zegt.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?