overschrijven op iban nummer

Tags: ,

Dit onderwerp bevat 9 reacties, heeft 6 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  jako 2 jaren, 3 maanden geleden.

  • Auteur
    Berichten
  • #204969
     h.zwolle 
    Bijdrager

    Goedemorgen,
    Ik heb een rekening bij Credit Agricole in Aix en Othe.
    Het overmaken van geld op een IBAN rekening, waar ik nog niet eerder op heb overgemaakt ging in het verleden al niet soepel, er werd eerst een sms verzonden naar mijn franse mobiel en vervolgens kon ik het IBAN nummer van begunstigde invullen en dan na twee dagen wachttijd kon ik pas mijn overboeking doen.
    Nu hebben ze de procedure weer veranderd en nu is het helemaal een probleem.
    Ze willen eerst dat ik naar de bank kom voor verificatie of dat ik een telefoontje van ze afwacht.
    Daarna zijn er nog drie dagen wachttijd.
    Dit werkt niet, en ik ben bovendien afhankelijk van de openingstijden van de bank.
    Dit protocol is niet overeenkomstig de Europese SEPA richtlijnen, waarbij banken moeten garanderen binnen een dag over te maken
    Ik stuurde een mail naar CEC in Duitsland, en naar de Nederlandse Bank ( speciale website iban discriminatie)
    Beiden hebben gereageerd en CEC heeft het voortouw genomen en is in contact getreden met de bank en het kwaliteitscentrum van de bank in Dyon.
    Na diverse briefwisselingen wordt CA opgedragen om voor mij met een acceptabele oplossing te komen.
    Krijg ik die niet binnen 3 weken dan verzoekt CEC weer contact met hen op te nemen.
    Zeer adequate en snelle behandeling door CEC.

    Heeft één van jullie eenzelfde ervaring met CA of een andere bank?
    Groet Harry Zwolle

    #204973
     Noë 
    Sleutelbeheerder

    Hallo Harry,
    Na meer dan 40 jaar bankieren bij banken in Frankrijk heb ik ook de nodige frustraties meegemaakt. Inmiddels bankier ik bij de CA maar daarnaast heb ik inmiddels sinds een jaar goede ervaringen met https://n26.com en overweeg om al mijn dagdagelijkse bankzaken over te hevelen naar deze bank.`De CA zal ik aanhouden voor de cheques en automatische afschrijvingen die al jaren lopen.

    In een kwartiertje heb je een bankrekening geopend en kun je aan de slag. Vergeleken met het banksysteem in Frankrijk is dit een science fiction-achtige verademing.
    https://www.youtube.com/channel/UCgSz2ISD8pguq5MXqU7h-XQ

    #204985
     h.zwolle 
    Bijdrager

    Dank voor de tip, ga ik zeker eens bekijken,
    Groet Harry

    #204989
     bosbess 
    Bijdrager

    Meer info op deze website.

    Voor Frankrijk zie deze website.

    Het verschil tussen de twee pagina’s is niet alleen de taal. De eerste (in het Engels) geldt alleen voor Duitsland. In Duitsland wonend kun je ook beleggen, een persoonlijke lening afsluiten, rood staan en sparen (met links naar de diverse onderwerpen). Verzekeren is “on the way”.

    De tweede (in het Frans) meldt dat lenen, sparen en verzekeren binnenkort mogelijk worden. Dus niet: beleggen en rood staan.

    #204990
     Jeroen B, 62 
    Bijdrager

    Hallo Harry,

    Ik had een hilarische ervaring met verzekeraar Amaguiz, een dochter van Groupama. Sinds drie jaar kun je je eigen gegevens invullen en dan een automatische overschrijving mogelijk maken ten laste van je eigen bankrekening. Destijds heb ik de IBAN van mijn Postbankrekening ingevuld. Dat werd door het systeem geweigerd. Reden? Een buitenlandse IBAN!
    Gebeld naar Amaguiz en het probleem voorgelegd en ook gevraagd om een IBAN van Amaguiz zodat ik het geld zelf zou kunnen overmaken. Dat mijn IBAN werd geweigerd was logisch, aldus degene die mijn vraag beantwoordde, want geen Franse rekening. En een IBAN van Amaguiz kon ze niet achterhalen. Uiteindelijk was het advies: Zoekt u maar een andere verzekeraar.
    Een Franse vriend van ons heeft toen de premie maar betaald. Het jaar daarop bleek Amaguiz er een automatische overschrijving ten laste van onze vriend van gemaakt te hebben. Dit jaar woont hij in Washington, maar Amaguiz schrijft nog immer keurig af. Invoer, tot drie maal toe, van mijn eigen gegevens heeft niet mogen baten.
    Kortom, we hebben nog wel even te gaan.
    Overigens heb ik omwille van ontbrekende service en middeleeuws bankieren van de CA mijn rekening alweer een achttal jaren geleden opgezegd. Kostte me drie maanden en twee bezoeken aan de bank.

