Dit onderwerp bevat 5 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 11 maanden geleden door Noë.
-
AuteurBerichten
-
9 oktober 2013 om 14:53 #187340NoëSleutelbeheerder
Sinds 5 jaar ben ik tevreden klant van ADSL van SFR, telefoon en internet, (tv heb ik via een antennetje) het werkt allemaal – m a a r ik betaal elke maand +/- 40,–, ook als ik er helemaal niet ben en dat wodt me te duur.
Ik begreep van deze site dat je bij Orange je abo kunt opschorten en na, zeg 5 maanden, weer re-activeren; maar hoe kom ik van SRF af zonder dat zij nog maanden lang afboeken?javascript:void(0);
kan ik voor een overstap naar een Orange-winkel gaan? omdat mijn Frans niet ‘call center bekwaam’is – javascript:void(0);
óf moet ik eerst opzeggen bij SFR en dan in het voorjaar opnieuw beginnen met Orange???
Ik heb alle websites bekeken, serieus geprobeerd er wijs uit te worden javascript:void(0);- ik ben op zich geen digibeet maar dít onderwerp gaat mij in het Frans boven mijn pet.javascript:void(0);
Kan iemand helpen? heeft iemand ervaring met een overstap??
Veel dank alvast voor tips en hulp!9 oktober 2013 om 15:26 #187341NoëSleutelbeheerderAlvorens op te zeggen etc. moet je wel zeker weten dat het opschorten (suspendre) van je abonnement mogelijk is bij Orange. Van de vaste telefoonlijn (kosten 16,90E/maand) is dat probleemloos mogelijk, het opnieuw opstarten (réetablir) en ook het opschorten kun je via de website regelen. Dit betekent in jouw geval een besparing van ca. 6 mnd. x E16,90
Het stoppen van ADSL (TV heb ik geen ervaring mee) is andere koek. Suspendre/réetablir kan niet! De reden ligt in het fysiek wat moeten veranderen in de centrale van waar uit je je data krijgt. De oplossing is dan dat je je abonnement stopt en dat je een nieuw abonnement afsluit als je weer on line wilt zijn. Je moet dan ook gebruik maken van een abonnement dat op elk moment opzegbaar is (naar ik mij herinner “Decouverte” internet jusqu’à 8 Méga, sans engagement). Hoewel ik het opzeggen en opnieuw aangaan van een nieuw abonnement heb overwogen heb ik het uiteindelijk te veel gedoe gevonden. Het periodiek opschorten daarentegen werkt prima.
Succes, Jan Joost
9 oktober 2013 om 23:30 #187342NoëSleutelbeheerderha jan joost
Wat bedoel je precies met je laatste zin?
Mijn verhaal: ik heb in april dit jaar op mijn bestaande Orange ligne residence secondaire een internet abonnement genomen van 2Mb. Onder de verzekering van de man in de winkel dat het internet tegelijk met de tellijn kan worden geschorst (suspendu). Maar ik ben vandaag druk geweest dat via internet nu werkelijk te regelen. Alhoewel de hulppagina van Orange zegt dat het moet kunnen, lukt het me in werkelijkheid helaas niet. Ik overweeg het internet dus maar op te zeggen. En mn lijn op te schorten tot volgend voorjaar. Jammer voor Orange en mij, maar helaas….
groet eric
10 oktober 2013 om 09:58 #187343NoëSleutelbeheerderWat bedoel je precies met je laatste zin?
Het opschorten van de telefoonlijn 🙂
Groet, JJ10 oktober 2013 om 10:08 #187344NoëSleutelbeheerderGoede morgen beiden,
gisteren heb ik een buurman (frans) SFR laten bellen en om ‘suspension’aan te vragen, toen ze zeiden dat het niet kon was mijn dreigement ‘dan zeg ik nú het abonnement op’ (wat ik niet echt van plan was)
…met enige aarzeling kwam de reactie, de SFR geeft me bij uitzondering twee maanden ‘gratuit’ – wat ik geaccepteerd heb…dus nu kan ik in rust uitzoeken waar ook Eric mee bezig was, namenlijk óf je nu wél of níet telefoonlijn én internet bij Orange kunt opschorten. maar zelfs al is het alleen de telefoonlijn, dat scheelt toch ook al +/- 17,- per ‘geparkeerde’ maand 🙂
hoe dan ook, het blijkt dat er wel ietsje onderhandelings ruimte zit bij de fournisseurs
bedankt en groeten,
HannaH10 oktober 2013 om 23:02 #187345NoëSleutelbeheerderHa hannah en joost,
Ik zal Orange eerst morgen eens een mail sturen. Hun responsiveness ken ik as goed en snel. Als t effect niet is als gewenst zal ik bellen. je hoort weer van me,
groet , eric -
AuteurBerichten
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.