Pensioen uit Nederland : schijven IR ?

Dit onderwerp bevat 2 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 4 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #196082
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Op de info-pagina op deze site over belastingen staan de schijven én berekeningen voor de belastingen in Frankrijk keurig weergegeven.
    Onder de berekeningen staat een zin: “Bij pensioenen wordt een algemene aftrek van 10% toegepast met een maximum van € 3660″.

    Om nu al zeker te weten wat ik moet betalen : Moet ik deze aftrek plegen over het belastbaar inkomen en daarna de berekening per part doen zodat daaruit de schijf kan worden vastgesteld en de verdere berekening kan worden gemaakt?

    Dank!

    NB: is pensioen waarop vrijstelling loonheffing in Nederland is afgegeven.

    #196083
     Wim Bavelaar
    Moderator

    Die 10% wordt afgetrokken van het opgegeven inkomen, waarna het belastbaar inkomen – Revenu brut global – wordt vastgesteld.

    Wim

    #196084
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Vergelijkbare vraag. Bij verkoop van mijn huis in NL voordat ik naar Frankrijk ging, heb ik het vrijgevallen levensverzekeringsbedrag in een pensioenvoorziening gestoken die uit zou betalen bij 60 jaar. Dit bleek achteraf een woekerpolis te zijn en uiteindelijk is er eind 2012, na mijn 60-ste, een bedrag van iets meer dan 3000€ vrijgevallen. “Heerlen” is akkoord gegaan met bruto overmaken ter voorkoming van dubbele belasting.
    Hoe gaat dit verder? Ik geef het in Frankrijk aan bij mijn volgende belastingaangifte. Hoeveel houd ik er uiteindelijk van over, gegeven het feit dat ik niet met pensioen ben maar gewoon fulltime in Frankrijk werk?

    Steven

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?