    Jeroen B 62

    Jeroen B, 62

    #204991
     h.zwolle 
    Bijdrager

    De vele automatische incasso’ s weerhouden me tot nu toe van verandering van bank.
    Men is behoorlijk arrogant en het zint ze niet erg dat ik dwars lig.
    De belemmeringen die ze opwerpen zijn immers in mijn voordeel ivm security….

    #204992
     bosbess 
    Bijdrager

    Dat laatste Jeroen, het veranderen van bank, is door de loi Macron (2015) veel gemakkelijker geworden. Zie hier.

    #204994
     capitaine 
    Bijdrager

    Banken in Frankrijk zijn middeleeuws.
    CA is geen nationale bank maar regionaal.
    In La Rochelle was het om te janken, maar hier gaat alles goed.
    De eerste aanvaring kreeg ik omdat er een betaling werd gedaan in Loosdrecht, gelijk werd alles geblokkeerd.
    Geen probleem, behalve als je bij de peage kom.
    Men dacht dat het fraude was.
    Nou jah.
    Uitgelegd dat dit nog wel eens voorkom, men bleef blokkeren.
    Omdat ik geen loonstrookje heb is mijn plafond 350 euro per week.
    Nou, moet je een keer naar Leroy gaan, dan ben je daar zo overheen.
    Uit ellende een andere rekening geopend.
    Toen ik hier kwam was op den duur de rekening aan aanvulling toe, dat doe ik veiligheidshalve met cheques.
    Die moest ik komen brengen.
    Ja daahaag, dat is zeven uur rijden !
    Snel hier (cote roannaise) een andere rekening geopend, men had een factuur nodig van de edf.
    Heb ik niet, we hebben het huis net gekocht, ik heb een contract van de edf maar de factuur komt pas over 2 maanden.
    Die hebben we toch echt nodig, anders geen rekening.
    Zucht.
    En toen gebeurde een wonder, want wat is namelijk het geval, ze willen dat je ze belt op een 0800 nummer waar je nimmer wie dan ook aan de lijn krijgt.
    Ik wordt gebeld, ik stond rood, en het wonder….. het was een nummer uit de stad, niks 0800.
    Of ik even dat probleem op kan lossen.
    Ja hoor, hier hebt U een nummer, en ze maakt een afgeproken bedrag over.
    Ik was een telefoonnummer rijker.
    Toen die nieuwe rekening, ik laat ze de akte zien van de notaris, kijk ik ben eigenaar, net gekocht.
    Neehee, factuur edf meneertje, dat staat in onze beleidsregels.
    Na 2 maanden kreeg ik een factuur, goddank, we kunnen de heilige edf wel een plaats naast het jezusbeeld geven.
    Hier gaat alles beter, ik kan over de hele wereld betalen met internet, kan reizen zoveel als ik wil, en uitgeven zoveel als ik wil als ik maar niet rood kom te staan.
    Ze boden me zelf aan die rekening in La Rochelle te sluiten, dan hevelen ze alles gewoon over zei de mejufrouw vriendelijk.
    Dat was in december, het is haar nog steeds niet gelukt.
    Dus schijnbaar is het zelfs tussen hun onderling nog erger dan tussen klant en CA.
    Advies, ga een keer rood, dan bellen ze je van hun kantoor en heb je een nummer.
    Lekker handig is dat.
    Daarna kun je gewoon met je kaart in de hand op afstand betalen, waar ook ter wereld.

    Cees.

    #204995
     h.zwolle 
    Bijdrager

    Ook al zo’ n fijn verhaal, klantvriendelijk op en top.
    Ik sta gelukkig nooit rood maar in de afgelopen 18 jaar stond ik door een fout van mijzelf 2 euro rood !!!!
    Er werd mij €8.- aan kosten berekend…….
    Zoals gezegd wisseken van bank is ivm aut. afschrijvingen niet handig en ik heb er niet zo’ n vertrouwen in dat alles zonder ellende verloopt als ik wissel zoals de site van InG aangeeft.( reactie bosbess)

    #204996
     jako 
    Bijdrager

    De belemmeringen die ze opwerpen zijn immers in mijn voordeel ivm security….

    En dat is hard nodig omdat ze met de beveiliging van hun internetbankieren omgeving ‘slechts’ zo’n 20 jaar achterlopen, niet te vergelijken met de beveiliging die moderne banken gebruiken. Om op orde te komen zullen veel Franse banken een enorme investering moeten doen in automatisering en dat geld willen of kunnen ze kennelijk niet uitgeven.

    Ook goed, dan lopen de klanten weg.

    Ik hou het saldo op mijn Franse rekening bewust laag omdat ik geen vertrouwen heb ik hun beveiliging (codekaartje). Tot voor kort gebruikten ze nog niet eens een beveiligde verbinding (http ipv https) en kon in principe de hele wereld meekijken wat ik bij mijn bank deed.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

©2019 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

of    

Forgot your details?

Create Account