overschrijven van frankrijk naar nederland

Dit onderwerp bevat 6 reacties, 7 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren, 6 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #197656
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik ben al sinds januari bezig om een bedrag te ontvangen van AXA, nadat er bij ons was ingebroken. Om een of andere reden schijnt de uitkering van de verzekering niet via Iban en Bic naar onze nederlandse bank overgeschreven te kunnen worden. AXA zegt dat dat niet kan. Kan alleen naar een franse bank of via een cheque. Klopt dat? Ik vind dat nogal vreemd. Bovendien is het zo dat wij ons huis binnenkort verkopen en ik vraag me dan ook af hoe het zit met de opbrengst hiervan. We willen graag dat het direct op onze nl bankrekening gestort wordt, en anders op onze Credit Agricole-rekening. Maar als nu blijkt dat er echt niet overgemaakt kan worden van Fr naar NL (zoals AXA dus beweert) vraag ik me af hoe het dan moet. Bovendien: wat gebeurt er met de franse rekening als je geen huis meer in Frankrijk hebt? Wie heeft de antwoorden?

    #197657
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Franse banken zijn erg huiverig met internationaal betalingsverkeer, en mijn ervaring is Credit Agricole in het bijzonder.
    Credit Agricole scijnt ook geen franse bank te zijn maar een regionale bank.
    Dat wil zeggen dat in ieder departement deze bank onafhankelijk opereert.
    Ik vraag me al jaren af waarom ik niet kan internet bankieren, en waarom ik telkens persoonlijk met paspoort en al het bankkantoor moet gaan om 25 piek over te maken naar Amsterdam.
    Het zij zo, ik heb de moed al lang opgegeven.

    Ik kan je echt geen zinnig antwoord geven.

    Je zou van bank kunnen veranderen maar vraag eerst of ze wél dat kunnen doen wat jij wenst.

    Cees.

    #197658
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hallo, ik maak maandelijks geld over van CA naar Rabo in Nederland, en dat gaat zonder enig probleem.Gewoon internet bankieren.
    Een rekening betalen naar Ned. via Ca gaat iets minder soepel, je moet 4 dgn wachten voordat je kan overmaken naar de door jou gekozen rekening in nederland.Dit overigens ook via internet bankieren.Maak je de tweede keer over dan is die vertraging er niet,
    Groet Harry Zwolle

    #197659
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Wij hebben in 2015 ons Franse huis verkocht. Het heeft wel wat uitleg gekost, maar uiteindelijk heeft de notaris de opbrengst keurig naar onze Nederlandse bankrekening overgemaakt. De rekening bij CA hebben we schriftelijk opgezegd en het saldo werd ook keurig overgemaakt naar Nederland.

    Groet Adriaan

    #197660
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Wij krijgen al jaren onze afschriften van CA in Nederland bezorgd, vie de reguliere post. Overschrijven over en weer gaat ook gewoon via IBAN of BIC.
    Als je toch al een Franse rekening hebt waarom heb je dan niet ergens tussen januari en nu eerst naar CA laten overmaken om het vervolgens zelf naar NL door te sluizen? principe kwestie? 😉
    Het is overigens ook mijn ervaring dat CA nog wat decenia terug in de tijd leeft, dat eeuwige gestuntel met zo’n ‘RIB’ bijvoorbeeld, pfff

    #197661
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Modern bankieren kan ook in Frankrijk. Open een rekening bij ING-Direct en maak gebruik van de verhuisservice. Alle automatische afschrijvingen worden dan overgezet naar de nieuwe rekening. Het is een internet bank met een kantoor in Parijs en mogelijk andere grote plaatsen. Bankieren gaat vervolgens zo ongeveer als je gewent was in NL. Overmaken met IBAN nummer naar NL zonder vertraging e.d. Autorisatie verloopt eenmalig met je mobiel (alleen met Frans nummer). Bij normaal gebruik is de rekening gratis inclusief 2 pasjes, wat wil je nog meer?

    #197662
     Noë
    Sleutelbeheerder

    AXA zegt dat dat niet kan. Kan alleen naar een franse bank of via een cheque. Klopt dat?

    Tuurlijk klopt dat niet. Een cheque? In 2016!!
    Iedere Fransman kan geld overmaken naar een andere IBAN rekening, ook een Nederlandse.

    Ik heb een verzekeringsuitkering ook betaald gekregen op mijn Nederlandse rekeningnummer.
    Ik heb niet eens een Frans rekeningnummer (en dat blijft ook zo 😉 )

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?